![]() |
Sv: Tang og tare
Sitat:
Mye nyttig info her: http://www.rolv.no/urtemedisin/medis.../fucus_ves.htm |
Sitat:
|
Jeg har bestilt kelp denne uka faktisk ... Har fått forverring av hypothyreosen igjen, og har den klump i halsen-følelsen hele tiden (som du beskriver som kvelningsfølelse). Nå skal jeg se hvordan et par uker med kelp hjelper på, før jeg gjør noe mer.
|
Hvis kelp er det samme som chlorella skal de som har for høyt eller lavt stoffskifte IKKE ta dem uten å ha snakket med fastlegen sin. Det ble banket inn i hodet mitt i dag da jeg var på helsekosten.. :o
Chlorella er tang... |
Sitat:
|
Jeg regner meg i alle fall som kvalifisert nok til å gjøre dette selv - har mye erfaring og kunnskap og har nok bedre peiling enn fastlegen i så måte :p Men det er klart man skal være forsiktig med kelp, og sette seg inn i virkingene før det brukes.
Når det gjelder chlorella og stoffskifte har jeg aldri hørt om noen sammenheng, men det er jo ikke usannsynlig at det har det. Men det kommer vel an på mengden man tar, vil jeg tro. Og igjen greier jeg ikke helt å forestille meg at legen vet noe som helst om chlorella :o Jeg har nå avsluttet kelp-perioden min, etter å ha tatt det i ca to uker. Og klumpfølelsen i halsen er mye svakere :) |
Jeg spiser både tang og gress for tiden i håp om å bli bedre. Og jeg SKAL bli bedre! :heia:
|
Sitat:
|
Sitat:
Og kan jo ikke være så lett for legen å skulle gi råd om alle mulige preparater de aldri har hørt om... |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:59. |