![]() |
Sv: Er dette slik høyt BT oppleves?
Takk for det, Anne!
Og så hyggelig at du husker min datter :D Hun var i stllen da jeg ringte henne i sted, hadde hatt litt feber i går, men ikke værre enn at stallen var et ok sted å være i dag ;) Så jeg vil vel si det går bra ;) |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sover du nok? Jeg har hatt en mildere versjon av det du snakker om i uka som gikk, og det bedret seg betraktelig når jeg fikk mer enn 5t søvn en natt... :rolleyes: Og i tillegg hadde jeg ikke tatt magnesium på lenge, og gikk på noen runder med dobbel dose.
|
Sover mine vanlige 7-8 timer, men er tom for magnesium. Kanskje synderen ligger der? Har bestilt nye ketolysevitaminer, men det er bare magnesium jeg er tom for. Skal dytte innpå så fort de kommer :D
|
Da har jeg vært hos fastlegen min. Hun mente det var en variant av atypisk lungebetennelse som plaget kroppen min og skrev ut en resept på Ery-max.
BT var okei, 140/80, men når jeg trakk pusten dypt og pustet ut igjen spratt det opp til 185/135. Forstod det sånn at det indikerer at kroppen jobber for fullt med å bli frisk? Fikk forøvrig skryt av doktordama mi, jeg var en av kanskje 5 pasienter hun hadde som taklet kroniske sykdommer på en god måte og som spilte på lag med kroppen. Veldig hyggelig å få høre, er altfor mange som sitter hos legen og føler seg som en hypokonder :o |
Godt å høre at du både blir tatt på alvor og får skryt!:D
Har hatt en sånn rar lungebetennelse her også for noen år siden. Helt utslitt av ingenting, både gubben og jeg, men medisinene hjalp fort, husker jeg! Fortsatt god bedring!:klem: |
Sitat:
Men- jeg hadde nøyaktig samme symptomer med jevne mellomrom i et par år, tok det opp med legen flere ganger og fikk div. diagnoser fra angst til dårlig kondis.......Opplevelsen var skremmende, som du sier så er man besvimelsen nær, det prikker og brenner i hodet og sprer seg langsomt i hele kroppen, man blir matt og nummen i hele kroppen. Jeg pleide å legge meg ned og ligge rolig til det gradvis gikk over. Jeg har jobbet i psykiatrien og sett mye angstanfall, var åpen for at det kunne være det, men syntes ikke det helt rimte heller. Fikk tips om at det kunne være blodsukkerfall, og tips om å ta noe søtt for å se om det hjalp. Det gjorde det ikke..... Da jeg flyttet hit til Belgia fikk jeg jo ny lege, og ved et slik anfall dro jeg til legen med en gang, og han konstanterte at jeg hadde så høyt blodtrykk at jeg straks skulle dra hjem og holde senga. Fikk blodtrykksmedisin og siden har jeg ikke opplevd disse anfallene. Ikke for å skremme deg, men hvis du opplever disse anfallene igjen, ville jeg ta dette med blodtrykket opp med legen igjen. Min erfaring er at dette med blodtrykket svinger, slik at man i perioder kan ha høyere enn vanlig. |
Sitat:
Doktordama mi er fin! :D Til og begynne med syntes jeg hun var veldig "effektiv", nesten litt skummel... men, nå er vi så enige atte :p Sitat:
Er så heldig at jeg har en lege som tar meg på alvor, om jeg fortsatt plages etter endt Ery-Max-kur skulle vi kjøre en døgnmåling og så skulle hun fundere mer når vi fikk svar på haugen med prøver som ble tatt i dag :) |
Sitat:
|
Det går bra med deg nå da?? Bare lurte. :klem:
|
Sitat:
Har fått en ny runde med atypisk lungebtennelse, men bortsett fra det så går det ganske bra :D Blodprosenten min fortsetter å stige forresten, det burde jeg nesten ha "kunngjort" i den andre "gode nyheter fra legen tråden" min! :D Stoffskiftet er også stabilt enda! Fy flate, nå følte jeg meg plutselig frisk som en fisk! :p |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:53. |