![]() |
Sv: Når ingenting metter ...
Sitat:
Nå er jeg en av de som tåler dårlig karbohydrater i grønnsaker og meieriprodukter, jeg får et himmla rastløst sug av det, føler meg suuuulten. Løsninga for meg blir da å ha rent fett ved siden av. Får en behagelig metthetsfølelse som holder seg i timesvis uten å dytte innpå store mengder med mat hele tiden. Men, dette funker for meg, ikke dermed sagt at det er fasiten til "alle andre" :) |
Sitat:
|
jeg må bli flinkere til å bruke mer fett inntil kjøttet jeg asså, skjønner det nå.
jeg kan jo smelte fett el bruke litt ekstra med kryddersmør på kjøttstykkene. |
liker du ikke sprøstekt svor heller?
jeg letter overalt for å få tak i ribbe jeg,det er det beste jeg vet og da er det både fete kjøttstykker og sprøsvor som gjelder hehe. men skjønner at det for noen blir kvalmende. |
Sitat:
|
Fett i fra langtidsstekt kjøtt får en bedre konsistens og er lettere å spise:)
|
jepp det er sant,jeg tenker ikke over at det er fett engang.
jeg heller spiser ikke bløtt fett,det blir jeg kvalm av. |
Sitat:
Ister er rent fett, mens spekk har litt bindevev i seg, og er sånn sett litt stivere i konsistenen. |
Sitat:
|
Min erfaing er at jo mer protein jeg spiser jo mer sulten blir jeg.
|
jeg har spist endel kylling i det siste.kanskje det er noe der.
men jeg har jo brukt noe hvitløkssmør inntil. da har jeg inni hodet mitt så langt kommet frem til at, å kutte ut kylling og spise mer av det andre kjøttet jeg bruker+litt ekstra fett kan være en ide:) |
Kan duikke regne ut en dag hvor mye protein og fett du spiser? Jeg lå på 150g protein før og var konstant sulten, det hjalp når jeg økte fettet men fortsatt sulten.
(jeg var undervektig, 44kg/165cm,har nå normal vekt pga lavkabo) |
da skjønner jeg.
det er jo supert at det ordnet seg for deg. |
oppdatering.
jeg startet morgenen med kaffe,cocosa og en skvett fløte som anbefalt. spiste 3 wallenbergkjøttkaker frokost/lunch ca kl 10..er ennå ikke sulten :D |
Sitat:
Jeg ser i oppdateringen din at du ikke er sulten nå - :) og håper det holder seg! Jeg er litt nysgjerrig på det der med sultfølelse på lavkarbo - siden når jeg spiste "vanlig" mat så var det blodsukkeret som styrte spisingen... hvorfor er man sulten på lavkarbo? Er sultfølelsen bra - altså at forbrenningen er bedre? :confused: |
nysgjerrig på din hjemmelagde versjon jeg.
har du gått ned 10.5 kg etter at du begynte med det? over hvor lang tid? er litt nysgjerrig av meg hehe bare om du vil svare da:) |
Sitat:
|
det må jo være nydelig å kjenne at magen blir mett før øya.
jeg kan spise og spise føler jeg,er ikke sikkert det er så ille som jeg føler det da. blir som her om dagen. jeg var i svømmehallen,følte på kroppen at det skjedde noe og kunne se det i speilen. egentlig var jeg fornøyd med det jeg så av forandring. så kommer jeg hjem og ser når jeg skal i seng at jeg virker tykkere. da begynner jeg å lure på om speilen i svømmehallen gjør meg smalere. åhhh at jeg ikke bare kan blåse i det jeg ser i speilen . |
Sitat:
|
det sitter sikkert mye mellom øra ja.
men vanskelig å tenke det når man ser seg i speilen:( |
Sitat:
Jeg må veldig ned i kcal for å gå ned (spisdegslank ferdigmat ligger på 12-1300 kcal pr dag såvidt jeg husker). Mine første 6 mnd på generell lavkarbo med mye mat og lite karbo ga ingen vektnedgang. Jeg har gått opp et par kg - men orker ikke bekymre meg foreløpig - må fikse litt jernmangen og d-vitamin mangler og litt andre ting først. |
Usj... Jeg har en sånn dag i dag. Uansett hvor mye jeg spiser, så er jeg fortsatt sulten. Heldigvis har jeg klart å holde meg til lovlig mat - men det blir visst ikke nok i dag.
|
Sitat:
|
Jeg synes det hjelper godt med en kopp kaffe med fløteskvett i eller en minibabybelost (eller litt annen fet ost) som 'dessert' på slutten av måltidet.
|
Sitat:
Føler det er litt luksus med så god og fet ost, hehe. Spesielt siden jeg ikke trenger å ha dårlig samvittighet for å spise det. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:45. |