Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Gå ned med ketolyse - BMI under 25? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34041)

Morbeline 03-06-10 19:03

Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nyfrelst (Innlegg 884849)
Hei!

Jeg veide ca 61 kilo da jeg begynte på ketogen diett, målet mitt er å veie 54-55 kilo. Jeg er 158 cm lav, det vil si at jeg ønsker å gå frå en BMI på omlag 24 til 21.7. Det er altså bare kosmetiske, ikke helsemessige grunner til at jeg ønsker å gå ned. Nå har jeg spist lavkarbo i tre uker, og jeg føler meg kanonbra! Det er så herlig å kunne spise seg mett, og HOLDE seg mett lenge! Jeg har mer energi enn tidligere, og det beste av alt er at alle kvisene jeg har vært plaget med det siste halve året har forsvunnet. Humøret har også blitt mer stabilt. Har ikke veid meg ennå, men jeg tror at jeg har gått ned omtrent to kilo. Siden jeg ikke skal ned så mye, er jeg godt fornøyd med denne utviklingen. På grunn av eksamener har jeg ikke hatt tid til å trene kondisjon i det siste, noe jeg vanligvis gjør. Forhåpentligvis kommer vekta til å peke ytterligere nedover når jeg tar opp treningen igjen.

Poenget mitt er at det virker som om kroppen min trives med lavkarbomat, og foreløpig er denne følelsen av velvære viktigere enn vekttapet. Hvis jeg plutselig ser at vekta stagnerer eller går opp igjen må jeg jo gjøre endringer i kostholdet, men jeg kommer garantert til å fortsette med lavkarbo, også etter å ha nådd målet mitt.

Slenger meg på og kjenner meg igjen her ja. Selv om jeg håper å komme ned i idealvekt igjen, så har jeg sluttet å stresse med det fordi kroppen gir gode signaler. Jeg har ikke gått opp noe på lavkarbo (faktisk vært snart to uker i ketose igrunn), selv om det blir sagt at normalvektige går OPP. Hadde en BMI på 20 da jeg startet - nå vet jeg faktisk ikke siden jeg ikke har tilgang til vekt, men jeg merker kroppen ikke er så full av vann i det minste. (20 er kanskje ikke mye sies det her, men kroppen min trives faktisk best på en BMI tilsvarende 18 når jeg ikke har muskler: Tre ganger har jeg sluttet på ppiller - og tre ganger har kroppen automatisk falt ned på en bestemt vekt uansett hva jeg spiser, og for hver gang jeg har begynt igjen har jeg gått opp mer og mer) Og selv om BMIen sier at jeg er undervektig, har jeg både former og litt ekstra :))

ccgirl1982 03-06-10 21:18

Hei :)
Jeg er normalvektig men vil ned i fettprosent som deg. Ketolysekuren fungerer optimalt for meg og jeg "raser" går jevligt nedover i vekt/cm. Musklene mine begynner å bli mer deffinerte og kroppen er full av energi og ikke minst er kroppen blitt mye fastere.
Hver uke er ikke alltifd ned i kg men cm minsker, å d er d viktigaste:p

Så i mitt tilfelle er denne dietten/livstilen helt perfekt og jeg er alltid mett;)
Så ja du kan følge denne, den er ikke bar:)e for di som skal ta av mer enn 10 kg ++

Lykke til. Gled deg til ny kropp og mer energi

ada-emilie 05-06-10 01:59

De som går opp i vekt er vel de som er undervektige og vil opp i vekt! Her må man lære seg å skille. At undervektige som vil opp i vekt kan komme opp i vekt med dette kostholdet er noe annet enn at alle som ikke er overvektige går opp i vekt. Vekten har ikke så mye å si, det er fettprosenten som er interessant. Den kan være høy i forhold til muskelmassen selv om man har lav BMI. Når man klyper seg selv i fettet finner man fort ut selv hvor mye som kan forsvinne med riktig kosthold. Og fettprosenten tror jeg dette kostholdet kan normalisere til det sunne for alle kroppstyper.

Vigdinil 05-06-10 14:47

Heia :)

Vil bare også informere deg om at det er en diett som heter 3step-dietten, den kan du også finne her på forumet, les der og se om det kan være noe for deg.. den har jeg gått masse ned på og det går ganske fort :)

ada-emilie 05-06-10 21:51

Kan du finne tråden om 3-step? Jeg finner den ikke.

manne 05-06-10 22:25

Her: http://forum.lavkarbo.no/showthread....ighlight=3step

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:09.