![]() |
Sv: Kjernesunn
Sitat:
Bruker ikke alt jeg heller.. Klarer meg fint med å lage havregrøt med glutenfrie havregryn fra butikken, men kjøpte en pose av de flate magers grøt, og den var god ;) Likte den jeg. lager dobbel prosjon, så lager jeg pannekaker av restene dagen etterpå ;) Ellers bruker jeg udos choice og valleprotein i shaker. ikke noen bismak av det syns jeg da ;) Har skeia ut litt i london i noen dager og jeg er trøtt, slapp og har mye vondt i magen, så denne kosten skal vi fortsette med ja ;) Bare komme med tips til billigere alternativer ;) Blakker meg på dette kostholdet :p hehe.. |
Havre er en glutenfri kornsort som ofte blir forurenset ved at den behandles i samme anlegg som glutenholdige melsorter. Så med mindre man er svært følsom/allergisk for gluten, burde det gå bra med vanlige havregryn, de inneholder jo ikke gluten, de er bare forurenset med det. Og det er 20 kr spart pr pose...
|
Vi lever etter dette. Og de sier IKKE at dette må man kutte ut. Til den/de som lurte på som er glat med gluten. MEN, de sier prøv det vekk i et par mnd og se hvordan kroppen reagerer. Og prøv og innta det igjen, tåler man det så kan man bruke gluten. Men prøv og minsk gluten i maten. Samme med melk, tåler man melk bra så bruk det, men i reduserte mengden. Jeg digger kjernesunn familie, og vi lever som dette.
Vi merker veldig forandring, jeg bruker nok litt lang tid, men begynner og gå energi. Men jeg er alvorlig kronisk syk som ikke kjernesunn familie kan gjøre noe med :) |
Noen med en marsipan oppskrift ? med kvernet mandler . ?
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44. |