Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Vekta øker - hjelp? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40641)

ada-emilie 14-02-11 10:52

Sv: Vekta øker - hjeeeeeelp!!!

Avokadomos, valnøtt og linfrøolje bruker jeg fortrinnsvis.Cocosa og udos choice kan du også bruke f.eks.

Kitt 14-02-11 10:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 1029744)
om man skal droppe meieri helt da? olje, olje, olje? :P

Ja, finnes jo mye å velge mellom!

Eller som Ada- Emilie sier, avocadomos, blomkålmos, sellerirotpure.....

Nicpins 14-02-11 11:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av silje_rs (Innlegg 1029713)
Må si jeg føler veldig med deg i denna frusterasjonen...jeg er 160 høy..og forrige tirsdag veide jeg 60 kilo...det er nesten to kilo mer enn tre uker i forveien..begynte å gå ned en halv kilo i uka de første ukene..og nå bare renner det opp igjen selv om jeg ikke spiser eller drikker noe annerledes...fryktelig fryktelig frustrerende..har endel klær jeg gjerne vil bruke igjen;)

Jammen du ER jo ikke overvektig i særlig stor grad. :) 60 kilo er jo innafor "idealvekta" for en som er 1.60 høy. Lavkarbo er et stabiliserende kosthold som hjelper kroppen å ligge på den vekta den skal, det er derfor undervektige kan spise lavkarbo for å gå OPP i vekt. Det kan jo hende at kroppen din ikke er enig med deg i hvor mye dere skal veie...? ;)

Nicpins 14-02-11 11:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av snusken (Innlegg 1029660)
ÅÅåå nei, ikke ta fra meg lavkarbobrødet mitt, det er det som gjør at jeg orker dette ;)
Første uka spiste jeg dette brødet og gikk ned 1,5 kg, de to neste spiste jeg det ikke og gikk ikke ned, så da er det kanskje ikke så farlig at jeg har begynt igjen???

Jeg har MYE å ta av, er 1,64 og veier 74 kg, så jeg skal vel ned minst 14 kg og forhåpentligvis noen bonuskilo til. Føler jeg spiser fett hele tiden jeg. Bacon, avocado, røkelaks, fløte etc må jo være nok fett til en dag?

SDer at dere skriver dette er en livsstilsendring. Og jeg som bare tenker "dette skulle være en kickstart for å få vekk ønska fødselskilo før jeg går over til "vanlig" kosthold"
Jeg tenker dette ennå. Hva skjer hvis jeg går over til Grete Roede kosthold? Vil kiloene rase på i enda større grad enn før da??

Vil bare nevne at det er MANGE som ikke kan spise lavkarbobrød, meg selv inkludert for da går jeg ikke ned i vekt :nei: Uansett hva det er laget av, nøtter, frø, bakemiks etc. etc. Går ikke.

Og du har heller ikke MYE å ta av, jeg er like høy som deg og startet på 96 kilo. Vi som "raser ned i vekt den første tida" har VELDIG mye overvekt. Veldig. ;)

silje_rs 14-02-11 11:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nicpins (Innlegg 1029757)
Jammen du ER jo ikke overvektig i særlig stor grad. :) 60 kilo er jo innafor "idealvekta" for en som er 1.60 høy. Lavkarbo er et stabiliserende kosthold som hjelper kroppen å ligge på den vekta den skal, det er derfor undervektige kan spise lavkarbo for å gå OPP i vekt. Det kan jo hende at kroppen din ikke er enig med deg i hvor mye dere skal veie...? ;)

Vi er nok så absolutt ikke enig skjønner jeg..for jeg vil veldig veldig gjerne komme meg på 55..i det minste 57 kilo...det er ihvertfall trivselsvekta mi:)

Nicpins 14-02-11 11:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av silje_rs (Innlegg 1029766)
..for jeg vil veldig veldig gjerne komme meg på 55..i det minste 57 kilo...det er ihvertfall trivselsvekta mi:)

