![]() |
Sv: Drikking av vann
Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg kan ikke vente til jeg kjenner at jeg er direkte tørst, så for meg fungerer det å smådrikke gjennom hele dagen. Om jeg venter til jeg er tørst med å drikke så får jeg lett hodepine, blir kvalm, og om jeg har drukket lite en dag våkner jeg alltid med opp stive tørre fingre dagen etter, og halsen føles som sandpapir langt nedover, og når jeg først drikker da kan jeg finne på å helle i meg en liter i slengen ... Jeg kjenner fort forskjell på en dag med dårlig og en dag med adekvat vanninntak. Men dette er min opplevelse.
|
Sitat:
Sitat:
Peace out! Og da kan vel jeg si: "Takk Photobscura!!":p |
Sitat:
Etter all sannsynlighet ikke. Dette er det jeg som regel drikker som minimum. Ikke uvanlig at jeg drikker enda mer:( For tre uker siden testet jeg ut å klare meg med én nespresso til ettermiddagskaffen i én uke. Var beintøft og jeg hadde hodepine og abstinenser, men gikk over etterhvert. Dessverre gled det fort ut igjen, men prøver å redusere og skal dra det ned mot en kopp til frokost og en til ettermiddagskaffen. |
Tror de aller fleste får signaler fra kroppen i form av tørst ved væskebehov. Om man tar hensyn til behovet eller ikke er en sak for seg.
Jeg vet om folk som ikke drikker vann om de ikke får brus, men når de begynner på ketolysekur blir de så tørste at vann smaker nydelig, og er mye tørste og drikker vann fordi de ikke tillater seg annet. Er helt enig med Kitt om at man ikke skal tvinge i seg noe som helst. Denne kuren handler mye om å lytte til kroppen og ta vare på den. Ikke bare kontroillere med hodets "fornuft". |
Jeg opplever at jeg er blitt mye mer tørst etter å ha startet på ketolyse kuren. Pemper vann hele dagen og da rundt 1/2 liter i slengen. Er sikkert rundt 3 liter bare i vann + annen væske som kommer i tillegg...
|
Nå var jeg nå så "uheldig" å svare på en tråd der lykkepillen spurte om et råd. Jeg svarte med mitt råd så får andre svare med sine råd. Er det ikke derfor man skriver en slik tråd da, er det ikke meningen at man skal svare....det er ingen som MÅ, SKAL eller noe sånt, men synes jeg har rett til å svare slik jeg vil. Det er ikke for å henge noen eller gi noen dårlig samvittighet, men bare et venlig råd. Det er da allmenn kjent at man i vanlig fall er anbefalt å drikke mer enn 1 liter om dagen!
Jeg vil i alle fall at folk fritt skal få svare på mine tråder; er glad for alle råd. Greit å få flere synspunkt på ting, er jo derfor jeg poster en tråd her... |
Jeg takker for alle råd jeg!
Og nå klarer jeg faktisk å drikke mye mer vann. Er generelt mer tørst også, så dette går fiiiin-fint!:) |
Sitat:
|
Jeg har et lite problem som jeg kanskje kan få svar på i denne tråden. Jeg liker ikke vann, så for meg er det et ork å få i seg nok vann. Men lettbrus derimot går ned på høykant.
Jeg vet at lettbrus ikke er sundt - men hvordan er det i forhold til ketolysekur? Kan man bytte ut alt vann og drikke brus i stede (uff ja jeg ser hvor ille det der ser ut - men sånn er det nå en gang) |
Sitat:
|
Pga at min tykktarm er fjernet skal jeg helst drikke 3-4 liter vann om dagen. Jeg blir kvalm og klarer ikke det uten tilsatt smak. Jeg drikker Fun light saft og går ned fra 1/2 - 1 1/2 kg i uka.
Om dette gjør at man går saktere ned er nok veldig individuelt. :D:D |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:50. |