![]() |
Sv: Ditt beste middagstips - Fedon Lindberg
Jeg tar selvkritikk, og har gitt meg selv et uoffisielt gult kort (kan nemlig ikke gi meg selv et faktisk gult kort) for litt for bastant uttalelse uten å ha alle fakta på bordet. Og jeg er på ingen måte lege (selv om det fortsatt finnes mange leger der ute som vet null og niks om lavkarbo), så da slenger jeg en endelig lås på munnen min.
Anse meg som moderert ;) Fjasnissen Moderator |
Hvordan vet man om man har arvelig høyt kolestrol da? Og ikke "bare vanlig høyt". Hva er egentlig forskjellen på det?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sannsynligvis kalles man inn til jevnlig sjekk......... Mitt var 6 for 10 år siden, 5.8 for 5 år siden og nå 9.7....... Jeg aner ikke om jeg har arvet høyt kolesterol (siden faren er der), det vil vise seg etter 3 måneder med nytt kosthold, tenker jeg :o |
Hopper tilbake til det tråden startet med jeg :p
Selv om det ikke er mine middagstips, så tenkte jeg denne kunne være av interesse :ja: |
Sitat:
Ellers takk :) |
Sitat:
|
Sitat:
http://tobewell.areavoices.com/files...anthelasma.jpg Derfor trengte man ikke måling før i tiden.. Det var nok å se noe ala dette.. |
Sitat:
|
Sitat:
Men det er vel Ravnskov (og flere med han) som mener at høyt kolesterol i seg selv ikke er faren, men at det alltid tyder på at noe annet er feil i kroppen? At de er kroppens "reparatører", og at i stedet for å fokusere på kolesterolnivået burde man heller se etter hva de prøver å fikse. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:23. |