Hmmm...oki. Men da er det sannsynligvis derfor du går sakte ned. Vekttapet går langsommere når man nærmer seg idealvekta. :ja:

Og vi er veldig mange som har holdt på i flere ÅR, og som ser at vekta stanser på en to-tre kilo over hva vi skulle ønske selv. :D

Men uansett så er det så mange helsegevinster på dette kostholdet, folk spiser seg friske fra de utroligste ting, sykdommer, plager og allergier, så jeg har ihvertfall lagt om for resten av livet. :)

otika 14-02-11 11:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av snusken (Innlegg 1029660)
ÅÅåå nei, ikke ta fra meg lavkarbobrødet mitt, det er det som gjør at jeg orker dette ;)
Første uka spiste jeg dette brødet og gikk ned 1,5 kg, de to neste spiste jeg det ikke og gikk ikke ned, så da er det kanskje ikke så farlig at jeg har begynt igjen???

Jeg har MYE å ta av, er 1,64 og veier 74 kg, så jeg skal vel ned minst 14 kg og forhåpentligvis noen bonuskilo til. Føler jeg spiser fett hele tiden jeg. Bacon, avocado, røkelaks, fløte etc må jo være nok fett til en dag?

SDer at dere skriver dette er en livsstilsendring. Og jeg som bare tenker "dette skulle være en kickstart for å få vekk ønska fødselskilo før jeg går over til "vanlig" kosthold"
Jeg tenker dette ennå. Hva skjer hvis jeg går over til Grete Roede kosthold? Vil kiloene rase på i enda større grad enn før da??

Ikke rart du gikk ned den første uka med brød,for de 1.5 kilo`ne er vann ;)

Går du over på vanlig kosthold kunne du spart deg for å spise lavkarbo,de kiloene + noen til, kommer garantert tilbake .

Jeg har oppskift på jukseloff som er super å spise,den er uten nøtter og frø,og de fleste kan spise denne uten å stoppe vekta.

Jeg skjønner så godt at folk blir utålmodige og vil ha vekk 10-40 kilo på null komma niks,men hvor lang tid har man brukt på å få denne overvekten ???

Man bør tenke på at kroppen er en maskin og den bruker TID,TID og TID på å skjønne at den skal forbrenne fett,dette kostholdet er ikke en slankekur som utfører mirakler på 4 uker :rolleyes:

snusken 14-02-11 12:43

Sv: Vekta øker - hjelp?

Dessverre er det sånn at når en leser om denne kuren lover den "mirakler" som at de første ukene raser folk ned i vekt, og det er den letteste måten å gå ned i vekt på etcetc.

Personlig må jeg si at det er den vanskeligste kuren jeg har vært på. Spis kun 15 g karbs hver dag, spis mer fett, tell kalorier, ikke spis grønnsaker over jorda, dropp brød, dropp fløte rådene er mange og kuren ganske forvirrende.

Baker brødet med soyaprotein, seterrømme og egg så det er hverken frø eller noe i det...

Jeg savner det gamle kostholdet mitt. Det var ikke det som fikk meg tykk, men graviditet etterfulgt av "spis hva jeg har lyst på" Men jeg savner kostholdet mitt som bestod av rugbrød, fullkornsris, frukt, salater, nøtter, kjøtt og fisk. Det fikk meg til å føle meg pigg og rask. En gang i blandt unnet jeg meg også pizza med speltbunn eller en bolle, men mat med høy GI var en sjeldenhet i min kost.
Nå føler jeg meg bare tung og slapp av alt fettet, forvirra og sur.

Jeg forstår nok at dere føler at dette er mye sutring og klaging, men jeg må bare ærlig fortelle hvordan jeg føler det for å få gode, ærlige svar.

Utenom tenker jeg at dette kostholdet umulig kan være heldig da en må sjekke lever/nyrefunksjon hver 3. måned for å se at det ikke fører til skade på disse.

