Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Sukkerfri sweet chilisaus (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40923)

Jabba 21-02-11 18:15

Sv: Sukkerfri sweet chilisaus

Det blir dessverre en dyr saus....de skulle ha den nette sum av USD 38 å sende en flaske med saus.... 60 dollar for 4 flasker......
Det værste er at jeg nesten vurderer det......slik aus er jo sååååå god!!!

Tunrida 21-02-11 18:38

Kjøpte denne i dag, gleder meg til å smake! :D

Jabba 21-02-11 19:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tunrida (Innlegg 1036556)
Kjøpte denne i dag, gleder meg til å smake! :D

I hvilken butikk handlet du ? :)
En lokal butikk eller en kjedebutikk?

Kanutten 21-02-11 20:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1036635)
I hvilken butikk handlet du ? :)
En lokal butikk eller en kjedebutikk?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1035533)
Fant denne i importbutikken da jeg var på bytur lørdag.

http://grocerythai.com/images/34026.jpg

Den er søtet med sukralose og malitol. Karbiser pr 100 gram er 31.6, MEN det er 0 gram sukker. Bare sukkeralkohyler. Det er scanasia as som er importør. Jeg betalte ca 30 kr for 730 ml. Og den er gooood! :sikle:

Kanskje det går an å ringe dem? Ev få en butikk til å kjøpe inn fra dem?

Tunrida 21-02-11 21:32

Jeg kjøpte det i en thai butikk, så den er lokal..

Apropo chilisaus.. Noen som har en "vårrull" oppskrift?

Anarko 21-02-11 22:21

Vårruller hadde vært top notch.

ada-emilie 21-02-11 22:50

Det skal finnes oppskrift på slik saus her inne. Man kan jo bare bruke sukralose eller sukrin i selv.

Kanutten 21-02-11 22:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie (Innlegg 1036825)
Det skal finnes oppskrift på slik saus her inne. Man kan jo bare bruke sukralose eller sukrin i selv.

Mye snarere, billigere og lettere og kjøpe.

Tunrida 21-02-11 22:55

Den var vanvittig digg!! Sterkere enn den "gamle" jeg har i skapet :D

Jabba 21-02-11 22:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1036830)

Enig.....hadde vært himla lettvint å kjøpe ferdig ja....

ada-emilie 22-02-11 01:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1036830)

Billigere enn 30 kr tror jeg nok du hadde klart å lage den selv.En del her inne har sikkert ikke tilgang på en slik butikk heller.

Jabba 22-02-11 21:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1036028)
Om jeg finner i innvandrerbutikken i Bergen (en av de) så har jeg ikke noe problem med å sende oppover til deg :)

Hvis du finner slik saus - har du mulighet til å sende nedover til meg ?
(håper jeg ikke er for frekk nå...):o

Anarko 22-02-11 22:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1037647)
Hvis du finner slik saus - har du mulighet til å sende nedover til meg ?
(håper jeg ikke er for frekk nå...):o

Hehe, det skal gå fint :)

sylwester 22-02-11 23:13

Spør du meg så syns jeg den hjemmelagde her er grei og du slipper så sitte flere timer på ramma etterpå.

Jabba 22-02-11 23:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1037674)
Hehe, det skal gå fint :)

Så flott da!!! *jubler*
Takker og bukker! Da håper jeg du finner!

Anarko 23-02-11 00:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1037778)
Så flott da!!! *jubler*
Takker og bukker! Da håper jeg du finner!

Finner ut av det andre uka i mars :)

MAR 23-02-11 00:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie (Innlegg 1036825)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie (Innlegg 1036947)
Billigere enn 30 kr tror jeg nok du hadde klart å lage den selv.En del her inne har sikkert ikke tilgang på en slik butikk heller.

