Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   For dere med veldig lange platåer, hva fikk det til å løsne? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31159)

Nannah 15-02-10 14:18

Sv: For dere med veldig lange platåer, hva fikk det til å løsne?

Hvordan går det med magen på så høyt fettintak?

Smør-Pettersen finnes...om ikke på Torshov så iaf på Majorstua :ja:

Photobscura 15-02-10 14:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nannah (Innlegg 832373)
Hvordan går det med magen på så høyt fettintak?

Smør-Pettersen finnes...om ikke på Torshov så iaf på Majorstua :ja:

På fettfestivalen hadde jeg en overgang med ... host kremt ... fettdiaré, men det gikk over på en uke eller noe.

Men, så festlig, da! Smør-Pettersen, liksom :D

Pearl 17-02-10 19:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 832062)
Enig med Photo - dette med å spise spekk høres spennende ut....
Skal vi teste ut dette Photo???
Og når du kjøper dette Pearl - så sier du bare spekk? Du kaller det ikke for noe annet /heter noe annet hos slakteren? Er det "bestillingsvare" eller noe de alltid har i butikken?
Hvor mye går du ned i uka Pearl?
Og Photo - beklager at jeg kupper tråden din nå......

Sorry at det tok litt tid før jeg svarer. Har vært på tur. Men for å svare på spørsmålene dine. Hos slakteren sier jeg bare spekk ja. Jeg vet kke riktig hva slags dyr det er. Får spørre neste gang. Hos vår slakter er ikke dette bestillingsvare. Spekket pleier å ligge i disken som de andre kjøttvarene. Første uken med dette gikk jeg ned 300g, andre uken 400g, tredje uken 1,1 kg. fjerde uken 900 g.

Jeg har vært mer eller mindre i ketose i ca. 2 år, men jeg har aldri tidligere hatt en vektnedgang som denne. Jeg har virkelig en opplevelse av at jeg nå raser ned i vekt.

Carisma 17-02-10 19:53

http://www.strom-larsen.no/
Kan forøvrig opplyse om at pølsene deres inneholdt 5-6% karbohydrater :(
Det er vel endel Halal-slaktere rundt deg Photo, men de har nok ikke spekk :D (Sambo presterte å spørre etter skinkesteik på vår nærmeste halal, og det ble stillere enn i graven og 20 par øyer stirra på han :lol:)

For egen del har akupunktur gjort underverker for mitt platå. "Stikkedamen" mener at det er mest vann jeg har i kroppen, og langt fra så mye fett som det ser ut som, og med de siste ukers resultater kan det se ut som hun har et poeng.
Sånne akupressure-matter som har blitt så populære skal også kunne hjelpe kroppen å kvitte seg med vann.

Jabba 17-02-10 21:25

Lurer på om man kan bruke spekk i smoothie???

Bæret 17-02-10 22:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 833715)
Det er vel endel Halal-slaktere rundt deg Photo, men de har nok ikke spekk :D (Sambo presterte å spørre etter skinkesteik på vår nærmeste halal, og det ble stillere enn i graven og 20 par øyer stirra på han :lol:)

:lol:

Photobscura 17-02-10 23:45

Jeg har tenkt på akupunktur, Carisma! Særlig med tanke på hypothyerosen min. Men det vil gjøre et innhogg i økonomien min som rett og slett ikke går an nå, så jeg avventer litt ennå. Veldig kult å høre at det har så god effekt på deg! Blir spennende å se framover hvilken videre effekt det har :)
Jeg har selv kvitta meg med så mye vann at det ikke er til å tro etter at jeg har begynt å spise nok mat, og godt nok med fett og proteiner og sånn igjen. Nesten to og en halv kg på åtte dager!! Helt van(n)vittig, (høhø).
Og, jeg tenkte på når du sa det med vann i kroppen, det kan ha veldig mye å si, altså. Mormoren min fikk struma i slutten av førtiårene, i tillegg til dia og astma og kols og gud vet hva. Hun var nesten radmager hele livet fram til hun ble syk. De antok når hun døde at hun mest sannsynlig gikk rundt med opptil tretti kg overflødig vann i kroppen sin, og hun var veeeldig stor (typ str 50/54) :(. Stakkars fine mormor!

Forresten så var jeg vitne til at høyfett/lavkabo-kjæresteparet jeg var på besøk hos nå lagde kjøttpudding av fifty/fifty kjøttdeig og spekk! Herlig!
Jeg begynner å bli hypp på å teste dette med spekk selv. Men samtidig passe på å få i meg et minimum av proteiner. Spennende!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:05.