Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kosttilskudd (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Hvor viktig er vitaminene? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33851)

Bulldog 24-05-10 19:45

Sv: Hvor viktig er vitaminene?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Flippy (Innlegg 881033)
Men, er det da tablettene som gjør at jeg samler vann? Og det kan da ikke være spesielt gunstig?

Små variasjoner i væskebalansen som følge av variasjoner i mineralinntak er naturlig, ufarlig, og ikke noe å bry seg om.

Og, slutt å veie deg hver dag :)

Flippy 25-05-10 08:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 881075)
Hvor ofte man veier seg er veldig individuelt!
Mange gjør som meg, veier seg hver dag, men har bare en dag i uken som teller, feks torsdagene!
Da skriver jeg ned vekten, måler blodsukker (dia2) og justerer evnt ticker!
Andre tar snittet av alle ukens dager!

Noen blir ekstremt stresset av tallene på vekten og stapper hele vekta langt inn i et skap eller rett og slett kaster den!:eek:
Kanskje man har bedre av å bare bruke målebånd?

Man må rett og slett finne ut hva som passer for en selv!:p

Jeg gjør som deg, veier meg (nesten) hver dag, bare for å se variasjonene og legge merke til hva som gir utslag på vekta, siden jeg ikke teller karber (men tester jevnlig med keto-stix og har vært i ketose siden dagen etter jeg starta) :) Jeg har fast dag hvor vekta er tellende, og det er fredager, det samme gjelder målene - jeg måler et par ganger i uka, men fredag er tellende også der :) Tickeren oppdaterer jeg litt sånn dann og vann...... For meg er ikke vekta veeeeeeldig tellende, da jeg ikke er sykelig overvektig og vil ned ene og alene pga egen trivsel!

Flippy 25-05-10 08:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bulldog (Innlegg 881110)
Små variasjoner i væskebalansen som følge av variasjoner i mineralinntak er naturlig, ufarlig, og ikke noe å bry seg om.

Og, slutt å veie deg hver dag :)

Veier meg hver dag, bare for å se hva som gir utslag på vekta - og hvor mye utslag det gir :) Bare fordi det er interessant å se, ikke for at jeg blir stressa over oppgangen.....

Iset 25-05-10 08:39

Men gir det en ærlig pekepinn på hva som gir utslag da? Vekten kan vel variere helt tilfeldig, og av ting man ikke kan gjøre noe med som feks. syklus, toalettbesøk, vanninntak og annet? Jeg hadde ikke stolt på at det automatisk var noe jeg hadde spist om vekten svingte fra dag til dag.

Flippy 25-05-10 10:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 881398)
Men gir det en ærlig pekepinn på hva som gir utslag da? Vekten kan vel variere helt tilfeldig, og av ting man ikke kan gjøre noe med som feks. syklus, toalettbesøk, vanninntak og annet? Jeg hadde ikke stolt på at det automatisk var noe jeg hadde spist om vekten svingte fra dag til dag.

Men når man ser et mønster i løpet av litt over en mnd da? Jeg noterer hva jeg spiser/drikker/piller/syklus osv i tillegg til vekt og mål, og kan helt klart se sammenhenger mellom div ting, ikke bare fra dag til dag men i løpet av en uke eller to også :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:39.