![]() |
Sv: Føttene mine sover
Jeg kjenner den lille skepsisen jeg har mot lavkarbo(YES, jeg er en skeptiker på lavkarboforum - skyt meg, men dere trenger en liten motvekt av og til) ikke akkurat blir mindre av å lese at det er vanlig med numne kroppsdeler og flerfoldige mengder kosttilskudd... Kan det da være en så sunn livsstil??? Burde man ikke ha et slikt kosthold at man ikke må ta kosttilskudd?
Før du kommer med et omkved: Sitat:
|
Sitat:
Kommentaren din om at LITT karbohydrater MÅ man ha i seg er vel ingen uenige om - de fleste av oss her spiser karbo i form av grønnssaker :) (Jeg feks spiser MYE mer grønnsaker nå enn på høykarbo, da gikk det stort sett i kjøtt/fisk og ris/pasta/potet) Numne kroppsdeler hadde jeg tidligere også - ingen endring der. For min del TÅLER jeg karbo veldig dårlig - så da velger jeg heller å spise noe tilskudd enn å ha i meg såkalte komplekse karbohydrater. Samtidig har jeg blitt kvitt chrons-symptomene, leddsmertene, muskelsmertene, humørsvingningene, fått økt stoffskiftet, blitt sterkere osv - så svaret for MIN del på spørsmålet ditt om lavkarbo er en sunn livsstil er - ja, du kan sikkert gjette det ;) - JEPP! Ta også i betraktning i at dette er et forum for folk som er SPESIELT interessert i kosthold, og da i særlig grad sitt eget. Det betyr at medlemmene har har svært god og detaljert oversikt over hva de har i seg hver eneste dag. Sammenlikn så med den "gemene hop" som spiser uten å tenke spesielt over det hver dag - se så på hvilke plager disse sliter med. Sykdommer, symptomer, mangel på vitaminer osv... oi, nei det kan vi ikke sammenlikne med fordi det finnes ikke et forum som omhandler "generelt kosthold" hvor deltakerne har full oversikt over inntak av mat... Så - man har da veldig lite å sammenlikne med når det gjelder behov for tilskudd - eller hva? Har du funnet et kosthold som gjør at du mener du ikke har behov for tilskudd og blodprøver som bekrefter dette er jo det kjempeflott. Ta med i betraktning at de fleste på lavkarbo spiser det av et stort antall fordeler - så om man må ta tilskudd i tillegg - veier det for min del opp ganske mye at jeg har så mange andre fordeler av det :) |
Sitat:
Mitt kosthold består av MYE grønt(så da sier det seg jo selv at jeg faktisk får i meg karbohydrater), kjøtt og feite produkter istedenfor de magre variantene, så personlig, nå er jeg jo ikke noen ekspert på dette området, så vil jeg si at mitt kosthold er 100 ganger bedre enn hva det var tidligere. :) |
Jeg også føler meg best ved inntak av mye grønnsaker. Gidder ikke telle karbohydrater på grønnsaker. Det blir for galt synes jeg.
|
Sitat:
|
At du ikke presterer så godt på trening kan skyldes at kroppen din ikke er ferdig innstilt på fettforbrenning ennå.
|
Jeg er som deg Kari-Marita:) Kardiotrening går helt greit med ingen karber, men styrketrening er noe dritt. Og jeg har testa laaaaaaaaaangt ut over overgangsfasen.
|
Sitat:
|
Sitat:
Kroppen min sier i alle fall "Ja takk!" til dette. :ja: |
Sitat:
Sitat:
|
Ja jeg tror lavkarbo kan være positivt(noe denne tråden viser f.eks), er bare kritisk til et komplett kutt...
|
Sitat:
|
Sitat:
Når jeg spiser lite karber så sitter jeg og gruer meg imellom settene:p Synes det er helt utrolig kjipt. Øker absolutt ingenting. Har ingen eksplosivitet. Dessuten blir jeg utrolig kvalm. Men setter jeg i gang med en kardioøkt etterpå kan jeg holde på i timer. Men det skal ikke mer enn type 3 Lindbergskiver (som utgjør rundt 21 karber) til før jeg har mye mer futt! Kjenner jeg går tom på slutten, men det holder akkurat. |
Sitat:
|
Jeg er så variabel i karboinntaket, så det er vanskelig å si.. skal liksom ligge sånn rundt 50 men kan være mye mindre i perioder og mye mer i andre. De kjipe styrkeøktene er når jeg har spist ned mot 20.
Det er spennende å eksperimentere litt på inntaket i forhold til trening da. Jeg merka stor forskjell med en gang jeg begynte å spise karber i måltidet før trening. Men vi er jo alle forskjellige da. Jeg har det ikke noe særlig om jeg spiser lite karber selvom jeg ikke trener. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15. |