Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Hjertebank, høy puls og mye svetting (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35855)

Debz 22-08-10 16:05

Sv: Hjertebank, høy puls og mye svetting

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ignite (Innlegg 920399)
Noen ganger er det flott med skinnseter i bilen, i tilfelle rottefelle :D

NEEEEI!!!! :eek: LOL :)

BitTorres 23-08-10 11:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Debz (Innlegg 920395)
Alle av de symptomene begynte jeg med i det andre uken av ketose - nå til mandag er set 6 uker siden jeg begynte og jeg har alle enda. Smertene i overarmene og hoftene, migren og manglende energi er det verste. Så ille at jeg klarer ikke å gå på jobb. Hvor lenge må jeg regne med at det blir sånn? Jeg tar alle ketolyse tablettene, + 2 omega 3 og vit C. Vann var jeg veldig flink med å begynne med men sliter i de siste - sjelden mer enn 1 lt til dagen. Men kan ikke tro alle problemene kommer fra for lite vann...noe råd her? Jeg har lest boken også..men syns at boken gir god råd så lenge alt går som det skal...

Du, dette er IKKE sånn som det skal være. Kan ikke du liste opp hva du spiser i løpet av en dag? 7 - 10 dager er liksom en slags "max grense", der de fleste symptomer gir seg. 6 uker er waaaaaay to long. Her må det være noe med kosten din som ikke stemmer.

Devana 23-08-10 18:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BitTorres (Innlegg 920857)
Du, dette er IKKE sånn som det skal være. Kan ikke du liste opp hva du spiser i løpet av en dag? 7 - 10 dager er liksom en slags "max grense", der de fleste symptomer gir seg. 6 uker er waaaaaay to long. Her må det være noe med kosten din som ikke stemmer.

Noen mener at "maksgrensen" faktisk kan ligge på 4-6 uker på det høyeste for enkelte.

paprika 23-08-10 20:58

Beklager om jeg er gledesdreper her nå, men du skal komme deg til legen å få tatt et blodtrykk. Antagelig er det bare som det sies her, en overgang fra høykarbo til lavkarbo, men det KAN være symptomer på noe annet. Og du tar ikke sjanser med hjertet eller hjernen! Hjertet banker ikke fortere for å rense opp noe som helst, det er ikke hjertets jobb.

Megvel 23-08-10 21:15

Jeg tenker at kaliumen ikke er på stell, så da er legen en bra plass!

Devana 23-08-10 23:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av paprika (Innlegg 921216)
Beklager om jeg er gledesdreper her nå, men du skal komme deg til legen å få tatt et blodtrykk. Antagelig er det bare som det sies her, en overgang fra høykarbo til lavkarbo, men det KAN være symptomer på noe annet. Og du tar ikke sjanser med hjertet eller hjernen! Hjertet banker ikke fortere for å rense opp noe som helst, det er ikke hjertets jobb.

Hvis det var meg den var siktet til, så har jeg allerede vært hos legen. Blodtrykket er relativt normalt, litt høyt, men det er ganske sikkert "legeblodtrykket" mitt. Jeg har også tatt blodsukker, blodprosent, jern, stoffskifte også - sikkert noe annet også, men det husker jeg ikke i farta. :)

paprika 24-08-10 17:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Devana (Innlegg 921320)
Hvis det var meg den var siktet til, så har jeg allerede vært hos legen. Blodtrykket er relativt normalt, litt høyt, men det er ganske sikkert "legeblodtrykket" mitt. Jeg har også tatt blodsukker, blodprosent, jern, stoffskifte også - sikkert noe annet også, men det husker jeg ikke i farta. :)

Det var jo deg jeg siktet til, ja:) Leste ikke gjennom alle trådene - bare skummet. Hvis du allerede har vært hos legen - topp. Ingenting er bedre. Tenkte også på kaliumnivå.

Kanutten 24-08-10 17:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Devana (Innlegg 921320)

Har du fått svar på prøvene???
Håper de finner noe som kan gjøre ting bedre for deg! :klem:

Devana 24-08-10 19:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 921678)
Har du fått svar på prøvene???
Håper de finner noe som kan gjøre ting bedre for deg! :klem:

Ja, alle prøvene var helt fine, så det er ikke så mye de får gjort. :(

Kitt 24-08-10 19:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Devana (Innlegg 921777)

Er nesten det mest irriterende av alt!:(
Alle prøver er fine, men hvorfor føler man seg dårlig/har så vondt etc da, liksom???:confused::o:mad:

Kanutten 24-08-10 19:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Devana (Innlegg 921777)

Sjekket de kaliumen også??

Devana 24-08-10 19:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 921780)
Sjekket de kaliumen også??

Det er jeg ikke sikker på. Legen virket lite interessert egentlig. Jeg har prøvd å ta kontakt for å få vite nøyaktig hva de tok, men jeg venter fremdeles....
Jeg vurderer å dra til Fedonklinikken og få en skikkelig sjekk, men jeg følger jo ketolyse, så det blir jo litt selvmotsigende, men der vet jeg at de sjekker vitamin og mineral-status ganske godt i følge nettsiden.

Matglad 24-08-10 20:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Devana (Innlegg 921784)
Det er jeg ikke sikker på. Legen virket lite interessert egentlig. Jeg har prøvd å ta kontakt for å få vite nøyaktig hva de tok, men jeg venter fremdeles....
Jeg vurderer å dra til Fedonklinikken og få en skikkelig sjekk, men jeg følger jo ketolyse, så det blir jo litt selvmotsigende, men der vet jeg at de sjekker vitamin og mineral-status ganske godt i følge nettsiden.

Det er ikke noe problem å gå til Fedonklinikken selv om du følger ketolysekuren. Ketolyse er jo bare et annet navn på ketogent kosthold. Jeg ble selv satt på ketogent kosthold hos Fedonklinikken.

Vil absolutt anbefale deg å oppsøke en lege som er god på lavkarbo og da er jo Fedonklinikken absolutt en av disse. Min fastlege overså skyhøyt c-peptid nivå hos meg, og påstod at jeg ikke hadde noe problemer. Å legge på seg 18 kilo på et år og få føling opplevde jeg absolutt som et problem. Fikk da utrolig god hjelp hos Fedon med ketogen kost.

Ønsker deg lykke til!!

Catalina79 24-08-10 21:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Devana (Innlegg 921784)

Hadde jeg vært deg, og med mulighet for å dra til fedon-klinikken, hadde jeg gjort det. Selv så er jeg på den åttende uke nå, med samme symptomer som du. Så i går var jeg til legen og krevde full sjekk av alt. Det finnes ikke gøy å aldri ha overskudd til noe, og energien min er vekk. POFF- så var den borte. Jeg har heldigvis en hyggelig lege, så fikk tappa litt blod, og skal ha dobbeltime neste gang. Håper det er noe så enkelt som vitaminmangel etc.

Håper du finner ut hva det er med deg, og at dagene blir bedre.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:04.