![]() |
Sv: Hvor begynner man å lete etter partystoppere?
er nøtter også en partystopper?:eek: æsj, søren. gjelder dette alle? spiste pecannøtter til lunsj idag ca 75 g. kun 6 karbohydrater pr 100 g.
skal prøve en uke uten å se om det faktiskt stemmer. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Ja, jeg har faktisk begynt med det nå de siste dagene:) Synes det var ganske morsomt. Jeg har jo egentlig hele tiden hatt en viss oversikt, men det var ganske annerledes å se det i helt konkrete tall. I går spise jeg like mye fett som proteiner i gram, mens i dag er jeg nede på 65gram protein men 106 gram fett. Det skal neimen ikke mye majones til før fettet drar fra:)
|
Jeg har det samme problemet, andelen protein og fett blir veldig lik. Men jeg kan ikke bare ta mer fett fordi jeg spiser for mye protein. Jeg må bli flinkere til å spise mindre kjøtt istedet.
|
Sitat:
Men over til noe annet, jeg har faktisk gått ned i vekt i dag!:) Etter bare to dager med litt mer grønnsaker og mye mindre kalorier. Jeg er fremdeles over startvekta, men det føltes godt og veldig motiverende. Så nå skal jeg en tur på trening for å løpe av meg frokosten:) Takk for alle tips alle sammen, kom gjerne med fler:) |
Sitat:
Gratulerer med igangsetting av vektnedgang igjen - det unner jeg deg! :) |
Jo takk for det:)
Ja, det var sånn jeg forsto deg Nerthus før, men ble usikker på hva ada-emilie mente når hun sa det med vanskelig å få i seg mer fett mindre proteiner. Kanskje jeg misforsto :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Det er rent flaut å komme med slikt her, he he. Men ok. Jeg har eksempelet på diett.no.
Hovedsakelig: 100 g så lett-ost i ett måltid: 32g, 140 g kyllingfilet i to andre (190 g tilsammen): nesten 80 g protein , en atkinsbar :16 g, 4 ss cc:9 og protein fra soyamelk:18. Den dagen spiste jeg så mye som 1483 kcal. Jeg har nok vanligvis ligget på 150-160 g protein antar jeg. |
Sitat:
Jeg spiser altfor lite protein-mat altså... TO ganger kyllingfilet hehe godt jobba ;) *Nerthus MÅ spise mer protein!* |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Proteinkilder med mest i er: egg, fisk, alle typer kjøtt,tofu og ost. |
Sitat:
NÅ skal jeg skrive ut matvaretabellen og lage en god oversikt over proteinkilder her altså!! |
Aha, da skjønner jeg ada emilie.
Kan ikke forstå at det er vanskelig å få i seg nok av noe som helst...mat som det er mye proteiner i er jo deilig....hmmmm:) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:20. |