Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Stillstand/ litt opp (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39991)

Heaven 28-01-11 21:47

Sv: Stillstand/ litt opp

Takk for trøst og motivasjon og fine ord ALLE sammen!!! Setter enormt pris på det :)
Håper på roligere tider, har vært ekstremt hektisk fra forrige torsdag til i går. Men merker nå at roen siger innover
Jeg har ikke spist noe jeg ikke skal for å trøste meg, så det er jeg stolt av. Står an av, men er litt frustrert og faktisk ikke veldig gira på å gå på vekta... hehe

LanoGakkGakk 28-01-11 21:49

Hei Heaven!
Jeg har fulgt med tråden din, og jeg håper du føler du har fått litt input her som gjør at motet har steget litt.

Stå på flinka!!! :heia:

Mithila 29-01-11 01:14

HJEEEELP! (Igjen)

Etter å ha vore vekke ei veke, var eg kjempespent då eg skulle gå på vekta, og kva har skjedd? OPP! Ikkje mykje, men nok til at eg uroar meg, tok ein kjapp måling rundt livet, og nada har skjedd...muligens litt meir enn sist. Eg blir nesten litt skremt! Tenk om eg legg på meg? Eg har ikkje klart å lese meg til at nokon har gjort det, nokon erfaringar?

I dag har eg ete:
Frokost: to egg og bacon, stekt i smør
Middag: chicken nuggets med litt salat og to dippsausar, ein av rømme og ein av tomatpurè.
Kvelds/snacks: Gräddost med smør og litt spekepølse i.

Drukke ein god del med vatn (2liter?). Drikk og et omtrent like masse kvar dag. Hadde meg litt nøtter i går, kan dette ha vore utslagsgivande? Cashewnøtter. Samt 4-5 blåbær, kanskje ikkje så lurt? Uff, eg merker at eg er skikkelig stressa nå.. HJELP:)

ada-emilie 29-01-11 13:30

Mithila. Jeg tror ikke du går opp i fettvekt, kanskje litt vann pga saltholdig mat som spekepølse. Jeg merker det om jeg har spist røkelaks f.eks. Det jevner seg ut snart. Du kan ikke legge på deg av dette kostholdet om du ikke er undervektig. Du kan sikkert drikke mer vann fordi det trengs mye særlig i førsten. Vann trengs for å skylle ut for mye salt også. I en omstillingsprosess til dette kostholdet er ikke alt som det "skal". Ha tålmodighet. Og spis friske grønnsaker og beveg deg.

smili 29-01-11 14:32

Lykke til videre.

Mithila 29-01-11 14:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie (Innlegg 1014659)
Mithila. Jeg tror ikke du går opp i fettvekt, kanskje litt vann pga saltholdig mat som spekepølse. Jeg merker det om jeg har spist røkelaks f.eks. Det jevner seg ut snart. Du kan ikke legge på deg av dette kostholdet om du ikke er undervektig. Du kan sikkert drikke mer vann fordi det trengs mye særlig i førsten. Vann trengs for å skylle ut for mye salt også. I en omstillingsprosess til dette kostholdet er ikke alt som det "skal". Ha tålmodighet. Og spis friske grønnsaker og beveg deg.

Okei! Lurt litt på om eg skal teste Skaldeman sin fakirdiett, men trur eg ser ting an litt til. Ja, eg et ein del grønnsaker, men Skaldeman seier jo at ein ikkje kan ete store mengder grønsaker dersom ein skal mykje ned i vekt... Eller slik har i alle fall eg forstått det. Takk for svar! :)

ada-emilie 29-01-11 18:07

Det er i såfall bedre å kutte ut andre kilder til karbohydrater som nøtter og kremfløte, enn å kutte ut grønnsaker.Veldig mange skriver her inne at de stopper opp i vektnedgangen ved å slutte helt med grønnsaker.

aktivjente 29-01-11 18:17

For noen er nøtter partystopper. Vil anbefale deg å kutte det før du slutter å spise grønnsaker. Dessuten er du relativt ny på dette; kanskje kroppen din trenger litt tid til å venne seg til lavkarbo? Hvis det er tilfellet vil vel ikke fakirmetoden være til hjelp, bare masse selvpining uten resultater= realt demotiverende? (det er IKKE alle som raser ned i vekt med en gang, selv om det kan framkomme slik på endel av trådene). Fatt mot, hold ut!

Mithila 29-01-11 19:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av aktivjente (Innlegg 1014843)
For noen er nøtter partystopper. Vil anbefale deg å kutte det før du slutter å spise grønnsaker. Dessuten er du relativt ny på dette; kanskje kroppen din trenger litt tid til å venne seg til lavkarbo? Hvis det er tilfellet vil vel ikke fakirmetoden være til hjelp, bare masse selvpining uten resultater= realt demotiverende? (det er IKKE alle som raser ned i vekt med en gang, selv om det kan framkomme slik på endel av trådene). Fatt mot, hold ut!

Takk for motivasjon! Eg har kun ete nøtter ein gong sidan eg starta på lavkarbo for 4 veker sidan, og har ikkje tenkt å gjere det til ein vane:) Trengte nokon trøstande ord! Til kvelds/middag blir det biff og sopp + salat for min del og gratinerte poteter til sambo. Akkurat det fristar ikkje ein gong!;)

Supert å få tilbakemeldingar, kommentarar, tips og hjelp!:)

Heaven 29-01-11 23:46

prøvde vekta i dag... fortsatt litt opp..
Faderullan asså

Heaven 29-01-11 23:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk (Innlegg 1014215)
Hei Heaven!
Jeg har fulgt med tråden din, og jeg håper du føler du har fått litt input her som gjør at motet har steget litt.

Stå på flinka!!! :heia:

Tusen takk!! Så utrolig hyggelig!!! Jeg gir ikke opp, men føler meg noe motløs.. Får håpe det snur snart dette her

LanoGakkGakk 29-01-11 23:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Heaven (Innlegg 1015138)
Tusen takk!! Så utrolig hyggelig!!! Jeg gir ikke opp, men føler meg noe motløs.. Får håpe det snur snart dette her

Det gjør det!! :)

Heaven 31-01-11 15:50

Snudde i går ;) Så endelig 98-tallet. Weee!!!

blucher 31-01-11 16:25

Så deilig at det 'løsnet'! Det gjelder å ikke miste motet når det går litt opp, og det er lettere når man vet at man har sett et lavere tall, synes jeg - da VET man at det er mulig!
Sier hun som fremdeles ikke er nede der hun var rett før jul (og som var og er rekord)... ;)

Bestemamma 31-01-11 17:37

Jeg er nå 100 g. under der jeg var før jul. :D Men har "mistet" 5 ukers vektnedgang pga. den "velsignede" høytiden. Syns synd på de som aldri greier å ta seg inn igjen etter en slik "opptur". Gik opp bare 4 kg jeg da, men det var jammen nok.....

Å justere seg tilbake til rett kosthold resulterte i ny omgang med diaréfaenskap, men hodepine, slapphet og annen dritt holdt seg borte, så jeg var nok ikke så ille ute på galeieien i jula likevel... Bare marsipan og sjokolade og en og annen potet......:p

Nå føler jeg meg bedre enn noensinne og stortrives med å trene på meg muskler i massevis og la vekten gå langsomt mot målet :D Til sommeren blir det bikini....juhu:cool:

utolmodig 31-01-11 17:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Heaven (Innlegg 1016488)

GRATTIS!!!:heia:

LanoGakkGakk 31-01-11 20:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Heaven (Innlegg 1016488)

YESSS!!!
Kjempebra :heia:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:21.