Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Aprilskravletråden 30+ (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=42552)

Sanney 04-04-11 23:04

Sv: Aprilskravletråden 30+

målet mitt for april er å bli tosifret, og bli der. i skrivende stund 2 kg til. men de to siste ukene av april er ferie hos min kjære, så det blir en utfordring med all den gode maten tilgjengelig.. men jeg har mye tid til å trene ekstra da. virker som jeg tåler karbo greit egentlig etter at jeg begynte med metformin.. har jo blitt både sushi og baileys de siste to ukene og jeg har gått ned i vekt...

også sent avgårde en bestilling hos iherb som blir sent til Jersey. de har ingen tollmur, så jeg kan shoppe mye.. men lommeboka er slunken, så det ble ikke så mye over grensa da jeg ville ha billig shipping også :p

vurderer også om jeg skal kjøpe zumba, ser det er et til wii/ps3/360 ute som har fått gode kritikker, men wii versjonen er billigst.. wii er også "treningsmaskinen" min uansett :p

Pipje 04-04-11 23:11

Jeg er så glad! Nå er jeg over halvveis på veien mot mitt endelige mål, og det føles bare så utrolig godt. Det har tatt meg et år å komme dit jeg er nå, men jeg har lært så uendelig mye om meg selv. Dette er ikke bare en kamp mot kiloene, men jeg skal bygge opp en god selvfølelse på veien også.

Jeg har lært at for at dette skal fungere for meg så må jeg gi meg selv tillatelse til å skeie ut innimellom. Men det som er så deilig er at motivasjonen for å holde meg til lavkarbo og aktiv trening er større enn noensinne! Jeg har blitt helt avhengig av fysisk aktivitet hver dag, og dagens treningsøkt er faktisk blitt noe jeg ser fram til hver dag! Det hadde jeg aldri trodd om meg selv.

Selvfølgelig merker jeg det godt på kroppen at jeg har gått ned mange kilo, og jeg får nå stadig vekk kommentarer fra nære rundt meg om det. Og det føles veldig bra! Men det beste av alt er faktisk at jeg har lært å like meg selv akkurat som jeg er. Jeg skal ned flere kilo til, men jeg er allerede fornøyd med meg selv. Nå ser jeg på videre vekttap som helsegevinst, og det er faktisk utrolig motiverende. Og ikke minst er det godt å bli litt flottere i figuren i samme slengen!

Det føles så godt at jeg etter 22 år endelig elsker meg selv, for den jeg faktisk er!

Ojojoj, skikkelig utblåsning på en sen mandagskveld, haha!

Minith 05-04-11 01:53

jeg er så skuffet over meg selv. Februar gikk som en drøm, men så begynte alt bare å gå nedover derfra.. Har spist lavkarbo, men klarer altid å lure inn noe jeg ikke burde ha.. Så den siste måneden har jeg spist godt over 15karbs hvertfall!
Problemet mitt er det at jeg klarer ikke å disiplinere meg selv til hvor jeg var i februar, noe som er veldig frustrerende.
Andre som har slitt med dette? Tips til å komme på rett spor igjen?

Anarko 05-04-11 14:48

For de av dere som trenger inspirasjon, eller bare å bli sjokkert. Se denne:
http://www.tv3play.se/play/16479/gen...autostart=true

Minni1 05-04-11 15:16

:_oppgitt:

uff, hun har det sikkert bra, men hva med barna hennes ?
Hvordan skal hun klare å ta seg av dem?

Nnem 05-04-11 15:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1075562)
For de av dere som trenger inspirasjon, eller bare å bli sjokkert. Se denne:
http://www.tv3play.se/play/16479/gen...autostart=true

Uff, må ærlig innrømme at jeg ikke har overfor mennesker som gjør som henne. Er jo direkte helsefarlig.

Anarko 05-04-11 15:53

Det er ekkelt, rett og slett. Jeg skjønner ikke motivasjonen. Og ja, hva med barna? Det er forferdelig.

vaskeklut 05-04-11 16:32

Jeg begynte å se på de andre episodene... Det verste er at jeg fikk syyykt lyst på en fritert snickers bar :eek::eek:

ekenna 05-04-11 16:41

Begynte å se, men måtte rett og slett skru av. Hvor i alle dager finner man inspirasjon for å gjøre noe så idiotisk? Og stakkars barn sier jeg bare. :(

Nnem 05-04-11 17:18

Ble glad at flere er enige her. For det hun gjør er rett og slett ekstremt. Fysj.

