Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Hva spiser dere på jobb om dagen? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37429)

LineJM 18-10-10 22:59

Sv: Hva spiser dere på jobb om dagen?

Jeg lager dreamys grove tekaker akkurat nå. Så jeg kan ha med niste på turnuskurs i morra. ost, smør, ramsløkpølse som jeg har høye forhåpninger til etc.

Veggpryd 18-10-10 23:01

Når jeg tar med mat blir det middagsrester eller lapper med meierismør og pålegg.

Kantina våres har brødskiver, salat og helt ordinært pålegg og kokte egg. Jeg har bedt om å få meierismør og fløte og det var ikke noe problem. Ellers har de varmmat to ganger i uka, men det er som regel noe som er spekket med karber - eller noe ufyselig ferdigmat. Også har de vafler på fredager..... ur...:( (:meditere: jeg-liker-ikke-vafler :meditere: jeg-liker-ikke-vafler :meditere: ) hehe! Det går som regel bra det, altså ...:o

LineJM 18-10-10 23:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd (Innlegg 950783)
>znip<... Også har de vafler på fredager..... ur...:( (:meditere: jeg-liker-ikke-vafler :meditere: jeg-liker-ikke-vafler :meditere: ) hehe! Det går som regel bra det, altså ...:o

liker dem ikke jeg heller *nikker alvorlig*

Nicpins 19-10-10 09:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd (Innlegg 950783)
Også har de vafler på fredager..... (:meditere: jeg-liker-ikke-vafler :meditere: jeg-liker-ikke-vafler :meditere: )

Føler veldig med deg! På den forrige jobben min hadde de ikke bare vafler på fredager, men faktisk egen felles vaffel-spisepause på fredager fra 10-10.30. Oh Hildrande du! Men det var de tre årene jeg jobbet der at jeg gikk ned fra 96 til 60 kilo, så det gikk da det og :cool:

frode73 19-10-10 09:26

Kyllingvinger eller kyllinglår (Nygrillet) er en gjenganger. Drikker vann og avslutter med en kopp kaffe med kremfløte. Skinnet spises selvfølgelig :-)

Almyrida 20-10-10 10:38

Jeg har alltid middagsrester med meg som regel.. Ellers lager jeg meg en stor salat med masse kyllingkjøtt og rømmesalat.. Har i egg, paprika, reddik, fetaost.. Jah alt det jeg har lyst på..

Evt så har jeg som regel alltid kylling i hus, så da steker jeg litt kyllingbiter sammen med grønnsaker, har på litt fløte, og krydder.. Deilig.. :)

Jeg jobber på sykehjem og i kantina vår har de masse brød i ulike varianter, og salat.. Proppet full med mais.. Men kunne sikkert bedt om å få uten da.. Men billigere og bedre å ha hjemmelaget.. Jeg er en dame som er glad i mat, og trenger litt for å bli mett.. :p

knh 20-10-10 10:56

Dette har jeg med meg i dag :)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av knh (Innlegg 951473)
I lunjsboksen i dag har jeg:
Coleslaw med picnincskinke
2 ss cottagecheese med funsaft
2 kokte egg
Noen frokostlapper (hvis det skulle bli nødvendig)

Har smør og ost i kjøleskapet på lesesalen :) i tillegg til en "snackpack" med fetaost:)

Coockie 20-10-10 13:37

Her går det stort sett i Fiberrik med masse smør og ett eller annet pålegg.

Vi har kantineordning på jobben som gjør at jeg blir trykket 300 kr i lønn pr måned, mot at jeg kan spise det jeg vil av maten som befinner seg i kjøleskapet. Der er det desverre ikke så mye lavkarbovennlig, men jeg har i det minste fått gjennom at det skal være en pakke Fiberrik tilgjengelig, og ikke bare vanlig brød og knekkebrød.

Det blir litt mer karber på frokost og lunsj en jeg liker, men det er prioriteringen jeg velger fremfor å måtte gå i massivt underskudd på det månedlige matbudsjettet.

Lindaplinda 20-10-10 23:54

Så mange svar.. hurra! :) Imorgen skal jeg på jobb igjen da, og matpakke består av dagens middag (som smakte fantastisk) :) Frokosten blir to kokte egg med en halv tomat og ekte majones.. er godt å variere litt fra eggerøra :)

Ang vaflene på jobbe så har du min sterkeste medfølelse.. he he :) Mitt største "problem" er ferskt brød, og det kjøper jeg jo annenhver dag til sønnen og samboeren min. Salaten eller eggene smaker ikke like godt når jeg får vann i munnen av de deilige brødskivene de spiser.. he he. Men jeg har stått imot fristelsene, og har ikke lyst til å gi meg med det heller :) Skal jeg først sprekke, så skal ikke det være pga ei lusen brødskive altså.. det skal isåfall være pga en deilig julemiddag, og da skal jeg tillate meg å spise den uten dårlig samvittighet :)

Veggpryd 21-10-10 01:47

Når jeg hører dere som må lage høykarbo-mat til resten av familien, med duftende brød og andre fristende ulovlige ting - så er vafler på fredager ingenting! Jeg vet ikke om jeg hadde klart det. Ikke at brød med margarin og syltetøy frister noe særlig, men noen ganger har man bare lyst til å smake litt av den maten man spiste før...

Kanutten 21-10-10 09:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lindaplinda (Innlegg 952026)
Så mange svar.. hurra! :) Imorgen skal jeg på jobb igjen da, og matpakke består av dagens middag (som smakte fantastisk) :) Frokosten blir to kokte egg med en halv tomat og ekte majones.. er godt å variere litt fra eggerøra :)

Ang vaflene på jobbe så har du min sterkeste medfølelse.. he he :) Mitt største "problem" er ferskt brød, og det kjøper jeg jo annenhver dag til sønnen og samboeren min. Salaten eller eggene smaker ikke like godt når jeg får vann i munnen av de deilige brødskivene de spiser.. he he. Men jeg har stått imot fristelsene, og har ikke lyst til å gi meg med det heller :) Skal jeg først sprekke, så skal ikke det være pga ei lusen brødskive altså.. det skal isåfall være pga en deilig julemiddag, og da skal jeg tillate meg å spise den uten dårlig samvittighet :)

Jeg baker også brød annenhver dag. Ungene elsker varm skive med smør som smelter nedi og toppet med brunost. Serveres med kakao. :sikle: Da holder det hardt! :hylgrine:

Jannejoh 22-10-10 09:07

På jobb i dag har jeg med meg eggerøre, mårpølse, tomat og litt creme fraiche :) Gleder meg til lunsj :)

frode73 22-10-10 09:14

Kyllingvinger, oliven, tomater og waldorf salat :-)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.