Har kjøpt vitaminer/stix for 50 dager og har jo tenkt å stå løpet ut. Etter det vet jeg ikke om jeg vil gå tilbake til å kun telle kalorier igjen...
Skal stå brud i august og føler hastverk med å komme ned i kilo så jeg kan finne meg kjole. Lenge leve forfengeligheten ;)

Nerthus 14-02-11 13:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av snusken (Innlegg 1029839)
Dessverre er det sånn at når en leser om denne kuren lover den "mirakler" som at de første ukene raser folk ned i vekt, og det er den letteste måten å gå ned i vekt på etcetc.

Ok - her må vi gå tilbake til start og begynne på nytt igjen!

For det første er dine forventninger til dette kostholdet - tatt i betraktning at normalvekten din ligger rundt 10 kg minus - blitt så kraftig forvridd at når det ikke fungerere etter det du har fått inntrykk av - så er det noe "galt" med kostholdet. Dette stemmer ikke - og jeg beklager at du har fått inntrykket av at lavkarbo (her ved ketolyse) er en vidunderkur hvor man raser ned i vekt nesten uten innsats.

Sitat:

Personlig må jeg si at det er den vanskeligste kuren jeg har vært på. Spis kun 15 g karbs hver dag, spis mer fett, tell kalorier, ikke spis grønnsaker over jorda, dropp brød, dropp fløte rådene er mange og kuren ganske forvirrende.
Her tror jeg det er du som har vanskeliggjort kuren mer enn nødvendig. Kuren er faktisk veldig lite forvirrende, det eneste du trenger å huske er karbogram pr dag - og fett til alle måltider. Alt det andre du nevner er korrigerende i tilfelle man ikke går ned noe etter å ha gått på kostholdet en GOD stund!

Sitat:

Baker brødet med soyaprotein, seterrømme og egg så det er hverken frø eller noe i det...

Jeg savner det gamle kostholdet mitt. Det var ikke det som fikk meg tykk, men graviditet etterfulgt av "spis hva jeg har lyst på" Men jeg savner kostholdet mitt som bestod av rugbrød, fullkornsris, frukt, salater, nøtter, kjøtt og fisk. Det fikk meg til å føle meg pigg og rask. En gang i blandt unnet jeg meg også pizza med speltbunn eller en bolle, men mat med høy GI var en sjeldenhet i min kost.
Nå føler jeg meg bare tung og slapp av alt fettet, forvirra og sur.
Abstinenser i starten av ketolyse - og spesielt når du ikke engang spiser 15 gram karbo pr dag, men halvparten! er velkjent, og jeg regner med at dette visste du om på forhånd. Noen bruker lengre tid enn andre på å komme over dette. Det blir ikke bedre av at du ikke følger retningslinjene og spiser for lite karbo - ikke skyld på ketolyse for at du ikke gjør det korrekt!

Hvis du trives med Fedon-kosthold - hva i all verden fikk deg til å prøve ketolyse? Siden du nå har så mye antipati mot det du spiser på ketolyse anbefaler jeg å straks endre til fedon. Gå gjerne et fedon-kurs først, slik at du slipper å få samme misforståelser som har oppstått i forbindelse med ketolyse :)

Sitat:

Jeg forstår nok at dere føler at dette er mye sutring og klaging, men jeg må bare ærlig fortelle hvordan jeg føler det for å få gode, ærlige svar.
Sutring er greit - sutring når man ikke følger kostholds-reglene blir bare trist... ;)

Sitat:

Utenom tenker jeg at dette kostholdet umulig kan være heldig da en må sjekke lever/nyrefunksjon hver 3. måned for å se at det ikke fører til skade på disse.
Javel? Nå har jeg leste ketolyseboka en del ganger - men står det at man må sjekke lever/nyrefunksjon?
Dette gjelder om du overdriver protein-inntaket og samtidig spiser for lite fett - det vil kunne overbelaste nyrene dine. I tillegg har en del skjulte nyreproblemer som kan komme fra ved ketose (andre må evt korrigere meg her om jeg tar feil).
Du har funnet den optimale grunnen til å slutte med ketolyse - det er jo HELSEFARLIG! I motsetning til det norske trauste anbefalte kostholdet fra myndigheten - det er jo beint fram helsefremmende ;)

