Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Fysisk og mental helse (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Mange som ikke har et normalt forhold til mat? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31541)

Frøkengiraldriopp 18-06-10 12:19

Sv: Mange som ikke har et normalt forhold til mat?

Jeg kjenner meg igjen i så mye av dette. jeg har hatt perioder hvor min spising opptok all min tid - jeg planla ofte tre måltider fremover - og handlet i tre forskjellige butikker så folk ikke skulle se hva jeg kjøpte. Nå er jeg midt i et kurs i kognitiv tenkning - og føler for første gang at jeg har med meg hodet i livstilsendringen min - alt er så mye lettere og jeg er stolt av hva jeg har oppnådd så langt. Ikke minst i forhold til at hodet mitt er med :) Håper du klarer det samme, tror nemlig det er superviktig, at hodet er med:) Lykke til :)

Nerthus 18-06-10 12:51

Sitat:

LCHF4life: Jeg merker at det hjelper at appetitten er lavere ihvf med tanke på den følelsesmessige overspisingen. Jeg tenker nesten like mye på mat som før, men det er likevel lettere å ikke ta skrittet til å gå å finne seg noe godt nå. Jeg er ikke fullt like sugen nå som jeg ikke har så innmari til blodsukkerstigninger. Det er et lite skritt i riktig retning om ikke annet.
Jeg har vel aldri hatt noen ekstrem form for spiseforstyrrelse - men jeg spiser pga følelsene mine alt for ofte! Jeg må nok i lang tid "telle" maten min slik at jeg kan stoppe å spise når det er nok. Har merket flere kvelder i starten rastløshet og en følelse av hva skal jeg gjøre nå når jeg ikke kan spise mer? Tidligere har jeg da spist - av kjedsomhet? Så dette hjelper for at jeg skal bli mer BEVISST på mitt forhold til mat. Dessuten - uten karbs så har jeg ikke de verste cravingsene, og når jeg har de så har jeg mer enn nok "lovlig" mat å velge i - ikke noe som ødelegger fettforbrenningen feks. :cool:

(jeg har ALLTID - siden 16 år og begynte på p-pillene - veid 15-20 kg for mye... dette har vært min "komfort-vekt" lenge nok - så nå er jeg på vei ned til et helt annet liv :) )

Echo 20-06-10 20:12

"evt spiser et knekkebrød eller et eple istedet for en sjokolade eller en Risifrutti."

Ingen som snakker om EN sjokolade eller EN Risifrutti, vet du. Det hadde ikke vært et problem.;) Når jeg først har tatt den ene så følger alt det andre helt frivillig etter. Dersom noe ikke går med i første omgang så roper det på meg til jeg kommer og finner det. Og jeg finner det! Dessuten har jeg nærmeste Kiwi butikk hundre meter unna. Laaaaaang åpningstid.

Trulte67 20-06-10 20:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Echo (Innlegg 893750)
"evt spiser et knekkebrød eller et eple istedet for en sjokolade eller en Risifrutti."

Ingen som snakker om EN sjokolade eller EN Risifrutti, vet du. Det hadde ikke vært et problem.;) Når jeg først har tatt den ene så følger alt det andre helt frivillig etter. Dersom noe ikke går med i første omgang så roper det på meg til jeg kommer og finner det. Og jeg finner det! Dessuten har jeg nærmeste Kiwi butikk hundre meter unna. Laaaaaang åpningstid.

Tro meg, jeg vet nøyaktig hva du snakker om! :o

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.