![]() |
Sv: Mødre, synes dere det er vanskelig å lage middag?
Sitat:
|
Sitat:
Men verste er jo hva dem fyller den med. Potetmel, og det er jo ikke helt bra om man følger ketolysen. Det som på en måte gjør ketolysen så bra er at man skal velge rene produkter. Altså rene kjøttprodukter, rene meieriprodukter. Så etter MIN mening blir det da feil å spise farseprodukter og slekk:D hihi Dette blir såklart opptil hver enkelt, men det er ikke BARE å telle karber heller mener jeg værtfall:) Angående medistern, så kommer det ann på om du kjøper medisterfarse eller medister deig. Kjøper du medisterdeig så er det jo en del jobb med den før du stekern. Må jo spees ut med fløte, egg og krydres før dem stekes. Er det medisterFARSE er det 6 KH pr 100 gram i den også. Marius |
Sitat:
|
Sitat:
|
Finnes oppskrift inne her på hjemmelaget tacokrydder som virkelig smaker godt. Skikkelig tacosmak på den.
Det er vel både salt, pepper, chili, hvitløkspulver, spisskummen og sikkert mer jeg ikke husker nå. Jeg pleier å lage en STOR boks av dette, så har jeg i flere måneder!! Helt konge! Og MYE billigere i lengden:D Marius |
Bare det? Vil gjerne lage taco, men fant ut at tacokrydderet jeg pleier å bruke inneholder litt diverse :(
Edit: takk marjusen :) |
Sitat:
EDIT: Her er oppskrifta jeg bruker: (Det var opprinnelig i tsmål, men jeg bytta ut med matskjemål i stede. Bruker slike måleskjeer og bruker den største av dem. Hehe. Altså: 2 matskjeer salt 4 matskjeer spisscumin 1 matskje koriander 1 matskje chilipulver 1 matskje hvitløkspulver 2 matskjeer paprikapulver 0,5 matskje pepper Denne bruker jeg, også blander jeg VELDIG godt til slutt. Rister og rister, hehe, men blander seg lett altså. |
Hvor mye bruker du i tacoen? :)
|
Sitat:
Spiser jo ikke baaaare pølse da, også grøntfor. Jeg kjøper sånne store bokser med medisterdeig som jeg steker opp. Uten egg, fløte og alt det der... Uansett, hvorfor er det så farlig om jeg spiser det når jeg holder meg i ketose lurer jeg på nå?:confused: |
Sitat:
Marius |
Sitat:
|
Dessuten gjør det at for å holde seg lavt nok på karbene må man ofre noe annet med karbo, dvs grønnsakene. og det er fra grønnsakene vi får de fleste næringsstoffene, potetmel karber er bare tomt fyll.
|
Sitat:
|
Sitat:
Ja såklart, men jeg går jo ned i vekt... |
Sitat:
Jeg mener ikke at du MÅ følge dette til punkt å prikke, det blir bare litt problemer når du gir råd på vegne av ketolyse ettersom det står det i signaturen din at du følger denne retningen. Og da vil nybegynnere som søker her plutselig tro det er helt greit å spise pølser, ferdigburgere og medisterkaker bare dem regner med karbo innholdet. Er også en del nybegynnertråder her du burde lese og sette deg inn i hva vi egentlig driver med på ketolyse;) |
Sitat:
Jeg pleier å hive det over i en ildfast form jeg da. Også tilsetter jeg hjemmelaget salsa og gratinerer med ost på toppen. Server med CF eller rømme vedsiden av etter den er ferdig varma:) |
Hvordan lager du salsaen? :D
|
Når skal jeg komme på tacobesøk til dere, sa dere?
|
Et tips til dere som nevner dette med at barna vil ha pannekaker :).
Prøv Gerd sine fløtepannekaker, de er helt sykt gode å smaker bedre enn vanlige :) http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22372 Limt inn fra linken : Fløtepannekaker (Hele røra kom på 13,17 karber og det ble ca 10 pannkaker (øsa mi tar ca 1dl) ) 4 egg 1 boks kremfløte 2-3 ss smelta smør 4-5 ts(strøkne) johannesbrødkjernemel 1 ts salt 1 ts bakepulver(kan sikkert sløyfes) La stå å svelle 15-20 minutt. Spe ut med vann til det blir en vanlig pannekakerørekonsistens (litt tykk) Stekes på middels varme på ene siden til de er tørka oppå. Snu med lokk (blir løse) og stekes videre. ( regn med 3-4-5 min pr side, jo lenger de steiker jo lettere blir de å snu) Jeg hadde heistad blåbærsyltetøy og stekt bacon til... NAMNAM! |
Sitat:
Nei, har ikke lest den. Ikke meningen å sende folk på ville veier. Har nå spist sånne pølser en stund nå jeg da, dog ikke så ofte...:flau: Uansett, var ikke klar over at det var potetmel i de pølsene...:confused: Da er det tilbake til Jacobs Utvalgte igjen. |
Sitat:
|
Sitat:
1 boks hakka tomat med chili 2 sjalottløk 2 fedd hvitløk 1 rød chili Fersk koriander Salt og pepper Alt kjøres i en stavmikser. Gjerne lage dagen før så setter smaken seg litt mer. |
Sitat:
- I hovedtrekk inneholder pølser kjøtt av storfe eller svin, fett, melk, potetmel og krydder. Vi har også en mager serie med mindre fett, og som ikke inneholder melk * Kilde: Ett kjapt googlesøk;) I tilegg er det en del konsveringsmidler og tilsetninger og smaksforsterkere og slik dritt. Sikkert sukker også:p hehe |
Kjøp en slow cooker så hiver du maten på før du går på jobb, og da er den ferdig når du kommer hjem.
Evt bare lage en saus eller kokte noe karber ved siden av. Jeg kjøpte slow cookeren min for 4 mnd siden og den er i bruk hver uke ;) |
Sitat:
Jeg har spist lavkarbo/ketogent siden 7. november. Altså ikke så gresselig lenge. Middagen var en issue før jeg forandret kostholdet også, jeg har jo alltid ønsket at barna skulle spise sunt. Jeg skriver også ukemenyer og handler i store trekk en gang i uka. Etterhvert håper jeg å ha flere ting enn grillkylling i arsenalet av enkle kriseløsninger de dagene tiden er knapp - at det skal ligge litt mer i ryggmargen, lissom. Lørdag er det shopping igjen, og jeg vurderer å handle inn 10-12 middager i stedet for 7, så er det mer fleksibelt med hva som kan velges når. Slik at jeg ikke MÅ steke koteletter dersom jeg ser at jeg ikke rekker det :p |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:56. |