Sitat:

Har kjøpt vitaminer/stix for 50 dager og har jo tenkt å stå løpet ut. Etter det vet jeg ikke om jeg vil gå tilbake til å kun telle kalorier igjen...
Skal stå brud i august og føler hastverk med å komme ned i kilo så jeg kan finne meg kjole. Lenge leve forfengeligheten ;)
Her ligger nok hovedproblemet ditt - du må "skynde" deg å gå ned i vekt... du stresserkroppen og da slipper den ihvertfall ikke kilo!

Hvis du ønsker å slippe alt stresset - bestill deg mat fra www.spisdegslank.no i et par uker mens du virkelig setter deg inn i hva et lavkarbo-kosthold egentlig betyr. Da får du 4-5 måltid FERDIGE hver dag (hent fra frysen) - og du slipper å telle noe som helst. Ca 20 gram karbo pr dag i snitt, og rimelig lavt i kcalorier. Ikke forvent deg mirakler på en uke, prøv i 4 uker og se hva som skjer med vekt og kropp.

Tilslutt - ta et lite oppgjør med deg selv - om du virkelig VIL ned i vekt (mye sutring og klaging over alt "arbeidet" som kreves), sett deg inn i hva som kreves for å gå ned i vekt, og skal du følge en kur - hvilken som helst faktisk - MÅ du nesten følge reglene for kuren før du klager over dårlig resultat!

Jeg tror du vil klare dette fint jeg - til tross for en ærlig tone tilbake til deg (det var det du ville ha ikke sant?). Du må bare ROE DEG NED LITT! Pust med magen, ta en ting av gangen, og slutt å stress så mye!

Du har da 3 valg:
1.bestill ferdigmat slik at du får vekk litt av stresset - samtidig som du setter deg bedre inn i lavkarbo-kosthold

2.fortsette på ketolyse, les deg ordentlig opp, les på forumet om hva som kan forventes - men viktigst av alt - følg reglene!

3.gå over til fedon.

otika 14-02-11 13:33

Henger meg kliss inntil Nerthus her :D

Nicpins 14-02-11 13:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av otika (Innlegg 1029899)
Henger meg kliss inntil Nerthus her :D

Me2. ;)

Charlott 14-02-11 13:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nicpins (Innlegg 1029900)
Me2. ;)

Me3! Med trampeklapp!

snusken 14-02-11 13:52

Nerthus - tusen hjertelig takk for fint, og klart svar!! oG takk for at du tok deg tid til å svare så grundig :D

Bare så det er sagt, jeg holder meg til reglene, er bare siste uka jeg har prøvd å kutte ned karbohydratene fordi det står i boka som en mulighet.
Ellers følger jeg kuren slavisk, så det er ikke snakk om å jukse! Jeg følger karboinnholder og har fett til hvert måltid. Når jeg utenom går 5 mil i uka og trener styrke annenhver dag skjønner sikkert du også at det er litt demotiverende å gå opp i vekt! (og her er det ikke snakk om å bygge mer muskler tror jeg, for dette er trening som var vel etablert lenge før denne kuren)

Og ja, jeg skjønner jo at det ikke kan skje mirakler over natta, men det er jo derfor jeg også lurer på om det kanskje ikke er alle som går ned i vekt med denne kuren, men klarer seg bedre på Grete Roede kosthold, med telling av kalorier.

Grunnen til at jeg startet på Ketolysekuren var at det virket forlokkende å slutte å telle kalorier og spise seg mett. Og jeg vet om mange som har fått fantastiske resultater, raskt, med denne kuren og tenkte at det var bedre å prøve det ut.

