![]() |
Sv: Å spise nok!
eggedosis er jo også rå egg så.. :)
|
Sitat:
Når du føler deg "grinete" - så er det egentlig sult du opplever. Hvis du med hånden på hjertet føler deg helt bra så får nok cellene dine mye av energien sin fra fett og proteiner. |
Kan jeg spørre hvor høy du er og hva du veier?
Føler du deg aller best når du klarer å la være å spise? Synes du det er ubehagelig å spise/svelge mat? Føler du ubehag etter at du har spist, spesielt hvis du kjenner du blir mett/full i magen? |
Sitat:
Ja, det er spisingen som er problemet, nest etter at jeg ikke føler sult, tenker aldri "Oi, nå skal det bli godt med litt mat". Nei, jeg vil jo spise, emn jeg takler det ikke. Nå spiser jeg, må drive med noe mens jeg spiser for å prøve å ikke tenk på det, kinakål, ett stekt egg, en babybellost. Altfor altfor lite, jeg vet, me bedre enn ingenting. Drikker vann til. Det kjennes til tider ekkelt å ha mat i munnen, den eser opp og jeg tygger og tygger og tygger. Full i amgen blir jeg aldri, så my greier jeg ikke å spise før jeg er kvalm. |
Sitat:
|
Sitat:
Følelsen kom nok av at jeg spiste altfor lite... og kom i ketosetilstand. Vil ikke anbefale det - selv om det var sagt at pulveret skulle inneholde de næringsstoffene man minimum har bruk for i løpet av en dag... Glemmer det allikevel aldri, vasket rundt huset og sto i konstant disse ukene. Ble nå rent ihvertfall *ler*. Andre ble litt slitne av meg kan du si... ;) |
Hva tror du det kommer av at du ikke tenker på mat? Har du aldri vært glad i mat? Har du bare spist søtsaker? Når jeg dropper frokost kan jeg være i aktivitet lenge selv med masse energi, men når jeg etterhvert tenker på at jeg bør spise er jeg redd jeg skal få ulvehunger fordi jeg merker at kroppen vil ha mat, så jeg spiser innen rimelig tid til tross for at jeg kunne fortsatt å holdt det gående uten.
|
[quote=jvb;977130]Sult er et biologisk signal som kommer av at cellene i kroppen din ikke får den næringen de trenger. At det romler i magen betyr at magesekken er tom.
Det gjelder nok ikke for alle, fordi min mage romler aldri når jeg er sulten, men derimot setter det igang å romle rett etter jeg har spist..:D |
Sitat:
Sorry ikke meningen å kuppe tråden :D |
Hehe...ja, jeg har det helt likt!!! Det ER flaut!!:o Noen ganger er det så høyt at folk kommenterer det... De tror jo at jeg er sulten siden det romler, så de spør om jeg ikke bør spise noe...
|
Jeg er i ketose, men antar det kommer av for lavt inntak av kcal og ikke nødvendigvis den rette ketosen. Idag har jeg vært litt sulten, og spist egg og salat til frokost, jo osteskiver til lunsj, og en kyllingsalat på byn etter jobb. Bedre er det om ikke på langt mas nok. Vært i superform i dag også. Drikker ett glass rødvin nå og kjenner det går rett i toppen Hehe....
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:30. |