Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Fløte som drikke? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33911)

Paris 01-06-10 19:56

Sv: Fløte som drikke?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Konkelimonke (Innlegg 884976)
Ja, skulle vore eit opplegg for kor mange karb ein kan eta per måltid. Når det vert til at eg nokre dagar berre et to måltid, vert det som regel eitt lite og ein stor middag... med masse grønsaker som sikkert dekker heile dagskvoten! Haha!

hehe...ja slik føler jeg det og ;)

Forøvrig syns jeg også vi skal få unne oss noen få jordbær! Det beriker hverdagen.

Tone-G 01-06-10 20:27

Jeg elsker fløte :heia:
Jordbær med fløte på :sikle: Nam nam

Paris 01-06-10 20:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Amariel (Innlegg 884998)
Jeg elsker fløte :heia:
Jordbær med fløte på :sikle: Nam nam

Enig - det er snadder!! Men trodde igrunn jordbær var forbudt på lavkarbo:cool:

Kitt 01-06-10 20:55

Vel, lavkarbo er opp til 150g karber pr dag! Kan spise mange jordbær innenfor de grensene!:D
Selv på ketolyse er det plass til et par stykker!:)

Og du, ikke vær så redd for karbene! Det skal være nok av dem også!;)

Paris 01-06-10 21:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 885020)
Vel, lavkarbo er opp til 150g karber pr dag! Kan spise mange jordbær innenfor de grensene!:D
Selv på ketolyse er det plass til et par stykker!:)

Og du, ikke vær så redd for karbene! Det skal være nok av dem også!;)

Ja jeg tror nok å få nok av dem er vel så vanskelig som å få for mange....men skulle bare visst hvordan blodsukkeret reagerer og hvor "grensa" går pr måltid.:cool:

Kitt 01-06-10 22:39

Det er ikke noe grense pr måltid egentlig, kun pr døgn. Eller, karbene skal fordeles relativt likt på de måltidene man spiser i løpet av dagen om det er 2 eller 5!:)

Om du lurer så veldig på blodsukkeret, kan du bare få deg et blodsukkerapparat og måle i vei! Er ikke noe big deal, et lite stikk i fingeren rett etter og 2 timer etter mat, så finner du fort ut av den biten!;)

vimsen85 02-06-10 16:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Paris (Innlegg 884760)
Hehe... Kjenner meg såååå utrolig godt igjen!!:D Etter bare noen dager følte jeg at jeg hadde "et nytt liv". Men så blir man bare litt bitt og vil gjerne ned i vekt også - og få en slank bikini-kropp til sommeren:cool:drømme...

Tror det er litt over 3 kh i bringebær og 7 kh i jorbær? Men skulle gjerne visst hvor den magiske grensa går - en ting er antall karbs pr dag, men hva med anntall pr måltid er noe annet... jeg spiser ofte paprika til ost selv om det er litt mye kh i den. Men noe må jeg jo spise som inneholder kh. Akkurat i dag har jeg en sånn dag som jeg ikke orker å spise noenting. Lurte på om jeg skulle prøve å klare meg uten melkeprodukt, men hva i alle dager skal jeg spise? Er sååå lei av egg og bacon:rolleyes:

Har sett at nåken har grense på 5 karbs per måltid, mens andre har grenser for kor mange man kan ete per dag. Så det skulle nok gå bra med en neve jordbær med fløte på. Det har no eg tenkt å ete i sommar hvertfall! :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:02.