![]() |
Sv: Hva spiser deres barn i løpet av en dag?
Dette er hva ungene fikk til frokost her i dag.
http://img190.imageshack.us/img190/6...okostbarna.jpg Et polarbrød av rug med skinke, et hjerte av vita hjertegod brødet med prim og noen eplebiter. De fikk også en omega 3 kapsel hver (er ikke med på bildet) |
Gutten vår er ikke på noen spesiell lavkarbo-mat, men prøver å gi han sunne alternativ. Han er 3 år og har aldri smakt nugatti eller lignende, og sjelden han får syltetøy og andre "søt-pålegg"
Frokost er gjerne en skål med 4 korn og melk. evnt en yoghurt i tillegg. Lunsj er ofte fullkornsskorpe med makrell i tomat ( det er den store påleggsfavoritten.) Middag er han ikke så glad i, men spiser mye hvis han får lettsalta torsk og grønnsaker eller fiskepinner med byggris. Kvelds er ofte 4-korn igjen, eller brødskive med makrell i tomat. |
Ongen min har matallergi noe som ekskluderer mange typiske lavkarbo matvarer (Egg, melk, soya, fisk og nøtter). Så matpakken inneholder 2 skiver med hjemmebakt brød (veldig grovt), skinke/bacon og grønnsaker/salat. Eller havregryn å rismelk med litt rosiner. Til drikke er det vann eller rismelk.
Resten av kostholdet er basert på lavkarbo, det vil si at han av og til får pasta, pizza og lapskaus. Men jeg lager rent kjøtt til middag å grønnsaker til middag å det spiser han. Frukt og grønnsaker er det mye av hjemme hos oss. På lørdager får han brus å litt godis (oftes økologisk sjokolade med 70 % kakao:)) Han har endel helseproblemer og har alltid vært småspist. I sykdomsperioder så blir det endel smoothies. En lege på "riksen" fortalte meg at når barn har dårlig matlyst så kan mat med mye smak være lettere å spise enn feks grøt. Så jeg bruker å laget en supergod chilliconcarne som gutten min elsker:) |
He he :D. Den toddler diet'en tror jeg jeg skal prøve meg på hhhhhh
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:18. |