![]() |
Sv: Noen som kan hjelpe meg fort? Er så sint på meg selv.
Jeg hadde kastet det fordi jeg ikke vil belaste kroppen med det store antallet bakterier.Å sette varm mat i kjøleskapet skader kjøleskapet.
|
Jeg glemmer mat titt og ofte på kjøkkenbenken.. Spiser det dagen derpå og har aldri blitt syk. Det eneste jeg er skeptisk å spise dagen derpå er ris.
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Mat som har stått på benken et par timer gir uante konsekvenser:
http://gfx.dagbladet.no/labrador/140...ctive/646x.jpg |
|
Sitat:
:lol: |
Om vi ikke hører mer fra Marjusen på ei stund så gikk det vel ikke så bra:D Håper han gir lyd fra seg snart:)
Jeg er glad for å observere at mange her inne er lite hysteriske når det gjelder mat og at terskelen for å kaste mat er høy. Får ofte inntrykk av at de fleste yngre ser på holdbarhetsdatoen og kaster uten å lukte eller smake. Men det ser altså ikke ut til å stemme helt etter denne tråden å dømme. Selv er det enkelt ting jeg har respekt for, andre spiser jeg uten å blunke, så lenge det lukter friskt og ikke ser uappetittelig ut. Bruker barnelærdommen fra den gang holdbarhetsdato ikke var oppfunnet. Kylling er sensitivt - gule st. sikkert, men salmonella da? Noen som vet om disse lager toksiner som overlever varmebehandling? Vi har vel sjelden salmo i Norge? Jeg bodde privat i Tyskland et par uker en gang. På grunn av salmonella måtte de gjøre innkjøp av ferskvarer hver dag, ingen ting kunne ligge over natta i kjøleskap en gang! Vi trenger ikke gå lenger enn til Danmark før de ikke kan spise bløtkokt egg på grunn av salmo. For et skrekksenario for oss på denne eggrike dietten! |
Sitat:
Men....En svær gryte med varm mat kan jo øke temperaturen midlertidig i kjøleskapet, så hvis du har svært bedervelige varer rett ved siden er det kanskje ikke så hensiktsmessig. En annen ting er at kjøleskapet bruker mer strøm i nedkjølingsfasen (noe jeg - miljøsynderen - ikke har tatt så mye hensyn til :o) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:12. |