![]() |
Sv: Farvel til koffein-tråden
1 kaffekopp idag, og en hodepine. :cool:
|
Så bra!!:)
En kopp her og. Den gode varme morgenkaffen er fremdeles litt hellig. INGEN på jobben så ble trøtt, men fikk ikke så vondt i hodet i dag:) Det går fremover, og jeg gleder meg til å ikke bare helle på med masse kaffe ukritisk og nesten automatisk til tider på jobben. Det kan jo ikke være bra, skaper bare "kunstig" våkenhet, og jeg har MYE bedre samvittighet nå:D |
Bare et lite innspill til at "koffein øker konsentrasjonen";
http://www.trinity.edu/jdunn/spiderdrugs.htm |
Sitat:
Dette gir enda mer inspirasjon til totalkutt. Har jo gjort det bevisst i flere år tidligere så vet det er mulig. Som smilla sier: bare å bestemme seg;) |
Sitat:
Men det er fullt mulig å erstatte den hellige med noe annet altså! Det er nok litt psykisk det med kaffen om morgenen også. For jeg trodde jeg kom til å savne den enormt, alle aspektene av den koppen...men det gikk så fint atte! |
null kaffe idag, bare masse rooibos te (uten koffein)
Det var ikke noe særlig greie på de spindelvev de hadde lagd, bra at ikke vi holdt på med det i vårt tidligere liv :D |
Hei dere
Har gått ned 2 kg fra torsdag da jeg ble med på denne tråden;) Sikker mye vann, men.. Blir spennende veiedag mandag. Drømmer om å kommeunder 80 nå:rolleyes: Nå er det snart helg og påske folkens. Supert å endre rutiner når vi ikke må på jobb hele tiden, ikke sant? God helg! :) |
Jeg hiver meg på jeg og:) Drikker riktignok bare 1-2 kopper om dagen, men det er verd et forsøk å kutte ut. Kan jo prøve litt fruktteer i stedet.. Får ikke rapportert før neste helg , for vi drar på hytta imorgen... men blir spennende å se om det blir noe raskere vekttap av det....
Lykke til alle sammen da :) |
har også prøvd å kutte ut kaffe...har klart kansje litt..men,jeg er alt for gla i kaffe. men kaffe har ikke ødelagt for meg,- -5 kilo på 3 uker,MED kaffikoppen i hånda:rolleyes:
|
Ned 0,3 fra i går til i dag:) Men, fremdeles 0,5 fra å se 7-tallet;)
Fremdeles kun en kopp kaffe om morgenen - og den er HELLIG! Ingen barn får komme i nærheten når mor drikker den i sengen nå som det er ferie. Ikke mannen heller :p |
Hei :) Hiver meg med jeg også... Jeg drikker koffeinfri kaffe, men drikker allt for mye pepsi max. Noen som har prøvd koffeinfri cola light? Vet ikke om det finns i Norge, men prøvde den da jeg bodde i USA og synns den smakte helt likt...
Har så lyst å slutte å drikke brus, men det er så fantastisk godt :( |
ååå.. koffeinfri cola light hørtes ypperlig ut!! jeg for min del innså vel at det ikke bare var koffeinen, men også søtningen i brusen som ødela for meg.. Aspartam er ikke min gode venn dessverre!!
|
Kan rapportere at jeg fortsatt holder meg til max 3 kopper om dagen og det fungerer supert. Værst er det når jeg har heldagsmøter med jobben, for da sniker det seg inn noen ekstra kopper i hver pause :(
|
Oi, at kaffe faktisk kan være en partystopper hadde jeg ikke fått med meg. Og jeg som nettopp drakk en kopp pulverkaffe med fløte i :(
Tar som regel en kopp om morgenen for å få fart på magen, men jeg får prøve å holde meg unna og se om det hjelper på nedgangen. Heldigvis har jeg alt klart å kutte ut brusen. Dere som sliter med det - prøvd å lage kullsyrevann? Evt kjøpe Bonaqua, så man får brusefølelsen? Vi fikk en brusemaskin av et vennepar (altså, sånn som stapper kullsyre ned i vann), og den hjalp meg godt når jeg ikke skulle drikke mere brus :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:19. |