![]() |
Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren
Ja begrepet "nok fett" er vanvittig uforståelig, men jeg bruker informasjonen fra Nille som min tommelfinger-regel:
70-75 % fett 20-25 % protein 5 % karber Du finner mer i denne linken; http://forum.lavkarbo.no/showthread....748#post848748 Ha en strålende dag! |
Jeg har skjønt at det er mye jeg må sette meg inn i. Mange gode tips her!
Hvor mange karbs holder folk seg på? Jeg har lest at det skal være 20 karbs pr dag men synest dette er litt lite.... |
Sitat:
|
Jeg må visst bli litt strengere meg meg selv ja:)
|
Dette hører nok ikke til her men hvis noen kan svare i like vel er jeg veldig takknemlig...Jeg har begynte å logge maten inn på Diett.no - Her er resultat av hva jeg har spist så langt i dag (etter middag):
Energi:1024Fett:90.23Karbohydrat:2.01Protein:50.11 Er dette bra eller skulle jeg har hatt noe mer/mindre av noe? Lurer også på hva % er av? Er det prosent av hva jeg skal ha daglig av hver ting, eller for eks. 50% protein av alt jeg har spist i dag? Håper noen vet mer enn meg her... :) |
jeg må rette karbs til 3.5.... hadde noe ostsause som jeg glemt å føre inn - men ellers er det eksakt..
|
Hei dere...jeg tror jeg har gjort noe dumt. Vi hadde besøk til middag og jeg var flink og lagde min egen versjon til meg. Etter jeg hadde spist middag hadde jeg brukt 14.98 karbs. alt var fint - så mens de andre spiste jordbær med is, tok jeg noen blåbær med 1 ss vaniljesaus...nå står det at jeg har hatt 21 karbs.....har jeg ødelagt hele kuren nå??? :(
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Her er dagens resultat:
Energi:1608 Fett:136.63 Karbohydrat:10.28 Protein:77.97 Dette må være bra ikke sant?? :) |
Sitat:
Et tips når det gjelder dessert er å spise bær med fløte på, det blir færre karber og smaker mye bedre enn vaniljesaus :D |
Sitat:
Jeg fikk beskjed at frukt var fy mat.. men jeg spiste noen få blåbær og var enda i ketose. Problemet er jeg er ikke noe glad i fløte (egentlig ingenting som har fett) men jeg tror jeg klarer fett delen bra ;) Jeg vet det er sukker i vaniljesaus men jeg spiste bare 2 ss...kan det være så galt? |
Sitat:
Frukt og bær er ikke det samme. Bær er mye mye sunnere :) Hvis du har strøsuketter og/eller vaniljepulver i fløten, kanskje den blir bedre å spise på bær for deg da? Vaniljepulver er en liten boks du kjøper på helsekosten. |
Sitat:
|
Prøv pisket krem med vaniljepulver og rørte blåbær - nyyyydelig :sikle:
Dette er utmerket på Nannahs vafler :sikle::sikle::sikle: |
Sitat:
|
oops...er det noen som kan fortelle met hva JBK og CR er??
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:14. |