Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Angst! Tanna mi brakk i dag (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41290)

Klara 26-08-11 15:27

Sv: Angst! Tanna mi brakk i dag

Så fantastisk! Snille tannlegen!

Livet blir markant bedre uten vonde tenner! :)

halkatlala 26-08-11 15:54

ja- jeg er så glad jeg også :)

halkatlala 08-09-11 10:52

oppdatering: har vært hos tannlegen igjen i dag og fått fjærna tannsten, rensa og polert tennene :) nå er de sååå hvite og fine og jeg får både tanntråd og tannpirker mellom fortennene :)
og hun ville ikke ha penger for det, jeg fikk det gratis :D

Kitt 08-09-11 10:56

Gratis!?!?:w00t:
Se der, ja, det går faktisk an!:heia:

Grattis med et blendende hvitt smil!:D

Klara 08-09-11 11:13

Hurra for nytt glis :D

halkatlala 08-09-11 12:43

ja, tenk-GRATIS :D
snille-snille tannlegen:klem:
gleder meg nesten til rotfylling 18 oktober :rolleyes:
har egentlig lyst til å sende henne blomster med takkekort når hun er ferdig med tennene mine- ville det virke rart å gjøre det?

Kitt 08-09-11 13:02

Det syns jeg hadde vært en svært hyggelig ting å gjøre! En oppmerksomhet fordi hun er så grei fortjener hun helt klart!:)
Kanskje hun til og med får lyst til å være snill og grei mot noen andre også?

halkatlala 08-09-11 21:09

da skal jeg gjøre det :D

Lava 09-09-11 00:21

Hvordan finner man ut om en tannlege har en lærling på plass?
Må man ringe rundt og spør, liksom.. :p

Glad på dine vegne, halkatlala! :heia:

streber 09-09-11 00:59

Min mann og min svigermor er også superfornøyde med tannlege Olga i Riga som Rioja nevner. Men høres super ut den løsningen du har fått til! Lykke til videre med behandlingen:)

Lava 09-09-11 01:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rioja (Innlegg 1191680)
Mamman min har alltid slitt med tennene sine. Til slutt fikk hun tannlegen tilå gjøre et overslag over hva det ville koste å rette opp absolutt alt. 83.000,- var svaret!
Hun ble tipset om en fantastisk tannlege i Riga av en kollega og sendte over tannlegens anslag dit. Tannlegen i Riga mente det der ville komme seg på 25.000,- for samme jobben! (Tannlegen het Olga og snakket brukbart norsk, så kommunikasjon gikk veldig bra.)
Mamma betalte 5000,- i reise t/r inkl. hotell for ei uke i Riga og hadde den mest fantastiske tannlegeopplevelsen i hele sitt liv. I tillegg til ferietur sammen med datteren (meg altså ;)).
Rolig, behagelig, uten smerter overhodet og kom tilbake med et flott og naturlig smil.
Tannlegeregningen i Riga kom seg på tilsammen 21.000. 62.000,- billigere enn i Norge!
Jeg vet flere som reiser til utlandet for tannlegebehandling, som påstår at Norske tannleger er veldig dårlige og ekstremt dyre.

:heia:
Mye penger spart! Og ferietur samtidig. Man må da bare spare, evt finne penger til en slik tur... For siden tenner tydeligvis ikke er en del av kroppen, og havner utenfor vanlig egenandel hos lege. Skjønner ikke hvorfor tenner skal være utenfor?
Er ikke de like viktige som resten av kroppen?

Man kan spise på seg feks diabetes og få hjelp rimelig, men man kan ikke spise på seg hull i tenner og få det dekket av samme system----

Kitt 09-09-11 07:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1202787)
:heia:
Man kan spise på seg feks diabetes og få hjelp rimelig, men man kan ikke spise på seg hull i tenner og få det dekket av samme system----

Men "spiser man på seg" diabetes og så får problemer med tennene, er de plutselig en del av kroppen og man får støtte til en del tannbehandling!:p

Lava 09-09-11 12:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1202839)
Men "spiser man på seg" diabetes og så får problemer med tennene, er de plutselig en del av kroppen og man får støtte til en del tannbehandling!:p

Pirk pirk :p

halkatlala 09-09-11 12:54

nå har jeg vært hos snille tannlegen med dattera mi også :) fikk lakk på to nesten-hull, så de ikke skulle bli ordentlige hull også fikk hun også polert tennene sine, så nå smiler vi om kapp her med de hvite tennene våre :D

Kitt 09-09-11 13:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1203140)
Pirk pirk :p

Var ikke ment som pirk, pirk altså! Bare at dersom tannproblemene kan knyttes til sykdom, får man faktisk litt hjelp!

(Men etter som jeg selv fikk Dia2 lenge før fylte 40, er jeg nok litt hårsår også:p )

halkatlala 06-10-11 11:20

tannlegen ringte meg i går kveld og lurte på om jeg ville rotfylle i dag, så nå har jeg vært der. tanna hadde vært betent så lenge at hun ikke var sikker på om det gikk å redde den, så nå sitter jeg med rotfyllt tann og venter på at bedøvelsen skal gå ut. hvis den gjør vondt skal jeg ringe henne på mobilen og hvis den ikke er vond skal jeg tilbake på kontroll på mandag. det som bekymrer meg nå er at hun fortsatt ikke ville ha betaling. jeg er ikke vant med at ting som vanligvis er svinedyrt plutselig er gratis :forvirret

halkatlala 10-10-11 19:06

var på kontroll i dag.tanna er fortsatt for betent til å fortsettes med. den har også begynt å gjøre vondt igjen. ser det an litt til, har ikke lyst til å trekke den :nedfor:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.