Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   MHM's Pannekake (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3950)

nalana 19-10-06 16:26

Sv: MHM's Pannekake

Er det meningen at hele denne oppskriften er beregnet aa bare steke en kake av:eek: Den maa da bli veeeldig tykk. Dere som har proevd aa lage 2 - 3 tynnere i stedet. Gikk det helt greit det ogsaa eller?

Naa har jeg snart bakgrunnsmateriale nok til aa toerre aa proeve selv:p

LilleVille 19-10-06 17:22

Jeg prøvde som dessert i dag jeg :D

Lagde 1 tykk, gikk greit det. Litt lav varme, ventet til den var så godt som stiv på toppen.. og snudde den FORT! :)

Brukte soyaflak istedenfor havregryn da.. Funka bra det!

Hadde en sånn stor pose bær i frysern, blanding av bringebær, bjørnebær, solbær, blåbær og rips. Tinte ca 50 g, rørte med stavmixer og 2 ts splenda og 1 ts johannesbrødkjernemel, ble fint syltetøy :)

Veldig mektig da, spiste 1/4 til dessert, med 1 ts av syltetøyet og 1 ts seterrømme og det var mer enn nok. Men GODT! :D

Mint 19-10-06 17:25

Jeg spiser pannis til frokost hver dag. :D Det går forresten fint å droppe cc hvis man er et surrehue og har glemt å kjøpe, sånn som meg. Den blir bare litt tynnere. Jeg bruker jernpanne på litt over middels varme, og snur ikke før den er stivnet helt på oversiden.

Titti 19-10-06 23:10

Nå har jeg laget pannekake klar til togtur i morgen. Smurte på smør, kanel og splenda. Reine lefsa jo :D

Trolljenta 19-10-06 23:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nalana (Innlegg 207883)
Er det meningen at hele denne oppskriften er beregnet aa bare steke en kake av:eek: Den maa da bli veeeldig tykk. Dere som har proevd aa lage 2 - 3 tynnere i stedet. Gikk det helt greit det ogsaa eller?

Det går fint.. Jeg pleide å lage 3-4 små panne-kaker.

Går det forresten an å fryse disse pannekakene? :o

Huldr 21-10-06 04:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nalana (Innlegg 207883)

Ja, du er grundig, Nalana :p

(men hvorfor har du ikke æ, ø og å? :o )

nalana 21-10-06 09:07

Ja, jeg er nok mer grundig enn det som er vanlig. Saa er det ogsaa veldig langt mellom mine kjoekkentabber:p :D

Ang æ, ø og å saa er det noe galt med mitt tastatur som jeg ikke finner ut av:( Det er en del andre tegn jeg har problemer med ogsaa. Jeg har dem foroevrig liggende paa et notat paa skrivebordet, saa hvis det er veldig viktig at det blir riktig, saa kopierer jeg dem derfra. Og om formiddagene midt i uka naar min soenn er paa skolen tyvlaaner jeg hans super-duper nye flotte maskin som han kjoepte seg for noen maaneder siden naar han ble konfirmert:_plystre: , og da kan jeg bruke saa mange tegn og bokstaver som jeg bare vil:D

Trolljenta 22-10-06 20:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nalana (Innlegg 208135)
Ja, jeg er nok mer grundig enn det som er vanlig. Saa er det ogsaa veldig langt mellom mine kjoekkentabber:p :D

Ang æ, ø og å saa er det noe galt med mitt tastatur som jeg ikke finner ut av:( Det er en del andre tegn jeg har problemer med ogsaa. Jeg har dem foroevrig liggende paa et notat paa skrivebordet, saa hvis det er veldig viktig at det blir riktig, saa kopierer jeg dem derfra. Og om formiddagene midt i uka naar min soenn er paa skolen tyvlaaner jeg hans super-duper nye flotte maskin som han kjoepte seg for noen maaneder siden naar han ble konfirmert:_plystre: , og da kan jeg bruke saa mange tegn og bokstaver som jeg bare vil:D

Prøv å gå inn i kontrollpanelet - velg innstillinger for region og språk - velg fanen kalt "språk" - klikk detaljer og se der om du har norsk språk i tastaturoppsettet

Karin 25-10-06 17:05

Den pannekaken er blant mine favoritter! Nydelig med all slags bær, men favoritten min er nok blåbær hvis jeg bruker frosne, og bringebær hvis jeg har ferske. Det tar litt tid før den kan snues, og jeg har ALDRI god tid om morgenen, så jeg lager den helst når jeg har fri.

Titti 25-10-06 22:27

Dette ble kvelds her i dag, en halv en. Med rømme og sukkerfritt syltetøy :sikle:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:12.