Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Noe poeng i null karbohydrater?? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38021)

Lillemy71 08-11-10 14:22

Sv: Noe poeng i null karbohydrater??

Du kan jo prøve veldig lite kh i en periode for å se hvordan du/kroppen din reagerer. Jeg holder på med det nå for å se om jeg kan få i gang vektnedgangen. Skaldeman anbefaler veldig lite kh (12kh til dagen og maks 3kh per målitd) i begynnelsen for å starte fettforbrenningsovnen, som han kaller det, skikkelig men da er det også utrolig viktig å ha optimalt forhold mellom fett og proteiner.

Noen mener det er helt feil å kutte alle grønnsaker/kh, men jeg mener det er helt greit for en periode. Men for min egen del ser ikke dette ut til å virke, så jeg kommer til å innføre grønnsaker igjen ganske snart for jeg synes det er kjedelig uten. Dessuten kan man spise ganske store mengder grønnsaker uten å få så høyt kh-inntak, så lenge man velger type grønnskaer med omhu.

Men, som du sier, start med å kutte nøtteposen og barer også kan du jo se hva som skjer og ta det derifra.

ada-emilie 08-11-10 23:55

Jeg pleide å spise atkinsbarer tidligere. Jeg erstattet de med en tykk osteskive. Det finnes posjonspakninger med ost du kan rive med deg i farten i en butikk, eller du kan skjære en skive ost hjemme og putte i en boks. Jeg bruker å ha oppstekte kyllingbryst i kjøleskapet. De er kjekke å ha med i veska. Om morgenen tar jeg en filet og heller olje over og krydrer, putter i en boks og tar med en gaffel. Det er lettvint som bare det. Lykke til!! Avokado er forresten en super fettkilde du kan bruke som dressingerstatning i salat.

agurken 09-11-10 19:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie (Innlegg 963799)
Jeg pleide å spise atkinsbarer tidligere. Jeg erstattet de med en tykk osteskive. Det finnes posjonspakninger med ost du kan rive med deg i farten i en butikk, eller du kan skjære en skive ost hjemme og putte i en boks. Jeg bruker å ha oppstekte kyllingbryst i kjøleskapet. De er kjekke å ha med i veska. Om morgenen tar jeg en filet og heller olje over og krydrer, putter i en boks og tar med en gaffel. Det er lettvint som bare det. Lykke til!! Avokado er forresten en super fettkilde du kan bruke som dressingerstatning i salat.

Takk for mange gode tips, dette skal jeg jammen "herme" etter deg på;) For det er nemlig mangel på lettvinte ideer som er grunnen til at jeg har spist nøtter og atkinsbarer. (Med andre ord, latskap!) Men siden i går har jeg vært flink og stått i mot, med det resultat at vekta har beveget seg en kg ned fra i går! Dette er nok mest vannvekt fra min lilleutskeielse i helga, men det er uansett en god motivasjon for å fortsette den gode trenden:) Jeg kutter ikke karbene med det første, tar nøttene og barene i denne omgangen!

ada-emilie 10-11-10 10:40

Det er jeg glad for å høre. Kom på at et par ferdigkokte egg med smør og salt på også er lettvint å ta med. LYKKE TIL!! Heier på deg.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:26.