![]() |
Sv: Noen her som kun bruker turgåing som trening?
Jeg sluttet å trene på studio, og begynte å gå til jobb to ganger i uka istedet. Det er litt over en mil hver gang og går på en time og tjue minutter ca. Skikkelig kvalitetstid for min del, med musikk og god tid til å sortere alt mentalt :)
De andre dagene tar jeg en halvtimes tur rundt i nabolaget. For ikke å glemme de 30-40 situpsene hver morgen hehe - ok - NESTEN bare tur da :) |
Sitat:
|
Jeg har også hund så det blir vel 2 turer til dagen her.
Trener yoga utenom og litt spinning hjemme. Det verste er bare det å komme igang ,men jeg har gått ned fordi om jeg ikke har trent. |
Sitat:
|
Nå går jeg mest på tredemølle med musikk som gjør at jeg må gå GANSKE fort! Dermed blir det ikke kjedelig fordi jeg må konsentrere meg om å ikke gå på trynet hehehe.
Sunny, Ma baker, Womanizer og Captain jack begynner med 6 km/t, deretter 7 og deretter må jeg nesten jogge litt - men det har enorm effekt og jeg synes det er lettere å gå raskt med musikk på øret. Husk å ta med armene når det skal gå fort! Jeg gikk en halvtime hver dag i flere mnd i fjor sommer. Av og til lengre, men målet hver dag var minst 30 min. Jeg ble MYE fastere og fikk mye mer overskudd - men dessverre gikk jeg da på lavkcalorikur a la vektklubb og la på meg 2 kg i fettmasse på 2 mnd... DERFOR er jeg her: Nå har jeg begynt med trening i gjen - først 20-30 min som nevnt over, så styrke så nye 10 min i høy fart etterpå for å øke litt blodsirkulasjon :) Ønsker meg egentlig hund - men sambo er allergisk... dårlig gjort spør du meg ;) |
...på tide å fikse musikk på ipoden..og pelle meg ut litt:o
Jeg er ekstreeeemt lat hvis jeg får velge selv. Tidligere trente jeg sånn passe, men nå de to-tre siste årene har jeg vært farlig lat. I perioder har jeg trent, men da er det snakk om sånn 3-4 måneder før jeg ikke gidder mer:o I utgangspunktet elsker jeg å gå tur. Tidligere gikk jeg minst 1 time hver dag. Jeg bare gikk og gikk:p Tror jeg skal sette det som mål igjen. Å gå tur minst 3 ganger i uken. Å gå tur tilsvarer riktignok ikke styrketrening o.l på studio, men jeg hater å trene på studio, så å gå er bra nok for meg, i første omgang iallefall. Har litt mulighet til å trene innendørs i stua også - jeg må bare få tak i noen ordentlige håndvekter:p |
Sitat:
|
Sitat:
Den beste treningen er den man faktisk gjør...og det man ikke liker slutter man å gjøre før eller siden :eek: |
Tror sannelig jeg skal gå til skolen imorgen, jeg. Det har jeg ikke gjort siden jeg fikk månedskort. Er ca 40-45min i oppoverbakke (kan ikke gå for fort, for da er jeg gjennomvåt når jeg kommer frem, noe som ikke er spesielt populært blant mine medstudenter:p)
Takk for inspirasjonen! |
Sitat:
|
Sitat:
Eg har med litt klesskifte på jobb, eg. Og låser meg inne på do og freshar meg litt når eg er komen til jobb. Eg kunne hatt månadskort på metro, men no går eg distansen i staden, mykje kjekkare og ikkje minst billigare. Ein må investere litt tid, og litt ekstra vaskepulver i litt ekstra kle per dag, men det er det verdt. |
Takk, sæterjenta:)
Og Furine: Jeg låser meg også inn på do, men stort sett bare for å tørke den verste svetten av ryggen (too much info?:p). Grunnen til at jeg endte opp med månedskort er fordi de dagene jeg begynner tidlig ble det rett og slett litt for mye forlangt å stå opp tidligere og stjele enda mer av min allerede avkortet søvn, så da endte jeg opp med å droppe forelesninger, noe som selvfølgelig ikke er bra. Så selv om jeg helst burde få til begge deler, blir det ikke sånn akkurat nå, og da får jeg ta til takke med månedskort og heller prøve å gå de dagene jeg starter senere (som imorgen). Selvdisiplin er dessverre noe jeg ikke kjenner til... |
Sitat:
|
Sitat:
Heng et tau strikk over en dør. Hold i tauet/strikket på begge sider og len deg mot døra. Da kjenner du det i den indre kjernemusklaturen i magen. Denne øvelsen er hvertfall genial for meg. |
Sitat:
|
Etter en heller slapp dag på turfronten i går, så kom jeg meg i hvertfall ut på en 40 minutters tur i regnet i dag. Så da klarte jeg å få unna ca 4650 skritt i dag også. Det beste med hele turen, er å vite at det står en varm dusj og en kopp god te og venter når jeg kommer hjem...og ikke minst er det koselig å se hvor glad hunden er etter å ha fått seg en tur ned til vannet og badet litt. Han elsker å bade :D
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det var systera mi som utfordra meg til å gjere det, og då må eg jo nesten berre følge opp. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14. |