![]() |
Sv: Sukkerfri sjokolade?
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
veit ikke om noen har skrevet det, men cloetta no sugar er super god og inneholder bare noe sånt som 10 karb. iallefall greit å spise halve en lørdagskveld :)
|
Cavalier kjøper jeg på rema 100 og helsekosten. Den inneholder omtrent like mye karber som cloetta sin. Kjempegode begge to, jeg kan spise en plate uten å gå ut av ketosen.
Sukkerfritt sin kokesjokolade er også god, og inneholder bare en karbo pr plate. Denhar jeg kjøpt både på rema 100 og meny |
jeg var på sukkerfritt.com, og der så jeg noen kjeks.
Næringsinnhold pr. 100 g: Energi 432kcal, Protein 1 g, Karbohydrat 16 g (hvorav sukkeralkoholer 6 g), Fett 6 g. Hvis jeg har skjønt det rikig, er det 10 g net carbs pr 100 gram?? da kan de vel ikke være såå ille?? |
jeg regnet litt på det nå, og det må jo være oppført feil protein, karbo og fett! når man regner det sammen ender det på 122 kcal (hvis jeg har regnet riktig).. sendte mail til sukkerfritt jeg, for å få endelig svar! har misstanke og at ihvertfall karbo der står oppført feil..
|
Sitat:
Hei! Oi er det sant? så lite karbo i 1 sjokolade pr 100 g? Fant den ikke på Ica jeg...ligger den i vanlige sjokolade hylla? |
På min Ica ligger sånn sjokolade ved isdisken.
|
Sitat:
|
Var på Ica i dag og endte opp med en plate fra Cavalier.
Den har 42,4g karbo, hvorav 31,8g er polyoler (sukkeralkohol), 8,5g sukkerarter. Denne er vel grei? Men må vel sies at jeg fikk hodepine etter å ha spist litt. Den er søtet med maltitol. Føler vel at det er like grei å holde seg unna. Smakte ikke så godt egentlig. |
Jeg elsker cavalier med caramell og spiser en sånn liten en i helgene. Den er ikke stor da, 25 g, men absolutt nyyydelig og smaker som caramello :D
Ellers synes jeg også cavalier sin prailine er veldig god :D Cloetta og cavalier platene bruker jeg om jeg skal lage sjokolademousse for da trenger jeg ikke så mye. |
Sitat:
|
Hei! Jeg var en tur på Rema 1000 og der hadde de fått sjokolade fra merket "sukkerfritt", disse har jeg letet etter lenge! Kjøpte den mørkeste som inneholder kun 2g karbohydrater pr 100g hvis man trekker fra sukkeralkoholene, det beste er at hele brettet er kun 75g så man får bare i seg 1,5g karbohydrater på hele den sjokolade platen! Har ikke smakt den enda, men anbefaler deg å stikke innom for å se om de har noen på din Rema 1000! :)
Vil også anbefale deg å stikke innom nettsiden Kinsarvik.no her har de mange forskjellige atkins barer og diverse andre lavkarbo varer! Har bestilt herfra før, og er stor fornøyd! |
Sukkerfritt sjokoladen er kjempegod!
Noen som vet om den er å få tak i i Egersund? |
Takk for tipset om Kinsarvik :smile:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg kjøpte en på helsekosten fra Cavalier. Hazelnuts milk:love: den var Farlig god.Skal unne meg et par til påske :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Husk de mørke sjokoladene søtet med sukkeralkoholer inneholder færre kh enn melkesjokeladene, eller de med div fyll.
Jeg spiser innimellom, lenge siden nå, den mørkeste til Sukkerfritt, eller den mørkeste til Cavalier, evt. de små barene til Cavalier av de mørke. |
Jeg var litt kjapp i dag og tok med en plate mørk sjokolade med mousse.
Beste mørke sjokoladen jeg har smakt noengang! Alldeles nydelig! Men den var jo ikke sukkerfri, nei... :o:o Herregud, jeg må slutte å tenke sjokolade. Holde meg til mat. |
Jeg går på ketolyse (3 uker), men er fremdeles ikke helt kvitt søtsuget, spesielt ille på lørdager. Hvordan fungerer disse sukkeralkoholer? Jeg skjønner ikke helt, teller man karber derfra eller ei?
|
Man trekker sukkeralkoholene fra karbene.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55. |