Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Hvor ofte veier dere dere?? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38444)

Crom 27-11-10 00:41

Sv: Hvor ofte veier dere dere??

Jeg veier meg kun en gang i uka. Å alltid på mandags morgen.
Det er fordi man veier forskjellig på foskjellige tider av døgnet.
Så det er greit å han den samme tid og dag for referangse
S

streber 27-11-10 10:10

signerer sven-lurt med samme tid ja:)

Sugarmom 27-11-10 11:52

Takker for link Aeryth :) Interessant!

Pruttilutt 27-11-10 12:41

Hver dag, uansett tidspunkt og alt det derre. Må. My precious <3

Beatrixie 27-11-10 13:37

Jeg har lagt meg til en (dum) vane og veier meg hver morgen og kveld....

Heaven 27-11-10 14:58

Hver onsdag, og jeg har ikke egen vekt så jeg må til mine foreldre og veie meg

Sugarmom 27-11-10 22:22

Veldig smart Heaven :) og ikke skaff deg en heller!

Timiane 28-11-10 13:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 974085)
Les denne. ;) Hvis kroppen fungerer ca som den skal, så skal den ikke holde på vann selv om du spiser salt mat. Så lenge du ikke spiser mye karbohdyrater i alle fall. Det er insulinet som får nyrene til å holde tilbake natrium (og dermed også vann). På ketolyse så spiser man så lite karbohydrater at man ikke trenger å tenke noe særlig på salt. Man skal spise heftig mye salt før det er for mye for kroppen.

Kjempeinteresant artikkel. Da faren min ble hjerte operert fikk han masse karbohydrater i form av drikke ca en halv time før opr. Dette for at væsken skal holde seg bedre i boldårene.

Men; NÅr jeg spiser salt mat på kvelden ( og valig mengde KH) veier jeg mere på morgenen, enn jeg ellers vill ha gjort.

Heaven 28-11-10 14:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sugarmom (Innlegg 974506)
Veldig smart Heaven :) og ikke skaff deg en heller!

I know! Hadde da jeg gikk gravid med yngste, da var jeg på så mye at i løpet av de 9 mnd gikkd en i stykker! :haha:

Kanutten 28-11-10 21:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 974085)
Les denne. ;) Hvis kroppen fungerer ca som den skal, så skal den ikke holde på vann selv om du spiser salt mat. Så lenge du ikke spiser mye karbohdyrater i alle fall. Det er insulinet som får nyrene til å holde tilbake natrium (og dermed også vann). På ketolyse så spiser man så lite karbohydrater at man ikke trenger å tenke noe særlig på salt. Man skal spise heftig mye salt før det er for mye for kroppen.

Det er Anti Diuretisk Hormon som får nyrene til å holde tilbake utskillelsen av vann. Det er derfor jeg skal tilbake til kontroll på sykehuset rett over jul. Jeg skal spise saltfattig og drikke minst mulig væske for å se om kroppen kommer i balanse igjen. De tror jeg produserer for MYE ADH.

Supera 28-11-10 21:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 974943)
Det er Anti Diuretisk Hormon som får nyrene til å holde tilbake utskillelsen av vann. Det er derfor jeg skal tilbake til kontroll på sykehuset rett over jul. Jeg skal spise saltfattig og drikke minst mulig væske for å se om kroppen kommer i balanse igjen. De tror jeg produserer for MYE ADH.

Bare ADH og ingen andre hormoner som får nyrene til å holde tilbake vann? Chunky pleier å ha ganske peiling på det han snakker om. Men det kan jo hende at insulinet påvirker ADH?

Kanutten 28-11-10 21:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 974949)
Bare ADH og ingen andre hormoner som får nyrene til å holde tilbake vann? Chunky pleier å ha ganske peiling på det han snakker om. Men det kan jo hende at insulinet påvirker ADH?

Insulinnivåene mine er krute gode. Sier ikke at det er bare adhormonet som får nyrene til å holde tilbake vannet, men det er liksom de som har den jobben.

Dolsi 25-05-11 11:19

Veier meg max en gang per uke og da alltid på torsdager på morgenen. :)

hakkespett 25-05-11 16:06

Flere ganger i uken, men veikta varierer noe ekstremt. 2 kg på et døgn! Spiser vel ekstremt mye mat, haha

Bestemamma 25-05-11 17:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hakkespett (Innlegg 1116689)
Flere ganger i uken, men veikta varierer noe ekstremt. 2 kg på et døgn! Spiser vel ekstremt mye mat, haha

Jeg veier hver morgen og kveld. I natt gikk jeg ned 1,7 kg...Helt normalt for meg å spise/drikke meg opp så mye per dag....:D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:22.