Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Total forvirring - trenger gode råd (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=42748)

huldra99 07-04-11 16:22

Sv: Total forvirring - trenger gode råd

Hei. For meg Funka d me å ta ei "frihelg" for å få fart på vekttapet igjen, når d stopper opp..
Da spiser jeg "vanlig" mat. Koser meg me både ris og potetgull:) Får liksom en liten kickstart av d.. også er d godt me litt variasjon uten å få dårlig samvittighet..

Kanskje 07-04-11 18:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26 (Innlegg 1077670)
Det beste rådet jeg kan gi deg er å snakke med en ernærings fysiolog, samt ha legen din med på "laget", det har gjort meg MYE tryggere! Det er jobben deres, å når jeg spør dem så VET jeg at det svaret de gir meg stemmer.

Legen min har ikke greie på lavkarbo han, og ernæringsfysiologene vil ikke snakke med meg fordi de tar ikke enkeltsaker .....:rolleyes:

Så da må jeg stole på forum og bok. skal kjøpe skaldemans GI bok også men har ikke råd nå, og den er utlånt på bibliotek. akk ja.:)

Bixi 07-04-11 19:20

Jeg har lest Ketolyseboka og Bedre uten Brød, men tror ikke jeg skal lese mer nå før jeg har kommet godt i gang. Skal lese Ketolyseboka igjen, og bli enda mer slavisk. Og ikke stresse :) Og lese litt mindre her inne.
Og spise renere mat og kutte Cola Light, og spise litt mindre ost...:D

Rin 07-04-11 19:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1077860)
Legen min har ikke greie på lavkarbo han, og ernæringsfysiologene vil ikke snakke med meg fordi de tar ikke enkeltsaker .....:rolleyes:

Men de har jo ernæringsfysiolog på Lindbergklinikken i Bergen. :) Sånn i tillegg til svært kunnskapsrik lege. Det kan kanskje være verd å vurdere for deg? Koster jo litt penger, men jeg vil tro det er en god investering om det får bukt med usikkerhet og følelse av å famle litt i blinde. Dessuten har jeg vært der selv, og bekrefter at de er fantastisk hyggelige folk der!

Leoline 07-04-11 22:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bixi (Innlegg 1077021)
Ja jeg trives jo godt med det :)

Bortsett fra liten forståelse fra familie, som ser på meg som sær og fanatisk og "inne i en periode"... Men det gir jeg blaffen i! ;)

Tålmodighet er vel en dyd da, som de sier...

Stå på! Jeg er også oppgitt til tider, ketolyse siden slutten av feb, men bare 2,5 kg ned.....å det synest jeg er veeeldig lite, og det er vanskelig og finne motivasjon...MEN, jeg har bestemt meg for og fortsette....SKAL ned i vekt! Uansett hvilken kur det blir......;) Men tror ketolyse er bra så lenge vi har tålmodighet, husk at mange heier på oss:):) Masse lykke til!!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:27.