![]() |
Sv: Noen x-pepsoholikere her?
** ser opp ti dere alle sammen og lover meg selv å kutte det ut når de finner ut hva som gjør meg kvalm..**
Hjelper meg gjennom hverdagen akkurat nå, men uff, det er ikke noe bra.. |
Jeg er periodedranker når det gjelder Pepsi Max... Vi har kuttet det ut hjemme i uka, men kjøper i helga og det hender så godt som daglig at jeg kjøper en liten flaske på jobb... VET at jeg kan klar meg helt fint uten, har kuttet det ut i ukesvis av gangen, uten abstinenser, men så plutselig er jeg "på kjøret" igjen... :mad:
Motivasjon, kom til meg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
Jeg kutta drastisk ned da jeg ble gravid og drakk bare et lite glass en sjelden gang. Etterhvert nå har det blitt et lite glass en og annen kveld i ukedagene og litt mer på tacolørdagene. Mannen min drikker ganske mye p-max. Nå har vi en sønn på 8 mnd som har begynt å vise interesse for denne svarte drikken så da er det på tide å kutte helt ut. Må jo gå foran med et godt eksempel :ja:
|
Jeg har vært avhengig. Jeg smakte litt når jeg var kvalm igår og da kjente jeg hvor ekkelt kunstig det egentlig smaker. Aldri mer. Jeg ble avvent med farris før jeg kunne gå over til kaldt vann. Om du må ha noe søtt mener jeg fun saft er bedre enn brus, fordi brusen er mer avhengighetsskapende. Så mitt tips er farris og saft. Allerhelst kun faris og vann og drikking av andre ting som te istedet. Kanskje frukt-te, choko-te (yogi-te), grønn te , eller kanskje det å lage deg iste og søte det med egenvalgt søtning hadde vært noe?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg drikker 1 1/2 l hver dag og det kommer jeg til å fortsette med. Seinere når jeg er mer motivert skal jeg redusere, men ikke ennå. Så grattis til dere som er flinke og får det til.
|
Sitat:
Har kjøpt meg en boks Stevia, og forsøkt å lage noe velsmakende med det, men fysjameg; det smaker virkelig PJUUK:eek:! Jøye meg, blir nok ikke mange søtsakene på meg framover:lol: |
Sitat:
Uansett er aspartam gift for kroppen, sammen med andre typer kunstig søtning.. Så jeg skal kutte ut denne uken for å se om det hjelper :D |
Drakk ca 3 liter pepsi max om dagen. Sluttet tvert, men drikker mye fun light saft. Det er ikke like bra som vann, men det må da iallefall være bedre enn pepsi max. Mye billigere er det også ;)
Hadde overhodet ingen problemer med å slutte. Var faktisk ekstremt enkelt. Drikker et glass i ny og ne, når jeg er på besøk og sånn, men har ingen "urge" om å gå tilbake til gamle vaner. Det var mye enklere enn jeg trodde! |
Denne tråden trengte jeg å lese nå.
Kuttet ut pepsi max for fem mnd siden men den siste uka så har jeg snikinnført den igjen. Nå skal dkal den ut av huset igjen. Kaster rett og slett resten av flaska jeg. |
2 dager uten ;) Stolt ;) hehe.. skal være uten en god stund nå ;)
|
:
Sitat:
Supert |
<.< siste slurken ikveld faktisk, har 1 glass igjen, og så er det stopp for brus i hverdagen, og inn med vann :D
|
Hehe, jeg er også ny-tørrlagt, igjen. Har vært PM-fri i 10 dager nå, etter at det toppa seg veldig de siste månedene - jeg ble rådet til å innta mye koffein i forbindelse med spinalpunksjon-smerter, og da ble det en mengde PM og sukkerfri red bull jeg ikke helt følte for å kutte ned igjen da jeg ikke trengte det lenger. :o
Men jeg må si "bedringen" merkes veldig fort, for meg. Er roligere i kroppen og har null luft i magen. Så lett å glemme når man først er på bruskjøret... |
uff, jeg var flink i nesten 3 uker, så sprakk jeg noe salig. æsj.
Ny slutt fra mandag av:) |
Henger meg på her. 3 dager uten pepsi max. Har hodepine og er litt utafor enda. Vet det blir bedre. Savner å drikke noe med smak. Vann er så kjedelig...
|
Jeg er og blir en coca colaliker :o
Jeg har byttet ekte cola ut med cola zero pga karbohydratene, men tror jo absolutt ikke at Zeroen er sunnere enn den ekte, men så var det de karbohydratene da :o Usunt er det nok med både ekte og uekte cola, men jeg må ha noe kos, sånn er det bare :rolleyes: Så jeg lever ett sunt liv utenom, men unner meg altså cola zero, men har begrenset meg til å kun drikke i selskap og i helgene. Når jeg skal på ferie regner jeg med å drikke cola zero hver dag :o Jeg synes jeg må kunne unne meg noe godt, selv om det er usunt. Ellers er jeg redd jeg kommer til å slite med å klare å leve på lavkarbo for det er så mye annet som jeg også savner men som jeg holder meg helt unna :rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg var flink 1 mnd tid med vann,men liker det faktisk ikke,liker ikke saft heller så etter en stund var jeg tilbake på brusen ....Har prøvd å tilsette mye i vannet,men syns alt smaker dritt,unntat imsdal med smak,men med 2.5 karbo pr dl var det uaktuellt...Ble veldig glad når jeg fikk disse flotte flaskene så nå drikker jeg vann hele dagen uten å tenke på brus :D |
Jeg heter Engledans og er pepsoholiker.......BIG TIME.....
Vil egentlig slutte da, men det er litt sånn psykisk..... det er det siste jeg har igjen, til kos lissom......jeg går hjemme og kjeder meg, så må lissom ha noe:( MEM...jeg har bestilt Stevia med smak, så da skal jeg gjøre et forsøk. Sliter med å bælme i meg vann, blir kvalm, men hiver innpå litt når jeg er på kjøkkenet. |
Etter at jeg sluttet med sort brus er det knapt så jeg orker helle det opp til andre. Tilogmed lukten er ekkel!!
Det er nesten rart å tenke på at jeg en gang var så avhenging som jeg var. :rolleyes: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:24. |