![]() |
Sitat:
|
Sitat:
|
1 Vedlegg
Klarer ikke la vær' å legge ved denne jeg da......
:cool: |
:lol: :snill:
|
"Norge hamstrer medisin" var det på TV2nyhetene nå...
Lurer på om jeg skal be om denne neste gang jeg er hos legen, jeg.. |
"35000 kan dø" frykter Norge..
Verden samler medisiner.. Det er enda ikke påvist at viruset smitter mennesker i mellom.. Det er ETT firma i verden som produerer Tamiflu.. 50 har til nå blitt smittet, 40 av de har dødd. Den høye dødeligheten gjør at forskerne følger nøye med. Alle de 50 har hatt kontakt med fugl. "Det er ingen grunn for enkeltpersoner å hamstre.." sies det av en norsk forsker. ......... Det var noe av det de sa på nyhetene nå :) |
Jeg fikk ikke få denne medisinen av legen min jeg... Hun var svært så kort og brutal på det, ikke rom for diskusjon i det hele tatt, til tross for at jeg VET jeg har dårlig immunforsvar..... :(
|
Sitat:
Jeg hadde prøvd hos en annen lege, dingpot. |
Jeg kommer ikke til å hamstre foreløpig. Dessuten så må det da være lagringstid på vaksinen. Dvs at selv om vi har den i skapet og en evnt epidemi bryter ut så kan vi risikere at vaksinen er utgått på dato.
|
Sv: Fugleinfluensa
*dytte opp igjen tråd*
|
oj jeg har bare tenkt at dette er hysteri .... men nå ble jeg litt redd
|
Herregud... Jeg blir jo livredd av diskusjoner som dette. Jeg er ikke så redd for meg selv, men for datteren min. Mannen min er aldri syk og har et immunforsvar som ikke ligner grisen, så han er jeg ikke så redd for. Datteren min er også sjelden syk, men hun er jo et barn, har de bedre eller svakere immunforsvar enn voksne? Uff jeg er LIVREDD for jenta mi. :(
Dumme dumme fuglevirus, håper det ikke kommer hit. Vi kan jo sette opp en slags boble rundt alle grensene, lukke landet inne i bobla. (Iset har sett for mange science-fiction-filmer). |
Tror ikke jeg skal hamstre denne foreløpig. De sa på tv i sted at de kan uten videre behandle i allfall 1,4 mill nordmenn hvis ting skulle skje. Jeg tror ikke vi kommer så langt som dette. Kanskje jeg er blåøyd men men... Iblant blir vi kanskje for opphengt i slike ting. Hadde jeg eller en av mine hatt meget dårlig immunforsvar, da hadde jeg nok stilt meg anderledes til dette. Hva jeg mener etterhvert... ja det vil vel tiden vise ;)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Fugleinfluensa
Dytter opp denne igjen..
Vet ikke helt hva man skal gjøre.. begynner å bli litt bekymret.. Nå i kveld var jo viruset oppdaget i england.. Glad jeg ikke skaffet meg høner i sommer som jeg egentlig hadde planlagt.. |
ja og i Sverige :( og jeg som trodde dette bare var litt hysteri :nei:
|
Sitat:
|
jeg tar hintet :D men saken er at jeg har aldri bekymret meg et sekund før nå ..... bare tenkt at folk er så hysteriske og sånn ...
... men det ligger jo faktisk noe i det !! ;) |
Jeg har holdt meg ganske rolig til nå, tenkt at det er dagbladet og vg som er hysteriske, men når til og med nøkterne aftenbladet (http://web3.aftenbladet.no/utenriks/article229156.ece) setter i gang, begynner jeg å bli litt bekymret.. noen som vet hvor seriøs denne mayo-klinikken er?
men ennå greier jeg ikke ta det helt innover meg :rolleyes: |
Nå er influensaen i Sverige ikke den dødelige typen. Dessverre har det lett for å bli hysteri av slike ting. Vi må være på vakt, det må vi være. Men vi behøver ikke gå helt av skaftet heller.
Jeg mister ikke nattesøvnen av dette (det tar hetetoktene seg av), men nå holder jeg ikke frittgående høner, gjess, ender eller annet fjørkre heller. Hadde jeg hatt det ville jeg kanskje tenkt annerledes.... Ingen dødssmitte i svenske fugler Endene hadde «snill» influensa. Les mer |
Medisinen Tamiflu er laget bla av stjerneanis. Sånt er spennende synes jeg, så jeg måtte slå etter i boken: Stjerneansis virker blant annet krampeløsnende, og brukes ved kolikk og oppblåsthet, og ved hoste. 'Stjerneansis har en slimløsnende virkning som bidrar til å rense lungene for slim, for eksempel ved bronkitt. Prøv å kombinere oljen med eukapyltus i en dampinhalasjon. Det er effektivt. Stjerneanis bidrar også til å styrke lungene, og de krampeløsnene egenskapene gjør den nyttig i behandling av hoste av ymse slag.'
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=294536 Lette etter noe om stjernanis på nettet, for å slippe å skrive av hele boken. Ikke spesielt for fugleinfluensa noe av dette altså, bare generell 'influensa' http://www.rolv.no/urtemedisin/medis...r/pimp_ani.htm http://www.aromatherapy-naturally.com/cold-flue.html |
ja...jeg tenker jo sånn x-files konspirasjon med en gang jeg da...Dette er det bare EN aktør som tjener på; den som har enerett på prod/salg av Tamiflu...
|
Sitat:
|
Jeg tror at det snart uansett kommer en pandemi som titalls prosent av verdens befolkning kommer til å dø av. om det er denne, gjenstår å se.
Så det så! |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31. |