Nupsida 05-04-11 20:32

Er helt sykt. Men på samme måte, så er det jo fantastisk at hun faktisk er komfortabelt med dette! At hun elsker å gå opp i vekt :O

vaskeklut 05-04-11 20:39

Jeg tenker litt mer på det på denne måten; hva om hun rett og slett har gitt opp å gå ned i vekt, og heller spiller på det hun vet hun kan oppnå? Om det var forståelig?:o

Nupsida 05-04-11 20:49

Jo, det høres logiskt ut! :) Synes synd på henne jeg.. Tenk hvor vanskelig det må være å bevege seg og slikt :S Og det virker som om mannen hennes bare vill ha henne for hun er feit.

sistegang 05-04-11 22:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minith (Innlegg 1075183)
jeg er så skuffet over meg selv. Februar gikk som en drøm, men så begynte alt bare å gå nedover derfra.. Har spist lavkarbo, men klarer altid å lure inn noe jeg ikke burde ha.. Så den siste måneden har jeg spist godt over 15karbs hvertfall!
Problemet mitt er det at jeg klarer ikke å disiplinere meg selv til hvor jeg var i februar, noe som er veldig frustrerende.
Andre som har slitt med dette? Tips til å komme på rett spor igjen?

Jeg har slitt endel etter jul, bare ikke gi opp. Plutselig var motivasjonen der helt av seg sjøl. Noen kilo har jeg måtte ta om igjen, men ikke veldig mange, fordi jeg ikke ga helt opp. Begynte på ny frisk hver morgen, gikk på tryne hver dag.

Minith 07-04-11 21:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sistegang (Innlegg 1076188)
Jeg har slitt endel etter jul, bare ikke gi opp. Plutselig var motivasjonen der helt av seg sjøl. Noen kilo har jeg måtte ta om igjen, men ikke veldig mange, fordi jeg ikke ga helt opp. Begynte på ny frisk hver morgen, gikk på tryne hver dag.

Takk :) Bra at motivasjonen kom tilbake!
Har endelig kjent nå at den begynner sakte men sikkert å feste seg på meg igjen også! Det at jeg har begynt å trene ganske ofte nå har nok hjulpet på det også! :)

Engledans 07-04-11 21:24

Jeg går og venter på at det skal vises litt på meg.... sukk... men med så mye overvekt, vises mine 4.2 kilo omtrent ikke, sukk....eller egentlig så vises det ikke i det hele tatt....men..... jeg gikk ikke opp da jeg fikk mensen:D:D:D hurra.

Minni1 07-04-11 21:30

Sitat:

Jeg går og venter på at det skal vises litt på meg.... sukk... men med så mye overvekt, vises mine 4.2 kilo omtrent ikke, sukk....eller egentlig så vises det ikke i det hele tatt....men..... jeg gikk ikke opp da jeg fikk mensen:D:D:D hurra.
Hehe sånn er jeg å. Gleder meg så til det syns på meg at jeg har gått ned.

:heia: for minus 4,2

Minni1 07-04-11 21:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minith (Innlegg 1078082)
Har endelig kjent nå at den begynner sakte men sikkert å feste seg på meg igjen også! Det at jeg har begynt å trene ganske ofte nå har nok hjulpet på det også! :)

Det er så deilig når motivasjonen kommer tilbake. Lykke til videre :)

Marilill 07-04-11 21:44

Hei!
Kan jeg slenge meg på her med dere? :)

Jeg skal ned ca 45 kg, er drømmen, jeg har alt gått ned 4.5 på normal kost og 1.4kg de to første dagene her på lavkarbo. Jeg er veldig trøtt om dagen men håper det endrer seg når lavkarbo forbrenningen er i gang.

