![]() |
Sv: Hvorfor bruker så mange kunstig søtning?
Sitat:
|
Det er flere som har sagt det før, men selv tenker jeg også en ting av gangen. Jeg går på en relativt streng diett hvor det brukes en del søtstoffer, og vet med meg selv at dette hadde vært utrolig vanskelig uten disse. Om lettbrusen hjelper meg å holde meg unna sjokoladeplaten tror jeg nok det er en større helseverdi for meg.
Slutter først med sukker og pasta og brød og øl og frukt (som jo er sukker,,,), så tar jeg søtstoffer etterhvert, når jeg er trygg nok på kostholdet Nerthus: jeg kommer nok til å bruke søtstoffer lengre enn 15 mnd;) endring tar tid! Forresten så har selleri hjulpet meg et par ganger søtsuget har vært på sitt værste. MEN, det er absolutt et poeng at man skal tenke over hva man putter i seg selv om det ikke påvirker blodsukkeret. Men det er jo mange ting som er naturlig som ikke er bra, sukker for eksempel? :p |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg ble selv kvitt søtsuget på den måten. :) Og så er det jo greit å redusere risikoen for kreft ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Tror ikke vi skal legge sånn all verdens i om visse søtstoffer forebygger kreft eller ei. Er snakk om minimale påvirkninger.
Kreft får du av å ligge i senga, hvis du er disponert for det. |
Sitat:
Sjekk ut: Superlivsstil.blogspot.com, siljesreise.com, mjuuugly.blogg.no og love-eat-pray.blogspot.com for mange gode tips. Det er mange flere blogger enn disse, men her er det i alle fall mange gode, sunne tips for lørdager :) Det er jo bare å tilpasse for lavkarbodietten. |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har i alle fall mistet helt suget etter junk, søtt og salt etter at jeg begynte med naturlig søtning og kuttet sukker og kunstig søtning. Jeg lager meg fortsatt søte ting, fordi det er godt, men jeg har IKKE søtsug. |
Det kan jo diskuteres i det vide og det brede hva og hvor mye som er farlig. Alt er farlig om man overdriver:)
Jeg bruker Stevia, sukrin og innimellom Fruktose og trives med det:) Har ikke problemet med at en smak av søtt gjør at jeg må-ha-mer, heldigvis. Og det hadde jeg ikke når jeg helte nedpå med Splenda heller. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Bytt ut alt sukker/kunstig søtning med noe med veldig lav GI. SøtSUGET forsivinner, vanlig godteri smaker VONDT og mørk, sunn sjokolade smaker plutselig godt. Det er verdt å prøve det, jeg lover. |
Sitat:
|
Sitat:
http://www.helsenett.no/index.php?op...162&Itemid=128 Jeg må si du begynner å bli litt vel bastant her. Man kan helt sikkert finne artikler om at dette er farlig etc. Men du kan også finne sider om at gulrot er farlig, rødt kjøtt etc. Som nellie sier, alt med måte. Selv får jeg søtsug, selv om jeg ikke velger søtningsmidler som øker blodsukkeret. Det betyr ikke at jeg spiser dette hver dag. |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg mistet søtsuget på null komma niks. Det blir på en måte mer en livsstil enn en diett når det går så lekende lett, uten søtsug og med cravings for sunn mat :D |
Sitat:
Jeg kjøper det meste på iherb.com (bruk koden NEB207 og få dollar i rabatt) Sjekk ut feks superlivsstil.blogspot.com, siljesreise.com osv. Mange som blogger om kjernesunne produkter som er godt for kroppen. Jeg opplevde i alle fall at siden jeg mistet søtsuget da jeg erstattet sukker/kunstig søtning med de produktene jeg nenvte. Overraskende lett! |
Sånn helt på siden.. Hvor mye tjener man på at andre bruker iHerb koden "sin"?
|
Sitat:
Når jeg i min hverdag kan velge mellom kunstig søtning og naturlig, så velger jeg såklart det naturlige. Så synd du ikke ble kvitt søtsuget. For meg funket det på utrolig kort tid. Ikke bare søtsuget, men det å fyse på noe i det hele tatt... Hadde aldri trodd at det gikk, jeg trodde at søtsug skulle være der, men nå er den borte og den har vært borte i mange måneder. Kaker og godteri frister overhodet ikke lenger :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men du får din egen kode når du har handlet som du kan gi videre. Det er iherbs form for markedsføring! De fortjener kun god omtale, maken til BILLIG og bra sted å handle skal man lete lenge etter! Det eneste er et at det kan ta litt tid å få pakken, men det tror jeg er tollen i Norge sin feil. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13. |