![]() |
Sv: Usikker på følelser
Det er gode nyheter! Man vet når man har gjort det rette :)
Jeg dumpa eksen og felte ikke en tåre etterpå! Herlig! |
Sitat:
:love: Ønsker deg alt godt!!! |
Godt å høre det ordna seg smertefritt :) :)
|
Sitat:
|
Det høyrest ut som du har tatt eit valg. Og eg er eining, ikkje mykje vits i å sats på nokon som ikkje satsar på deg. Når det gjeld ulike personligheter og ulike måtar å gi kjærleik, og oppleve kjærleik på, så er det ikkje så lett å finne perfekt match. Meg og mannen min er ulike på mange vis, men det å vite om at ein er forskjellige, og være opne om kva ein treng for å kjenne seg elska, er viktig. Sjølv om det ikkje ligg naturleg for mannen min å kysse og klemme slik som eg, så anstrenger han seg for mi skuld. Eg tenker at det er det som er viktig. Ein velger på ein måte å være glad i kvarandre, og vise kjærleik på den måten som den andre treng. Ein kan ikkje endre kvarandre, men må godta kvarandre slik ein er. Når typen din heller vil ut å feste, og er negativ til at det kunne dukke opp ein graviditet, så verkar det ikkje som han eigentleg ønsker ei framtid med deg.
Lykke til! |
Sitat:
|
Sitat:
Av og til er man så heldig at man treffer noen som er så lik en at de utifra seg selv gir det de selv ønsker å få - og da er det lettere å gi til hverandre. Er man ulike, kan MIN samboer vise meg kjærlighet på en måte HAN ønsker å motta - men det trenger ikke være det jeg kjenner igjen som kjærlighet. Dessuten synes jeg man slett ikke mister overraskelsesmomentet - jeg synes det er bedre å bli overrasket med noe som han vet jeg liker og blir glad av - enn noe jeg ikke er komfortabel med. Feks er noen ikke særlig på overraskelser i det hele tatt, mens andre elsker det. Min samboer har blitt så mye flinkere til å overraske meg enn det han var i starten - men vi har brukt mye tid på å prate sammen om dette - ikke bare fra MIN side - men også fra hans side. JEG har blitt enda mer klar over hva som gjør han glad, og vice versa. Istedet for å bruke energi på å planlegge noe som ikke faller i smak hos den andre, bruker vi nå tiden på ting som gleder den andre og/eller begge på samme tid. Uten at vi hadde pratet så mye sammen om hvor forskjellige vi er i våre ønsker og behov fra den andre hadde nok vårt forhold tatt slutt fordi ingen av oss hadde fått fylt opp "kjærlighetssekken" i hverdagen. Boka "Kjærlighetens 5 språk" anbefales for alle som føler at partner "ikke forstår en" eller som føler at en ikke forstår partners behov. Carisma, jeg har forstått det slik at du har en flott mann som er flink til å uttrykke sin kjærlighet overfor deg uten at du har vært nødt til å fortelle hva du har behov for - dette synes jeg er kjempeflott! Dessverre er det ikke alle forhold som er slik av natur - og da må man bruke litt tid på å lære hverandre å kjenne ved å prate om hva man ønsker seg :) I mitt tilfelle har det bare gjort forholdet bedre - og det er vel en god ting? |
Sitat:
Jeg forventer at sambo skal huske det jeg har sagt om hva jeg trenger.. Jeg vil ikke gå å minne ham på det hele tiden, det blir for masete.. Samtidig så håper jeg jo at han på andre måter SER reaksjonen min når det og det skjer og har hodet nok til tenke at "DETTE liker dama mi, DET må jeg huske!" For jeg må innrømme at jeg er slik overfor ham.. Jeg studerer hva han liker og ikke liker, og husker det veldig godt. Han trenger sjelden be meg om ting. Han bare spør etterpå hvordan jeg visste at han trengte akkurat DET der og da? :love: Han ER flink til å overraske meg også altså! |
Sitat:
Jeg har ikke en overjordisk fantastisk samboer på noen måte, men jeg har en fyr jeg kan leve med, fordi vi har samme oppfatning om endel slike ting. Sitat:
Jeg vet at han også hadde fått fnatt hvis jeg begynte å be han om oppmerksomhet. Og hadde han begynt med det hadde jeg følt meg som verdens dårligste og mest uoppmerksomme kjæreste. Evt en veldig dårlig menneskekjenner. Og husk at næging blir man drittlei av enten det er den ene eller andre versjonen!... |
Sitat:
Sitat:
Jeg tror ingen av oss føler vi gjør noe som helst av tvang eller pga næging... men av ren kjærlighet og forståelse for at vi har forskjellige behov :) Min forståelse av hans behov har endret min atferd til å bli mer oppmerksom på han og vice versa - og jeg tør påstå vi har et bedre forhold enn noensinne pga denne kommunikasjonen. Din erfaring er tydeligvis annerledes, og så lenge du føler du har et godt forhold er det jo kjempebra! Jeg bare ønsker meg litt forståelse for at ikke alle har det som deg - MEN vi får det allikevel til å fungere ;) |
Sitat:
Velsigne den flotte kjæresten min for å være med på å utvikle dette forholdet til det bedre dag for dag! :love: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Nå er det et par år siden jeg var i et forhold, og mitt siste var både langvarig og i sum ganske katastrofalt :p. Men jeg husker i alle fall én ting; kommunikasjonen tok seg temmelig godt opp de gangene jeg tok meg sammen og sa hvordan jeg oppfattet og følte om ting i en situasjon, i stedet for å beskylde og angripe min daværende kjæreste for dette og hint. Dette relativt til at han var en dust, da :p.
|
Sitat:
|
Godt jobba Sigboh!
Det er jammen ikkje lett å gjere det slutt, sjølv om ein ser at det ikkje er eit bra forhold. Kos deg med venner og familie! Og så finns det heilt sikkert ein annan der ute, som kan setje pris på nettopp deg, og som kan vise seg å være verdt å bruke tid på.;) |
Sitat:
Godt nyttår :) |
Sitat:
|
Godt nytt år til alle sammen :) Og takk for mange gode ord!
|
Du tok nok det rette valget, det hørtes ikke ut som om dere hadde mye fremtid. Du er fortsatt ung og har all verdens tid til å finne Mr. Right :) Lykke til!
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:06. |