Mine mål for april er å fortsette nedgangen, glemme alt jeg ikke lengre kan spise.. jeg har alltid elsket potetgull... poteter, ris og pasta...
Jeg har funnet ut at lavkarbo krever planlegging og det er jeg ikke så flink til enda. Så målet mitt må være å bli flinkere til å planlegge variert mat :)

veier 121.1 kg i dag, og håper å komme under 120 til april er slutt, gjerne ned til 118...

ekenna 07-04-11 22:17

Etter skikkelig nedtrykkende nyheter fra sykehuset i dag, har min mor, i et forsøk på å muntre meg opp, bestemt seg for å sende meg til syden! :eek: Å hjelpes! Må jo si at jeg gleder meg litt, men så gruer jeg meg også. Har ikke vært på tur siden 15-års alderen.

Men da MÅ jeg bare være flink og fortsette som jeg har gjordt de siste ukene. Tja, utenom på lørdag da. Uff, nå kan jeg trege på at jeg drakk meg møkas og sprakk i helgen..:full:

Jess jess, da blir det skaldeman fakir på meg fremover, og nå som jeg har sagt(skrevet) det her, så må jeg jo gjøre det også :p

Minni1 07-04-11 22:27

Sitat:

Hei!
Kan jeg slenge meg på her med dere? :)

Veldig koselig at du vil slenge deg med her. :)

Sitat:

Etter skikkelig nedtrykkende nyheter fra sykehuset i dag, har min mor, i et forsøk på å muntre meg opp, bestemt seg for å sende meg til syden! :eek:
Uff trist med slike nyheter :klem:
Jeg håper du får det supert i syden.

Jeg skal veie meg i morgen.
Er litt nedtrykt for jeg spiste akurat to brødskiver. Jeg klarte ikke å la vær. Hadde jeg ikke tatt det så tror jeg veien hadde vært kort til butikken og kjøpt sjokolade og det syns jeg var mye verre. I morgen skal kjøleskapet fylles opp med ny deilig mat som jeg skal ha.

ekenna 07-04-11 22:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minni1 (Innlegg 1078237)
Veldig koselig at du vil slenge deg med her. :)

Uff trist med slike nyheter :klem:
Jeg håper du får det supert i syden.

Jeg skal veie meg i morgen.
Er litt nedtrykt for jeg spiste akurat to brødskiver. Jeg klarte ikke å la vær. Hadde jeg ikke tatt det så tror jeg veien hadde vært kort til butikken og kjøpt sjokolade og det syns jeg var mye verre. I morgen skal kjøleskapet fylles opp med ny deilig mat som jeg skal ha.

Nei, ikke noe gøy det. Men får bare ta tiden til hjelp, da de ikke aner hva de skal gjøre videre. :( Så en sydentur er jo noe å se frem til, og det trenger jeg nå kjenner jeg.

Jeg skal egentlig også veie meg i morgen, men vet ikke om jeg tør. Hater å veie meg egentlig, men er nyskjerrig også. :p Og så er jeg så redd for å ha gått opp i vekt på grunn av en sprekk jeg hadde i forrige helg.

sistegang 07-04-11 23:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Engledans (Innlegg 1078112)

Det tok over 15 kg ned før noen så at jeg var blitt tynnere, men jeg hadde og mer enn deg i begynnelsen (135 kg). Og ca 20 kg før jeg måtte kjøpe meg nye bukser.

vimsen85 08-04-11 00:14

Håper alt ordner seg for deg Ekenna. Og sydentur hørtes jo deilig ut!

Jeg kom hjem fra en tur til Istanbul på mandag og skulle egentlig være flink student resten av uken. Men jeg er forelska og hun kommer på besøk i morgen, så jeg klarer ikke å slutte å tenke på det og konsentrere meg om noe annet. Og nå har jeg bestemt meg for å klippe meg og. Så da blir jeg bare å rydde/vaske, klippe meg, bake muffins (har bursdag i helga), gå på en fest og så hjem for å møte henne på bussen ca kl 23 i morgen. Håper ikke at eksamener blir å gå til helvete :p

Men ååååååååh, jeg gleder meg!

<insert_scary_name_here> 08-04-11 09:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Engledans (Innlegg 1078112)

Fatt mot! Ventet utålmodig jeg og i starten - ville at det skulle lyse av meg laaang vei at jeg var flink. Og nå får jeg maaange kommentarer. Så det er verdt å vente på! :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.