På side 77 i ketolyseboka står det "lever/nyrefunksjoner må sjekkes hver 3.måned"
Hvis dette kostholdet er så sunt, hvorfor blir det da ikke fremmet mer?
Jeg har jo lav kolestrol og er ellers frisk og rask med mye energi, så jeg ser jo ikke at lavkarbo hjelper meg så ekstremt mye her...

Jeg har lest boka, på nettet, på forumet etc. etc Jeg vet at det krever arbeid å gå ned i vekt, og det er jo derfor at jeg de siste fire ukene har vært veldig dedikert til denne kuren. Når det da bare går feil vei blir en ganske frustrert, det tror jeg er nokså mennesklig.

Nicpins 14-02-11 14:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av snusken (Innlegg 1029921)
På side 77 i ketolyseboka står det "lever/nyrefunksjoner må sjekkes hver 3.måned"

Jeg vet ikke om du har fått det med deg i media, men alle lavkarbolegene i skandinavia har vært utsatt for ei heksejakt uten like de siste årene. Det utsagnet der kalles en "disclaimer" på godt norsk ;) Mange svært overvektige mennesker (som jo er målgruppen for denne "kuren") har i utgangspunktet problemer med lever/nyrefunksjon pga overvekta, men de er ikke klar over dette selv. Derfor anbefales det at man i så måte sjekker at kroppen er istand til å bryte ned fett på en skikkelig måte. Det har ikke noe med kuren å gjøre, det er bare et velkjent helseproblem hos svært overvektige.

Nerthus 14-02-11 14:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av snusken (Innlegg 1029921)
Nerthus - tusen hjertelig takk for fint, og klart svar!! oG takk for at du tok deg tid til å svare så grundig :D

Bare så det er sagt, jeg holder meg til reglene, er bare siste uka jeg har prøvd å kutte ned karbohydratene fordi det står i boka som en mulighet.
Ellers følger jeg kuren slavisk, så det er ikke snakk om å jukse! Jeg følger karboinnholder og har fett til hvert måltid. Når jeg utenom går 5 mil i uka og trener styrke annenhver dag skjønner sikkert du også at det er litt demotiverende å gå opp i vekt! (og her er det ikke snakk om å bygge mer muskler tror jeg, for dette er trening som var vel etablert lenge før denne kuren)

Og ja, jeg skjønner jo at det ikke kan skje mirakler over natta, men det er jo derfor jeg også lurer på om det kanskje ikke er alle som går ned i vekt med denne kuren, men klarer seg bedre på Grete Roede kosthold, med telling av kalorier.

Grunnen til at jeg startet på Ketolysekuren var at det virket forlokkende å slutte å telle kalorier og spise seg mett. Og jeg vet om mange som har fått fantastiske resultater, raskt, med denne kuren og tenkte at det var bedre å prøve det ut.

Hvis dette kostholdet er så sunt, hvorfor blir det da ikke fremmet mer?
Jeg har jo lav kolestrol og er ellers frisk og rask med mye energi, så jeg ser jo ikke at lavkarbo hjelper meg så ekstremt mye her...

Jeg har lest boka, på nettet, på forumet etc. etc Jeg vet at det krever arbeid å gå ned i vekt, og det er jo derfor at jeg de siste fire ukene har vært veldig dedikert til denne kuren. Når det da bare går feil vei blir en ganske frustrert, det tror jeg er nokså mennesklig.

Bare hyggelig og VELDIG menneskelig! Jeg vil bare kommentere det at du trener så mye - jeg har store problemer med å gå ned i vekt uavhengig av metode med trening. Dette kan kanskje bli tøft - men hva om du prøver to uker uten å trene så hardt som du gjør? Hold deg til 30-45 minutter rask gange hver dag kun - og kutt styrketreningen. Ikke bekymre deg for muskulaturen din - min har økt helt utrolig på lavkarbo - uten å trene... ;)

Bare som et tips dette :)

Til informasjon går ikke jeg ned uansett hva jeg prøver på for tiden - selv om jeg også gjør alt korrekt. Jeg må faktisk mye ned i kcal for å miste bare litt, og foreløpig er jeg i så dårlig form (helsemessig, ikke treningsmessig) at jeg bare prøver å få i meg godt med næring til kroppen.

