Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Stillstand (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41127)

KristianSK 09-03-11 22:24

Sv: Stillstand

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av r.o (Innlegg 1050648)
Har ikke regnet på karber men vet at det har vært mindre enn 15 gr i lange tider(tror hele tiden) i håp om at det skulle hjelpe... Normalt har jeg tatt kjøtt med fett med brokkoli el blomkål i små mengder i tillegg til middag eller lunch. Vært sparsom med karber (grønnsaker), for lite kansje?
Kan jeg ha for mye proteiner? Trodde at mye proteiner er bedre enn flere karber?
Har spist mye fløte-og ostemat. Dette gjorde jeg fra begynnelsen av også, da rant kiloene av. Fleste karbene kommer av de. har ikke spist lavkarbobrød heller på en uke... fløteproduktene gir hjelp ved søtsuget og kosemat. Kansje kunstig søtning påvirker... alt det brukte jeg før også- hvorfor skulle de begynne å motarbeide meg nå???
Vekten går bare opp...f... frustrasjon er stor og skadefroden hos noen som var misunnelig med livstilen min øker...(der ser du, det er som alle andre kurer...!)
Nå vurderer jeg å bare skeie ut skikkelig i noen dager da enkelte påstår at det kan hjelpe. Hva er mest fornuftig, kan jeg "lure" kroppen" med til høyere fettforbrenning på den måten?

Måler du deg? rundt magen osv?

vis du spiser veldi mye proteiner vil du antagligvis gå opp i vekt. proteiner er jo som byggesteiner for musklene. Du skriver ikke noe om trening?

-Cilia- 10-03-11 09:20

Da ser det ut til at stillstanden min offisielt er over! Jeg var redd for at det skulle fortsette inn i evigheten, siden jeg ikke har veid så lite som nå siden barneskolen :p Min løsning (som jeg nevnte i et tidligere innlegg): Kutte fløte, ost og andre meieriprodukter (minus 2ss cottage cheese, viktig ingrediens i frokosten min). Jeg har spist like mye/lite kunstig søtning som før, for å utelukke at det var det som var problemet. Så nå skal jeg oppdatere tickeren min for første gang på leeenge, -600g :D Har egentlig gått ned 1.6kg de siste fire dagene, men gikk opp en kg forrige måned, så det blir 600g ned netto:) Hurra! Da er det håp for alle;)

Val 10-03-11 11:05

Hei Cilia!

Jeg bare lurer på om du putter inn maten du spiser på diett.no eller andre steder for å se hvor mye kalorier/fett/proteiner/karbohydrater du spiser i løpet av en dag? I såfall ville jeg vært interessert i å høre om hvordan det har endret seg etter at du kuttet meieriprodukter?

Tittit 10-03-11 11:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av -Cilia- (Innlegg 1051978)
Da ser det ut til at stillstanden min offisielt er over! Jeg var redd for at det skulle fortsette inn i evigheten, siden jeg ikke har veid så lite som nå siden barneskolen :p Min løsning (som jeg nevnte i et tidligere innlegg): Kutte fløte, ost og andre meieriprodukter (minus 2ss cottage cheese, viktig ingrediens i frokosten min). Jeg har spist like mye/lite kunstig søtning som før, for å utelukke at det var det som var problemet. Så nå skal jeg oppdatere tickeren min for første gang på leeenge, -600g :D Har egentlig gått ned 1.6kg de siste fire dagene, men gikk opp en kg forrige måned, så det blir 600g ned netto:) Hurra! Da er det håp for alle;)

kuttet du ut smør oxo da?

-Cilia- 10-03-11 11:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Val (Innlegg 1052093)
Hei Cilia!

Jeg bare lurer på om du putter inn maten du spiser på diett.no eller andre steder for å se hvor mye kalorier/fett/proteiner/karbohydrater du spiser i løpet av en dag? I såfall ville jeg vært interessert i å høre om hvordan det har endret seg etter at du kuttet meieriprodukter?

Hei:) Jeg har skrevet inn på diett.no noen få dager, fant ut at jeg spiste ca 2000 kalorier, hvorav en stor andel kom fra fløte, ost og smør. Jeg fikk også et lite karbohydratsjokk, ca 70kh om dagen, men i ketose uansett! Så nå spiser jeg ganske mye mindre kalorier, noen dager faktisk bare 5-600(!). Prøver å unnga det da, men det ser ut til at jeg går ned uansett. Jeg har kuttet endel karbohydratbomber i tillegg (Biola, havremel f.eks.), så nå ligger jeg på ca 3%kh, ca 70% fett tror jeg, det varierer veldig. Merker at magen er mindre oppblåst faktisk!

Har du også stagnert Val? Det er så vanskelig å være tålmodig da! :) Men det lønner seg til slutt!

-Cilia- 10-03-11 12:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti76 (Innlegg 1052103)
kuttet du ut smør oxo da?

Nei, kjører på med masse smør fortsatt, elsker smør! :D Også har jeg sett at det virker som om folk her inne ikke kutter smør når de kutter andre meieriprodukter. Sikkert fordi smør stort sett er fett? Jeg vet engentlig ikke nok til å si noe om hvorfor smør ikke må kuttes også. Men det virker ihvertfall:)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:29.