![]() |
Sv: PCOS, metabolsk syndrom og lavkarbo
Sitat:
Jeg gått på Diane fra ungdomen og innimellom mine 3 graviditeter/fødsler/prøveperioder alltid gått på Diane p-piller og det gjør jeg også idag! Fungerer perfekt for meg mtp mindre hårvekst, kviser, psyke + at jeg får en liten mens hver mnd. Da vi var i første prøveperiode fikk jeg kun enkle og en dobbel kur med Pergotime og etter omtrent 1 år ble jeg gravid. Da hadde vi sikkert holdt på i 1,5 år på egenhånd først... Ved førsøk to fikk jeg 2x500 mg Metformin dobbel/tippel dose med Pergotime før graviditet. Brukte 3-4 mnd før jeg ble gravid Sistemann brukte jeg 3*500 mg Metformin og tripledoser med Pergotime og brukte 3-4 mnd før graviditet. Altså ble jeg fortere gravid med Metformin, samt at jeg da klarte å gå litt ned i vekt. I første prøveperioden gikk jeg opp enda så mye jeg prøvde å gå ned... :( Og i prøveperiodene fikk jeg aldri mensen av meg selv og måtte også bruke Primolut. |
Jepp! Jeg går på metformin. Jeg gikk ned nitten kg for tre år siden, og så sto det bom stille med laaaang og strikt prøving og feiling. Først nå på høyeste dose metformin (3x500) så går jeg ned igjen i bra tempo :stortsmil. Dessuten fikk jeg tilbake en naturlig og klokkren syklus!
|
Jeg fikk ikke metformin av legen jeg var til, han nekta å gi meg det før jeg hadde fått testa om jeg hadde Diabetes 2. Han gav meg bare Diane, noe som ikke fungerte på hårveksten i det hele tatt og bare gjorde meg deppa.
Men jeg har mens da, hver eneste måned, til rett tid og alt.. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:05. |