Et annet alternativ er å redusere kcalorier kraftig og fremdeles spise lavkarbo - tror Kitt nevnte det?
En metode fungerer ikke på alle - og selv om prinsippene i lavkarbo er kjempeflotte og jeg kjenner at kroppen min har det bedre nå - må jeg og altså en hel del andre på forumet gjøre justeringer for å gå ned, blant annet da å redusere kcaloriene...

Du får prøve ut litt av det jeg nevner - to uker av gangen (ikke kutt trening OG kcal samtidig da, da finner du jo ikke ut hvem av de som trigger en evt vektnedgang ;)) Bruk 4 nye uker nå til å finne ut om dette faktisk vil fungere på din kropp!

Ønsker deg så mye lykke til - ikke minst med bryllup til sommeren! :)

snusken 14-02-11 14:14

En god klem til deg Nerthus og god bedring :D
Vi går vår i møte så det blir jo bra uansett med lysere dager, fuglekvitter og varmere vær :D

Jeg tenkte telle kalorier neste uke.
Uka deretter kutte ut meieriprodukter etc. etc og gå systematisk til verks helt til jeg ser hva som hjelper. Har nemlig ikke tenkt å gi meg enda.
Men mener du at brødet som inneholder soyaprotein, seterrømme og egg bør kuttes ut?

Nerthus 14-02-11 14:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av snusken (Innlegg 1029938)
En god klem til deg Nerthus og god bedring :D
Vi går vår i møte så det blir jo bra uansett med lysere dager, fuglekvitter og varmere vær :D

Jeg tenkte telle kalorier neste uke.
Uka deretter kutte ut meieriprodukter etc. etc og gå systematisk til verks helt til jeg ser hva som hjelper. Har nemlig ikke tenkt å gi meg enda.
Men mener du at brødet som inneholder soyaprotein, seterrømme og egg bør kuttes ut?

Jeg har spist lavkarbobrød hele veien - og det gjør for MEG ingen endring å kutte det ut slik jeg har gjort de siste par ukene. Jeg gikk også ned på spisdegslank-kuren MED brødet.
Hvis brødet hjelper deg med å føle deg komfortabel med kostholdet, sjekker du ut det til slutt!
Jeg har mer tro på å redusere treningen faktisk... om du orker å gjøre det en uke så vet du ihvertfall om det har innvirkning eller ikke!

Når du nå er inne i en så fin stim med systematisk undersøkelse - skriv ned ALT du spiser i to dager - dvs kcal, gram protein, karbo og fett. Dette gir deg en god oversikt over næringsinntak. Du kan se om du spiser NOK protein (siden du trener styrke annenhver dag kan du sikkert ligge på nærmere 2 gram protein pr kroppsvekt pr dag uten problem), NOK fett og passe med kcal.

Det er synd at vi er så forskjellige alle sammen at vi må ty til spesial-opplegg med grunnlag i lavkarbo - men sånn er det! Jeg skal ihvertfall :heia: på deg så du kommer inn i den kjolen du har aller mest lyst på i august ;)

Nicpins 14-02-11 14:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1029944)
Jeg har mer tro på å redusere treningen faktisk...

Jeg også :ja: Jeg gikk mest ned når jeg ikke trente.

Soyaprotein/bakemiks...inneholder soya, som er en såkalt hormonhermer. Det hermer virkningen av østrogen i kroppen og kan bremse vektnedgangen for mange.

