![]() |
Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk
Synd du ikke liker Farris. Her er soda stream maskinen (brusmaskin) blitt min nye beste venn :D
|
Hvordan er det med å drikke c-vitaminer eller andre vitamintilskudd i brusetablett-form? Berocca er jo en type og på apoteket har de vel også C-vitaminer. Jeg kjøper alle mine i Sverige og i Spania, så jeg vet ikke noe om de som fins i Norge. De fins jo i mange forskjellige smaker i Sveige og den i Spania smaker rett og slett Fanta.
Ellers har jeg brukt veldig mye Nestea - uten sukker i de tidligere slankeperiodene mine, men denne gangen bruker jeg kun vann og vitaminer. Går det tro? |
DEt står at de C- vit vi har er sukkerfrie, men de inneholder like fullt 8 karber pr 100. Eller 7.2 pr rør(90g) med 20 tabletter.
Ikke mye, men tar du mange pr dag, blir det jo litt! |
Sitat:
|
Hei :)
Jeg er helt ny i lavkarboverdenen, så jeg kommer nok til å stille mange dumme spørsmål her på forumet... :o Men jeg mener å ha lest at brus i light-former er greit nok? Pepsi Max, Cola light/Zero osv... Er det helt feil? Kan kutte ut det meste, men ønsker ikke engang å slutte med Pepsi Max'en min... Kan jeg bare beholde den, så føler jeg at jeg spiser/drikker/nyter fullt ut likevel... Mistenker at jeg er grådig naiv her...? :) |
Sitat:
Vil uansett anbefale at du får i deg en viss mengde rent vann i tillegg til pepsien. Min egen rutine er at jeg skal ha i meg to liter vann om dagen, og så kommer evt te/kaffe/pepsimax utenom. For meg går det greit å drikke pepsi max, men jeg har ikke akkurat illusjoner om at det er sunt. :) |
Takk for tilbakemeldingen. :) Jeg får prøve og feile litt, og se hvor smertegrensen går. Om jeg i alle fall kan nyte et glass eller to om dagen, så er jeg fornøyd. Skikkelig Pepsi Max-oholiker, så det vil i tilfelle være en stor reduksjon... Huff... :) Jeg vet det er ikke er direkte sunt, men av og til er de usunne tingene verdt det likevel... :D
|
Lurte på om Oldens "Eple" er ok å drikke iforhold til ketolyse.. Det er vell 3,2 karb i den om jeg ikke tar helt feil. ?
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43. |