![]() |
Sv: Vaniljemuffins
Sitat:
Biggie |
Ser kokosmel ut som mel?
Jeg kjøpte kokosmel på helsekost (økologisk kokosmel fra Urtekram AS), men det ligner misstenkelig på kokosmasse!! Kanskje danskene kaller mel for masse? Røra ble veldig flytende. Det ble ikke vellykket :-( |
Ja, den ser ut som mel og jeg får den ikke på sunkost, som vi har her. Merket heter aman prana.. ;) Fåes på flere butikker på nett, blant annet helios.no, kinsarvik.no ;)
|
Laget disse i går og på nytt i dag( forsvant fort, gitt!) ,de falt i smak av alle i huset! Men måtte forandre litt på oppskrifta. da jeg ikke har og ikke tåler kokosmel, brukte jeg 1/2 dl soyamel og 1/2dl wheyprotein med vaniljesmak istedenfor, og reduserte til 1 dl fløte, og tok bittelitt mer bakepulver. fikk 16 stk. nam-nam! i går måtte jeg nemlig bruke mer soya/whey og litt jbk, da røra ble tynn med 1 1/2dlfløte.men de ble også gode!
|
Sitat:
|
En oppskrift jeg skal prøve. Og bloggen din så veldig fin ut. Skal også lese mer der. :)
Regner med at vaniljesauspulveret inneholder kunstig søtning? Vet du hva slags? Er det vaniljesauspulveret som "gjør" oppskriften eller kan noe annet brukes? Det er ikke så lett å få tak i dette på små steder.... |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:15. |