![]() |
Sv: Kokosmakroner (bilder)
Sitat:
|
jeg vill gjerne bruke noe annet enn sukrinmelis for jeg takler ikke den kalde smaken :S
men hvordan skal jeg måle det opp da hvis jeg bruker f.eks splenda? |
Sitat:
1 dl splenda = 1 dl sukrin 10 g splenda = 100 g sukrin Ca i alle fall. Og vær obs på at splenda påvirker blodsukkeret. 10g splenda inneholder 10g "sukker" (maltodekstrin). Det er jo fortsatt bedre enn sukker siden man bare har 1/10 av sukkeret man hadde fått ved å bruke vanlig sukker, men det finnes bedre søtningsalternativer. Stevia og lo han er naturlig og så konsentrert at det ikke påvirker blodsukkeret. Tagatesse (tagatose) og xylitol er to andre. Men får fort vondt i magen av tagatesse. Det inneholder mye inulin som er et fiber og gir mageondt hvis man ikke er vant med det. Inulin er også forresten en mulighet for søtning. Selges som FOS som regel. Det funket veldig bra som harde drops. |
... og ikke alle reagerer like mye på de ulike alternativene. Noen får problemer med tangatose, men ikke med FOS eller sukrin, andre reagerer på sukrin, men ikke tangatose... osv.
|
takk ^^ men da kan jeg heller blande det med sukrin pluss å hive det i miksern ^^
|
mine ble veldig tørre... hjalp det å ha dem i kjøleskapet over natta ??
|
:lol: Jeg skar ut helt fra oppskriften... brukte blanding av malte skoldede mandler, kokosmasse og litt sjokoladebiter i stedet for bare kokosmasse. :p Resultatet er foreløpig uvisst. Det står i ovnen nå. Jeg reduserte sukrinmelismengden til 130 gram. Temmelig isete søtt fortsatt - når jeg smakte på røra. Men tror jeg skal venne meg til det når alternativet er masse sukker.
EDIT: Testet en lunken kake - som har begynt å bli litt sprø utenpå: Deilig!! Kunne spist meg mett på disse.. :o Var ellers ikke meningen å kuppe tråden... :o |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26. |