![]() |
Sv: For mye? For lite?
Sitat:
Du kan bruke majones, oljer til salaten og spise fetere kjøttstykker :) |
Sitat:
fett: 58% protein: 39% karbohydrater: 4% bra? dårlig? |
ideelt sett skal du ligge litt høyere på fett og litt lavere på protein. Karbohydratnivået er greit :)
ca 75-80% fett er bra når du spiser så lite karber :) |
Sitat:
|
prøv å øk på med grønnsaker og mer fett. lag salater med kjøtt til lunsj og ha grønnsaker til middag. og i et par dager kan du øke med karbene igjen ;) unn deg havregryn, fullkorns knekkebrød eller noe slikt i et par dager for å få fart på ting igjen.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
i dag har jeg bare spist litt over 600 kalorier..synes det er vanseklig hva nestemåltid ska bli så det ikke tipperover for mye..halverte både frokost og lunsj i dag men spise en vanlig middag.. så d står:
fett:47% proteiner:48% karbohydrater:5% hva slags kjøtt da da??..hjelp..hehe..jeg virker nok innmari dum her nå men jeg er har spist kylling og kalkun i mange år hehe,stekt i ingenting ;) |
Sitat:
Skaldeman har jo sin "sommer" som man kan forsøke når vekta har stått stille en stund... Altså at man øker karbinntaket en dag eller to :) |
Du spiser virkelig altfor lite :eek:
Søk rundt på forumet, det finnes massevis av oppskrifter! http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=45 |
Sitat:
|
Dette sier Skaldeman om platå:
Hvordan bryte platåer For lavt matinntak eller for lite fett i kosten er de vanligste grunnene til platå i vektnedgangen. Når jeg snakker om platåer handler det ikke om at vektnålen eller kroppsforandringen står stille noen dager eller en uke, men i mange uker. Alle som går ned i vekt vil oppleve disse platåene, de er like naturlige som at det er unaturlig å være feit. Disse platåene er kroppens måte å ta en sjekk over situasjonen. Den ønsker å vite om fettlagrene er begynt å bli for små og om den ellers har de byggesteinene den har behov for. Er alt i orden vil vekten etter hvert fortsette å gå nedover. - En god måte å bryte platåer på er å øke fettprosenten på bekostning av protein. En fettandel på 75-80 energiprosent er svært effektivt, og forhindrer at protein blir gjort om til karbohydrater. I motsetning til fett vil protein kunne ha en forholdsvis stor påvirkning på utskillelsen av insulin. De med størst insulinresistens, som kanskje har diabetes type 2 og er sterkt overvektige, bør følgelig være ekstra påpasselig med å få nok fett i kostholdet. - De siste fem kiloene er spesielt vanskelig å bli kvitt, men det som endelig ga meg resultater var å kutte ut frokosten. For å kompensere for dette gjorde jeg de resterende to måltidene større. Jeg stod opp om morgenen og drakk en kopp kaffe (noen laster må man jo ha) før jeg tok en lang spasertur med hunden. Da jeg kom tilbake drakk jeg en ny kopp kaffe, jobbet så i 4-5 timer, før det var tid for dagens første måltid. Dette ble et stort måltid på kanskje 1000-1500 kcal. Dagens siste måltid spiste jeg ve syvtiden om kvelden, og det var omtrent identisk det første i mengde kalorier. Likevel anbefaler jeg ikke å spise kun to måltider per dag for de som synes det er ubehagelig å være for mett. Hovedregelen min er tre måltider om dagen. - En siste teknikk jeg brukte noen ganger var å spise mye karbohydrater i 2-3 uker. Dette for å lure kroppen til å tro at det var sommer og tid for å legge på seg fett for en forestående vinter. Så kuttet jeg brått tilbake til vinter (lite karbohydrater) og kroppen var da klar til å forbrenne av det lagrede fettet igjen. På denne måten klarte jeg å lure kroppen av med enda noen ekstra kilo. |
sikkert litt off-topic, men hvorfor skal en spise litt karbohydrater for å "fart på ting"? trodde det var lavkarbo som fikk fart på ting jeg... !?
|
Du spiser veldig lite :eek: Og nesten 50% av energien kommer fra proteiner, det er ikke bra. Fett kjøtt er f.eks. nakkekoteletter, lammekjøtt, ribbe osv. Laks og ørret er også gode fettkilder. Du kan spise majones, smørdampe grønnsaker o.l. I oppskriftforumet finner du mange gode middagsoppskrifter, og det finnes også en rekke tråder i forumet med tips til lavkarbo uten melkeprodukter.
|
aha :) da må jeg bytte ut kjøttproduktene litt her i gårn ;)
masse bra tips.. herlig :) tusen takk alle sammen :) nettopp inntatt en herlig god salat til kveldsmat...med en ss majo ;) skaldemann er ingen dum mann!!! :) |
sukketter...farlig? ufarlig?
|
Kommer an på. Noen reagerer på søtstoffer, andre ikke :veitikke:
Søk litt på søtstoffer her inne :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ikke stivelse. |
Sitat:
|
er ristede nøtter med olivenolje og 1 babybel ost en passende lunsj? spiser grønnsaker til frokost og middag :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:47. |