Men på den lyse siden: lavkarbo virker stabiliserende på hormonrelaterte plager.

ada-emilie 14-02-11 16:10

Jeg tror du har gått opp vann pga salt og/eller mensen og at du vil gå ned om du bare venter noen dager. Kroppen bruker tid på å omstille seg. Min kropp var sliten og trøtt i flere uker før den skjønte tegninga.Det er ikke sikkert fettforbrenningen din har kommet skikkelig igang ennå.

Protein metter mest og du kan spise mye protein du som trener.Det er vanskelig å legge på seg av for mye proteiner. Det er bedre å være forsiktig med karbohydrater i annen form enn fra grønnsaker, og overdrevent fettinntak.Mye vann og ketolysetabletter er også veldig viktig for å forbrenne fett m.m.

Fredrikke07 14-02-11 17:17

Hva er årsaken til at man evt ikke skulle gå ned pga trening, annet enn at man har fått mer muskelmasse:confused:?

Hvis du ikke synes noe om ketolyse, ville jeg virkelig ha prøvd retning Fedon. På Fedon gikk jeg ned "pyntekilo" (var også da bevisst på kcal en liten stund, for å sjekke hvor mye jeg faktisk spiste), sammen med trening, og derfor øte jeg proteininntaket også.

Blir mange råd på deg, men håper du finner ut av det, lykke til;)! Du får oppdatere oss!

snusken 14-02-11 17:29

Jeg gir meg ikke så lett, selv om jeg var litt fed up idag ;)
Har regnet ut kaloriinnholdet og ser at jeg spiser for lite kalorier hver dag, så nå øker jeg kalorimengden opp til 1400 og ser om det går bedre...

Takk til dere allel sammen. Dere er så gode!

Kitt 14-02-11 17:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07 (Innlegg 1030079)
Hva er årsaken til at man evt ikke skulle gå ned pga trening, annet enn at man har fått mer muskelmasse:confused:?

Mer muskler lagrer også mer vann!
Og så har jeg en teori om at kroppen faktisk holder igjen litt! Den vet den får bruk for reservene om det aktivitetsnivået holdes over tid og holder igjen der den kan!
En periode jeg var særs aktiv, men ikke spise hverken mer eller anderledes, gikk jeg ikke ned et gram. Etter 2 uker i sofaen i etterkant hadde jeg gått ned 2,3kg!:eek:

Fredrikke07 14-02-11 17:36

Så bra! Kanskje det er der det ligger, at du har ligget for lavt på kcal. Skal se energien din også vil rette seg nå da:)!

Fredrikke07 14-02-11 17:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1030090)
Mer muskler lagrer også mer vann!
Og så har jeg en teori om at kroppen faktisk holder igjen litt! Den vet den får bruk for reservene om det aktivitetsnivået holdes over tid og holder igjen der den kan!
En periode jeg var særs aktiv, men ikke spise hverken mer eller anderledes, gikk jeg ikke ned et gram. Etter 2 uker i sofaen i etterkant hadde jeg gått ned 2,3kg!:eek:

Kult!!! Da kan jeg jo bare lene seg tilbake i sofaen med god samvittighet (vel..samvittigheten haddde vel ikke blitt så påvirket uansett da, under slike omstendigheter;)) og vite at kroppen vil forbrenne bra alikevel, etter keisersnittet som står for tur. Jeg som tror at kroppen bare "stopper helt opp" om jeg ikke rører på meg. Har vel mest med følelsen av å føle seg helt "dau" å gjøre det da.:o

Nerthus 14-02-11 18:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av snusken (Innlegg 1030086)
Jeg gir meg ikke så lett, selv om jeg var litt fed up idag ;)
Har regnet ut kaloriinnholdet og ser at jeg spiser for lite kalorier hver dag, så nå øker jeg kalorimengden opp til 1400 og ser om det går bedre...

Takk til dere allel sammen. Dere er så gode!

DET forklarer jo mye da! Spiser du for lite stopper jo alt opp... uansett om du spiser lavkarbo eller ikke! FLINK du har vært!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.