![]() |
Sv: Egg med smør?
Prøvde egg med smør i dag ;) Tok en klatt på skjea, så nedi egget... var veldig godt :D
|
Mmm! :ja: Halvhardkokte egg, kakke av toppen og stappe ein god klatt godt smør nedi, vente litt til det har smelta litt, og så ete med skei. Nam!!
|
Egg med smør OG kaviar skal jeg jaggu prøve meg på!!
|
Sitat:
|
Egg med smør og danskepølse/salami!:sikle: Det er godt, det!:sikle:
Men aller beste er kokt egg sammen med reker, litt vårløk og majones!:sikle: |
Jeg er nok som trådstarter, synes ikke smør og egg sammen er så stas. Og da Cyan nevnte eggesmør, så gikk det opp et lys for meg. Det liker jeg nemlig ikke :o
|
Egg føler jeg lett blir for mektig om jeg skal blande det med noe annet proteinrikt, som tunfisk med majones, reker eller ost. Nei da tar jeg heller ekte smør på som "hever smaken.Det er perfekt å ta to egg om man ikke er skrubbsulten og gjerne ett til kvelds om det er ganske sent og man er sulten.
Det er greiest for fordøyelsen at man ikke spiser for mange forskjellige ingredienser til hvert måltid også. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ellers er egg med kaviar og majones en påleggshøgdare. Selfølgelig oppå et godt lag med smør - og Nannahs lyse søndagsbrød :) |
Nå har jeg funnet min måte å spise egg med smør!
Steker en omelett (2 egg og en skvett fløte) i godt med smør, samt legger noen gode skiver med smør på ene halvdelen av omeletten og bretter den andre halvdelen over, så smelter det så fint. Spiser nå dette til frokost flere ganger i uka! Har prøvd hardkokt egg i skiver med smør opppå, men det ble fremdeles litt snodig for meg. Må åpenbart blande eggene sammen! |
Sitat:
Protein sammen med protein kan jeg ikke se problemet med ... Det eneste er jo at man ikke bør spise mer protein enn kroppen kan ta opp til hvert måltid, noe som vil si ca 100 g kjøtt for mange (30 g protein). To egg har ganske lite protein i seg, forresten. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:01. |