Om du tenker på denne her, så må man vel innom innvandrerbutikk for å finne riseddik også, eller? De har ikke riseddik på noen av dagligvarebutikkene her i alle fall (utenom en variant med masse sukker), kanskje de store butikkene som skryter av utvalg (eks. Meny) har det, men det funker like dårlig ute på bygda :)

Anarko 09-03-11 00:46

Jeg har nå vært innom en innvandrerbutikk og spurt, der hadde de den ikke. Men jeg vet om 2 butikker til der de KANSKJE har den. Skal innom og spørre. Så får vi se der :) Noen av dere som bor i Bergen som vet hvor man får tak i?

Jabba 09-03-11 14:23

Jeg har skrevet mail til flere av matvarekjedene her i byen jeg bor og spurt om de har denne i sortimentet. Jeg sendte nok 7-8 mail og fikk 1 - ett svar. Det er for dårlig! Selv om de ikke har den kan de vel iallefall svare!

Uansett - en snill dame på en av Helgø butikkene i Rogaland skulle undersøke om de kunne få den inn i sortimentet! Håper det ordner seg!

Jeg etterspør sjokoladen fra Sukkerfritt hver gang jeg er å handler! På den måten håper jeg butikkene hører det nok og etterhvert tar hintet! Jo flere som "maser" - jo større sjangs for å få "våre" produkter inn i butikkhyllene!

Kanutten 09-03-11 14:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1051061)
Jeg har skrevet mail til flere av matvarekjedene her i byen jeg bor og spurt om de har denne i sortimentet. Jeg sendte nok 7-8 mail og fikk 1 - ett svar. Det er for dårlig! Selv om de ikke har den kan de vel iallefall svare!

Uansett - en snill dame på en av Helgø butikkene i Rogaland skulle undersøke om de kunne få den inn i sortimentet! Håper det ordner seg!

Jeg etterspør sjokoladen fra Sukkerfritt hver gang jeg er å handler! På den måten håper jeg butikkene hører det nok og etterhvert tar hintet! Jo flere som "maser" - jo større sjangs for å få "våre" produkter inn i butikkhyllene!

Er ikke sukkerfritt nedlagt?? I allefall kjøpte jeg sukkerfritt via en annonse på nettet. Det jeg fikk tilbake var sukkerfrittgodis utgått på dato. :(

Det var en butikk jeg kjøpte fra..

Jabba 09-03-11 18:24

Jeg bestilte nettopp fra Sukkerfritt.com så jeg tror ikke det. Hører snakk om at mange REMA butikker også fører varer fra dem.....bare ikke min lokale REMA selvfølgelig....

Kanutten 09-03-11 18:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1051295)
Jeg bestilte nettopp fra Sukkerfritt.com så jeg tror ikke det. Hører snakk om at mange REMA butikker også fører varer fra dem.....bare ikke min lokale REMA selvfølgelig....

Joda... ser det er samme greia som jeg brukte..
Sitat:

Nettbutikken driftes av Shopzone AS som også er avtalemotpart ved bestillinger. Alle spørsmål vedrørende bestillinger/ ordre rettes til Shopzone AS på post@shopzone.noDenne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere JavaScript for å kunne se adressen

Jeg sendte mail, jeg ringte og ingen svarte... Jeg sendte tom bilde av sjokkisene som var utgått av dato.

Jabba 24-03-11 11:51

Gode nyheter til dere som har lyst til å prøve denne sausen.....den er observert i hyllene til en innvandrerbutikk på Kvadrat (Rogaland)!!!

Jeg skal ta meg en tur ut dit snarest (men det kan godt gå et par uker - har sjeldent ærend den vei) og hvis jeg skal plukke med meg til noen er det bare å hyle ut i tråden!!!

Så får vi bare håpe at de ikke blir utsolgt med det første!

Anarko 24-03-11 15:20

Har enda ikke funnet den i Bergen.

Jabba 15-04-11 20:12

Jeg har nå hatt meg et av de beste måltidene jeg har spist på lavkarbo! Og den inneholdt denne sausen! Fytti katta den var god!!!

Stekte svinekjøtt i biter på panna sammen med championg, paprika, rosenkål, avocado og reker. Mot slutten hadde jeg i chilisaus, litt soyasaus og vann og lot det bli varmt. Strødde over sesamfrø før servering......NAM, NAM!!!!!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:40.