Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Det har stoppet opp (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35058)

Debz 25-07-10 10:59

Sv: Det har stoppet opp

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av blåbær (Innlegg 905705)
%-en er rett og slett energiprosent, altså hvor mange av kcaloriene dine som kommer fra hvilken næring. Fett har flere kcalorier pr gram (9, tror jeg, mot karbohydrater og proteiner 4), så derfor vil fett gi et høyere tall. Mange mener at du skal ha ca 5 % karbohydrater, 70 % fett og 25 % proteiner dersom du vil holde deg til et ketogent kosthold.

Men da har jeg spiste alt for mye fett og protein - dobbelt så mye. Dette er helt motsatt av andre råd jeg har fått...:o Jeg har mest lyst å gi opp, jeg så forvirret .. Men jeg setter veldig pris på deres mening ;)

Debz 25-07-10 11:06

Ok, her er endelig tabell fra i går:
Mine mål 24 Juli Mine mål:

Energi > 1126
Energi:1200Fett:100.38Karbohydrat:8.86Protein:63.3 5Dette er totalt for dagens ADI. Er det bra eller dårlig?

Debz 25-07-10 11:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Debz (Innlegg 905712)
Ok, her er endelig tabell fra i går:
Mine mål 24 Juli Mine mål:

Energi > 1126
Energi:1200Fett:100.38Karbohydrat:8.86Protein:63.3 5Dette er totalt for dagens ADI. Er det bra eller dårlig?

Hvis jeg forstår dette riktig, ADI = Akseptable Daglig Inntakk. Er det noen sted som sier hvor mye av hver vi skal ha i prosent? Noen som vet det?

blåbær 25-07-10 13:36

Jeg trodde det var kakediagrammet (k.diag.) du hadde sett på, det er der energiprosentene ligger (inne på diett.no). De der % på ADI trenger du ikke tenke på! :)
Energiprosent, derimot, er andelen kcalorier som kommer fra hvilken komponent ut fra det du har spist. Beklager at jeg svarte som jeg gjorde, jeg har nok forvirret deg, men jeg misforstod spørsmålet ditt.

Jeg syns kanskje du har fått i deg litt for lite mat, og du kan godt ligge opp mot hvertfall 15 gram karbohydrat.

Debz 25-07-10 13:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av blåbær (Innlegg 905772)
Jeg trodde det var kakediagrammet (k.diag.) du hadde sett på, det er der energiprosentene ligger (inne på diett.no). De der % på ADI trenger du ikke tenke på! :)
Energiprosent, derimot, er andelen kcalorier som kommer fra hvilken komponent ut fra det du har spist. Beklager at jeg svarte som jeg gjorde, jeg har nok forvirret deg, men jeg misforstod spørsmålet ditt.

Jeg syns kanskje du har fått i deg litt for lite mat, og du kan godt ligge opp mot hvertfall 15 gram karbohydrat.

Tusen takk Blåbær, det hjalp :)

Debz 25-07-10 14:07

Herligeland! Det hjelper å lese demo på diett.no. Jeg er jo Amerikansk så å lese engelsk skulle ikke være noe problem ;) De prosentene jeg hengte meg oppi, de er egentlig prosenten av hva er anbefalt daglig...dvs at jeg spiser helt riktig med fett (i hvertfall i går) men må trappe opp med de andre tingene. Målet er å spise så nær tå 100% som mulig - unntatt karbs da.. :) TROR JEG...

Kira71 25-07-10 15:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Debz (Innlegg 905648)
Jeg begynte med ketolyskuren 12/7 og gikk ned 2.5 kg innen torsdag 15/7 - jeg har vært i ketose hele tiden (lys rosa) men vekten/cm har ikke forandret i det hele tatt siden. Er det noe som gidder å se litt under - her er hva jeg spiste i dag så langt. Fra dette kan du se om jeg har gjort noe galt?

Jeg har begynte å logge maten inn på Diett.no - Her er resultat av hva jeg har spist så langt i dag (etter middag):
Energi:1024Fett:90.23Karbohydrat:2.01Protein:50.11

Har hatt 2.4 lt vann so langt...har tenkt å ha litt blåbær med litt vanilje saus. Har regnet ut at det blir total litt over 7 karbs totalt..

Er dette bra eller skulle jeg har hatt noe mer/mindre av noe? Lurer også på hva % er av? Er det prosent av hva jeg skal ha daglig av hver ting, eller for eks. 50% protein av alt jeg har spist i dag? Håper noen vet mer enn meg her... :)

Hei Debz! Ikke gi opp! Det er slett ikke alle som "raser" ned i vekt den frørste tiden med lavkarbo. Det kan ta en måned før kroppen har omstillet seg skikkelig til fettforbrenning. Jeg gikk også ned et par kilo første uken, men så var det stopp, til og med opp littegrann. Jeg stod nesten stille en måned. Men jeg likte kostholdet og holdt ut, og har nå holdt på i snart tre måneder, har gått ned nesten syv kilo. Det viktigste jeg har lært er å: 1. spise nok fett, 2. Spise så mye at jeg akkurat blir mett.

Jeg lurer forresten på en ting, er det nødvendig å registrere og styre på så mye med prosent og tall? Synes det virker som en stressfaktor. Hvis du følger rådene i ketolyseboken tror i hvert fall ikke jeg det er nødvendig med den registreringen. Men uansett: Hold ut, kos deg med maten (viktig) så vil du nok gå ned til slutt.

Debz 25-07-10 15:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kira71 (Innlegg 905818)
Hei Debz! Ikke gi opp! Det er slett ikke alle som "raser" ned i vekt den frørste tiden med lavkarbo. Det kan ta en måned før kroppen har omstillet seg skikkelig til fettforbrenning. Jeg gikk også ned et par kilo første uken, men så var det stopp, til og med opp littegrann. Jeg stod nesten stille en måned. Men jeg likte kostholdet og holdt ut, og har nå holdt på i snart tre måneder, har gått ned nesten syv kilo. Det viktigste jeg har lært er å: 1. spise nok fett, 2. Spise så mye at jeg akkurat blir mett.

Jeg lurer forresten på en ting, er det nødvendig å registrere og styre på så mye med prosent og tall? Synes det virker som en stressfaktor. Hvis du følger rådene i ketolyseboken tror i hvert fall ikke jeg det er nødvendig med den registreringen. Men uansett: Hold ut, kos deg med maten (viktig) så vil du nok gå ned til slutt.

Takk for oppmuntringen Kira71, jeg skal holde ut :) Jeg registrert meg på diett.no bare så jeg kunne få en peke pinne om åssen jeg la an hver dag, bare for å begynne. Jeg har en vennine som holder på som du, spiser akkurat om du sier og hun har gått ned 28 kg siden december. Det er nok helt naturely for oss "newbies" å over sjekke og stresse når det begynner så godt også stopper opp..jeg har ikke gått ned en cm heller....Men alle er så utrolig snill og hjelpsomme her så jeg kan ikke gi meg enda.,,;)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:01.