![]() |
Sv: Åh, i dag har jeg vært skikkelig sulten!
Sitat:
|
Sitat:
Her er det jeg vanligvis spiser: Frokost: 2 egg med 4-5 baconskiver Lunsj: stor salat med ost, skinke og rømmedressing (evt med kjøttrester fra gårsdagens middag) Middag: 5-6 kavliost med kjøttdeig og ost på toppen ELLER ovnstekt laks med brokkoli, sjampinjong og kremfløte ELLER biff med hjemmelaget bearnaise, rosenkål og brokkoli. Kvelds: pannekaker lagd av egg og fløte med meierismør/blåbær ELLER ostebiter surret inn i skinke. Siden dette ikke gjør meg mett, hender det ofte at jeg spiser en halv Atkins Advantage-bar på vei hjem fra jobb, eller tar meg en håndfull pistasjnøtter. Drikker også et glass Pepsi max til middagen, men ellers vann gjennom hele dagen (noe som er en stooor forbedring fra tidligere!). Så.... jeg er veldig mottagelig for korrigeringer av kostholdet mitt. :o |
Sitat:
:) |
Sitat:
Men jeg må vel bli flinkere til å planlegge hva jeg skal spise, og ta med flere måltider på jobb rett og slett. Er en stor omveltning å måtte lage istand all mat på forhånd på denne måten. :eek: Men takk for innspillet! :) |
Sitat:
Ost og skinke rullet sammen er mettende og godt. Gjerne et kyllinglår, kyllingvinger.... Salatboks.... Og godt med vann til :ja: |
Dette minnet litt om begynnelse, hvor jeg også sultet i begynnelsen. Riktignok ikke det skriket av hunger som man får av høykarbo, men en liten prikk i bakhodet på at kroppen trenger mat hele tiden.
Kroppen deres er så vant med å kjøre på karbohydrater og er bare litt rådvill på hvor den skal ta energi fra, når tilstedeværelse av KH er borte. Må bare gi fettforbrenningen en sjanse først. Den kommer ikke i løpet av natta :) Det er bare til å lø på med mat :p til dere blir mett. Og drikk vann! Ekstra viktig i begynnelsen. |
Et par gode teskjeer Cocosa brukte å virke greit for meg - da forsvant sulten for en stund. Men så liker jeg smaken av kokos da... :-)
|
Sitat:
Når kroppen er vant med å få karbohydrater, så vil den ha MER MER MER. Og når den plutselig ikke får like mye som den er vant med, så finner den på masse rart for å få oss til å spise nettopp karbs. Som f.eks å påstå at du er sulten etter å ha spist en halvkilo bacon og åtte egg.. Jeg hadde det veldig mye sånn før jeg gikk over til lavkarbo: Spiste en stooor porsjon middag, mer enn nok til å få en skikkelig storspiser til å være stappmett lenge. Likevel satt jeg med følelsen av å fremdeles være sulten etter å ha spist opp og knappet opp buksene :eek: Stort sett kom dette etter et par dager med veldig lite (i forhold til normalt) høykarbomat, og en skikkelig sjokoladebit eller annet søtt var det som skulle til for å få igjen metthetsfølelsen. Da fikk skrotten tilbake disse fordømte karbene sine. Etter at jeg gikk over til lavkarbo har denne følelsen kun vært til stede etter at jeg har spist høykarbomat dagen før - supersulten etter å ha spist sikkert en halvkilo smør. Det er et bedrag fra skrottens side, men nå klarer hjernen å overse disse feilsignalene langt bedre enn de gjorde den tiden jeg bare hev i meg en sjokkis for å tilfredsstille mitt egne, dumme krav :p |
Æhh, sånn har jeg det i dag også. Er på andre uka med LCHF, men har spist lavkarbo siden slutten av august (30-70 karbs). I dag satte kroppen min seg helt på bakbeina. Etter frokost som bestod av 3 knekkebrød (1 karb pr. stk) med snøfrisk naturell og lasset på med røkelaks (omlag 50 gram fordelt på alle) var jeg sulten igjen etter en time. Pinte meg frem til lunsj 3 timer etterpå og har nå fortært en entrecote med litt persillerotpuré, soppsaus og ekstra smør. Føler meg ikke fornøyd, men er i hvertfall ikke sulten. Vanligvis vil en slik lunsj holde meg i 5 timer, så blir nesten sint om den ikke gjør det, haha. Første gang på lenge at jeg har vært så sulten som i dag. Usj.
|
Sitat:
Takk alle sammen! Motivasjonen er på vei tilbake igjen nå. :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:13. |