![]() |
Sv: Forstår ingenting
Eg leste her inne i ein tråd eg ikkje finn igjen, om ein lege fra Bergen som dreiv og testa ut dette. Han kutta melkeprodukt og gjekk ned i vekt igjen.
Kansje noken veit kvar den tråden er og kan linke til den ;) |
Sitat:
|
Sitat:
Den andre linken fekk eg ikkje opna. |
Og da fann eg tråden eg leita etter.... :D
http://forum.lavkarbo.no/showthread....Thomas+Geisner |
Sitat:
|
Nå er jeg så sint og lei meg. To og en halv uke uten noe nedgang. I går kuttet jeg helt ut meieriprodukter, men vekta har ikke rikket seg til i dag. Når kan jeg forvente å gå ned hvis det er meieriprodukter som er partystopper? For hvis det ikke skjer noe på noen dager, må jeg vel heller teste ut om det er noe annet som ødelegger? Dette gikk så fint i fjor, skjønner ingenting og mistet helt motivasjonen.
|
Sitat:
Imens kan det være greit for deg og jobbe litt med motivasjonen for å spise lavkarbo, er det kun vekt? Har du brukt målebånd? Veier du deg for ofte? Hva er alternativet - endre kosthold igjen? Hvis du har lest litt om lavkarbo her inne, vet du at det er vanlig med platåer. Det er ikke anbefalt og gjøre endringer før man MINST har stått stille en måned. Kroppen jobber med og tilpasse seg allerede vektnedgang, og du må spille på lag MED kroppen.... |
Sitat:
|
Sitat:
Tenk berre når ein begynner med lavkarbo, da tek ein av mest dei 3 til 4 første dagane. Og et eg meir karbo enn eg bør ein dag, viser det på vekta dagen etter. Eg ville prøvd ei veke, får du ikkje resultat da, må det vere andre ting som spelar inn. |
Jeg vet en del om lavkarbo og føler ikke jeg er irritert uten grunn når dette ar funket så bra før. Har gått på dette i et halvt år tidligere og lest og lest, og ja, jeg gjør det bare for vekten. Fikk ingen andre positive resultater enn vektnedgang sist. Sist jeg gikk på ketolyse skjedde det endringer over natten bare ved økt vann- og grønnsaksinntak, så det var derfor jeg spurte. Jeg tror ikke kroppen min trenger tre uker på å finne ut om det tåler noe eller ikke. Hvis jeg står rolig i tre uker til, så er det noe annet enn meieriprodukter som er partystopper for meg tror jeg.
Jeg får bare vente og se, men i og med dette blir fjerde uken på ketolyae, så syns jeg det var veldig tidlig å stoppe helt opp når jeg sist bare raste ned og spist akkurat det samme som nå. |
Sitat:
1) Du har gått på ketolyse før 2) Du har ingen optimal vekt for ketolyse 3) Du stresser Løsning: Finn deg en annen diett. |
Sitat:
Det er en kjent sak at man ikke oppnår like raske resultater om man har spist lavkarbo tidligere. Jeg vet ikke hvordan du har spist i mellomtiden før du begynte igjen. Du ser ut til å stresse veldig med dette allerede etter 4 uker - jo mer du stresser - jo mindre vekttap får du, siden stress er en av de mest "effektive" partystopperene der ute. Skal du bare ned i vekt og så gå tilbake til et annet kosthold, eller har du tenkt og spise lavkarboish etterpå også? Gikk du ned mye sist gang du gikk på lavkarbo - og spiser akkurat det samme nå som du gjorde da, kan det hende at du spiser mer energi enn kroppen din trenger. Stort vekttap gjør at man trenger mindre mat rett og slett... |
Sitat:
Hos meg har platåer ofte vart i månedsvis faktisk. Hadde jeg tenkt som deg hadde jeg jo blitt sprø av stress. |
Sitat:
Så jeg synes påstanden din beklageligvis er litt tynn. ;) Fortrinnsvis skal man gi en større endring i kostholdet minst tre uker for å se om det utgjør en forskjell både for vekt og allmenform. |
Ikke se på vekten. Bare følg kuren, å vit at du gjør det riktig. Stress over vekten, gjør ingenting bedre! :)
|
Ja, stress kan føre til fettlagring. Sove nok, yoga/ meditasjon er trolig viktigere enn å trene for å oppnå vektnedgang.
|
Sitat:
Men nå kuttet jeg ut atkins barer og sukrin i mat, så nå raste det ned igjen.... Sitat:
Jeg skal ikke tilbake til vanlig etterpå, da er jeg jo rett tilbake til start. Skal leve lavkarbo etter jeg har oppnådd det resultatet jeg vil, men ikke så strengt som nå :) Sitat:
Sitat:
Jeg får lite søvn med en baby i hus og full jobb, men nå er jeg som sagt i gang igjen, så håper det holder. Takk for svar, alle sammen :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:30. |