![]() |
Sv: Julistarternes veietråd!
Sitat:
|
Debz: Er det ikke godt å være i gang? :) Har du ketostix, forresten?
Det har jeg,og jeg måler cirka annenhver dag for å sikre meg at gårdagen ikke gikk galt (kontrollfreak, ja). Jeg veier meg også, og jeg blir så frustrert når jeg ser på morgenvekta at det "bare" har gått ÷200-300 gram, men det er jo ikke det som teller, eller hva? Det er jo totalen! Vi må backe hverandre opp her :) 2,5 kg står det på tickeren din - vel, det er jo 2,5 kg minus det du opprinnelig hadde ;) Har du satt deg delmål? Finner du matoppskrifter som du liker? :) Klem fra meg :) |
Sitat:
|
Hørtes jo helt utrulig godt ut! I dag har jeg stekt kjøttkaker med ost, grønn paprika, tacokrydder og gressløk - helt utrolig godt! Deler en kjøttkake på langs og legger det på en ostekjeks - deilig lunch :)
Vi får rope på hverandre hvis vi get stucked og uten motivasjon - selv om jeg tror vi begge kommer til å gå seirende ut av dette ;) |
Sitat:
|
- og med rette ;)
|
Sitat:
|
Det merkes at det går tregere etter 1. uke. Nå kan jeg ikke lengre forvente de store tallene lengre, men må finne meg i og sette pris på hvert hunde gram som renner av. Jeg drømte i natt at jeg la på meg to kilo, og det var en grusom drøm, noe jeg kan tenke meg du er enig i!
Er 105,1 i dag. To hundre gram mindre enn i går. Og fire hundre gram mindre enn søndag. Så da kan jeg kanskje regne med å nå 104-tallet i morgen eller torsdag? Jeg skulle så indelig ønske jeg ikke veide meg hver dag.... |
Sitat:
|
Åååååå, så glad jeg ble nå! Gratulerer med enda ett kilo! :D
I dag er jeg hjemme fra jobb pga. den herlige ankelen min som har bestemt seg for å være vrien, kom meg såvidt på toalettet i morges. Da går gjerne tankene ekstra negative siden vekta er så kjedelig om dagen... Men jeg får ikke lov å klage - om 200 gram er jeg på 104 og det er maaaange år siden jeg har vært der! Når jeg det, så kan jeg feire! Og når jeg når 101 kg - da har jeg gått ned 10! Wow! I fjor sommer var jeg 124 kg, så kroppen min har vært gjennom slagmarken. Så glad for at du er her på forumet Debz. You are my sunshine... :suss: |
Sitat:
Men i tilfelle du legge merke til mange gramatikk feil eller bare litt spesiellt ordlegging det er fordi jeg er amerikansk - ikke dum! :D Ha en fortsatt god dag søta. Klem |
Du skriver ganske godt norsk :) Har litt amerikanske gener jeg og, pappa er halvt amerikansk :) nå blir det ostekjeks, eggerøre og skinke, må vel ha en klatt rømme :) vi snakkes senere, ha en nydelig dag du også :)
|
Artig at det er så mange som har startet i juli! Jeg startet med ketolyse 5. juli, gikk ned 2 kg første uka og siden har det stått stille. 8 kg igjen. Har hele tiden vært i ketose, har blitt noen glass vin disse ukene og det kan kanskje forklare stagnasjonen. Jeg har ulcerøs colitt og magen fungerer kjempefint med lavkarbo:), så om vektnedgagen ikke er optimal så nyter jeg å ha en mage som fungerer normalt.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg får vel bli med her jeg da.:D Jeg begynte forrige søndag, det vil si 18. juli tror jeg. (Orker ikke sjekke kalenderen nuh!:p)
Da var jeg altså: Høyde: 166,5 Startvekt: 86,5 kg Mål: Rundt 60 kg Søndag 18. juli 86,5 kg Søndag 25. juli 83,3 (og fremdeles like høy...:p) |
Sitat:
Velkommen og lykke til! |
Ha ha, ja ikke sant Debz!:p Og takk for deet!
Tusen takk for lykkeønskninger. Føler meg faktisk kjempe bra. Samboeren min kunne til og med gumle en hel 200grams sjokoladeplate uten at jeg tenkte tanken på å ta den og løpe avgårde på søndag. "Stolt"! Er jo en tidligere sjokoholiker, så det var stort for meg...:D |
ta en titt på bloggen min; www.hobbysandra.wordpress.com - står om ostekjeksen der :) veldig godt med egg og kjøttpålegg på ;)
|
Hei,
Jeg startet å kutte ned på karbs for noen uker siden. Og begynte på ketolyse idag. Startvekten var er på 98kg og skal ned 20kg til 78. :rolleyes: |
Slenger meg med jeg! Begynte 3.juli og har gått ned 4 kg. Målet mitt til 1.aug var å komme under 100 kg. Og i dag 99.8 kg! Hurra! Nå er det bare 20 igjen......
|
Gratulerer så mye med første delmål :D :D :heia:
Keep up the good work :stortsmil |
Jeg begynte på torsdag forrige uke, men er fra tidligere er jeg vant med å ha veiedag på fredager, og det har jeg lyst til å fortsette med. Likevel måtte jeg jo opp på vekta i dag (hjemme hos mine foreldre, og ikke vekten jeg vanligvis bruker).
Resultatet er ned 2,8 kilo første uke. Etter hva jeg har erfart før, så har vekten her jeg er nå vært "slemmere" enn vekten jeg har hjemme, så det blir spennende å veie seg på riktig vekt i morgen. Uansett: 2,8 kilo på en uke! Jeg er overveldet (selv om det sikkert er mye vann... men det tenker vi ikke på. Det her er jo kjempemotiverende). I tillegg: kroppen føles bedre! Jeg kjenner kroppen min bedre allerede nå, og jeg kjenner allerede signaler om hva kroppen liker og ikke liker, hvor jeg tidligere ikke har kjent noe som helst (høy som jeg var på karbohydrater). Ikke er jeg oppblåst, og da jeg var på tur med en venninne i går, og vi var langt unna butikker og jeg ble sulten så fikk jeg meg en ny overaskelse. Og bare på EN uke! Tidligere, når jeg ble sulten, så ble hele kroppen sulten. Jeg ble humørsyk, kvalm og mistet all energi og orket ingenting lenger. I går var likevel humøret oppe, og hadde masse energi. Eneste som gjorde at jeg kjente sulten var at magen begynte å bråke og gjøre vondt. At ingen har fortalt meg dette her tidligere... |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:50. |