![]() |
Sv: Hva har dere med dere i matpakka på jobb?
Hva er matpakke for noe? :p
|
Sitat:
Tror det lureste er å omprogrammere hjernen litt. Vi er vant til at frokost/lunsj/kveldsmat = brødmat. Hvorfor ikke heller tenke at mat = næring og brensel, og så bare spise det som holder oss mette og energiske leeeeenge. Ergo = kjøtt/fett/protein. Brødfella eller eventuelt salatfella er psykologisk, ingenting annet. Jeg kan ikke spise noen slags lavkarbo brøderstatninger, uansett hva de inneholder, for da går jeg ikke ned i vekt. Det er ikke kroppen min som trenger brød til tre av dagens måltider, det er "oppdragelsen" min som tror jeg trenger det. Mammastemmen inni hodet. :D |
Sitat:
|
Med en fortid i Grete Roede-filosofien tar jeg meg i å ha dårlig samvittighet hver gang jeg må passe på at det er nok fett totalt sett i det jeg spiser til et måltid. Det blir nesten litt småsyndig å hente frem fløten og meierismøret... Regner med jeg vokser det av meg når jeg blir mer vant til dette nye lavkarbo-regimet :-)
|
Jobber i bhg og har fullt utrustet kjøkken til disp. daglig.
har alltid med meg en god salat, gjerne med kylling. En porsjon fløtegrøt, middagsrester, omelett, eggesalat, kyllingvinger, lavkarbobrød osv osv. Gørrkoser meg med maten og ble sulten av å skrive ;) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:49. |