![]() |
Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!
Jeg syns det er viktig å presisere at dette med å "droppe frokost" kan ha forskjellige årsaker, og dermed ulikt utfall:
1. Dersom du vanligvis spiser frokost med en gang du står opp, vil kroppen etterhvert forvente å få mat når du står opp. Hvis du da noen dager skipper frokosten, så vil du forstyrre kroppens naturlige måltidsrytme, og faren for matsug og overspising melder seg. 2. Dersom du aldri spiser frokost når du står opp, men spiser første måltidet et par timer senere, venner kroppen seg til dette. Dette gir grunnlaget for bl.a. periodisk faste. Dette er to totalt ulike situasjoner, og man kan ikke sette disse to i samme bås og si at dette er to personer som hopper over frokosten og det er det eneste som er forskjellen... Ashley: Du legger fram dine egne meninger som om de skulle være fakta. Fint om du presiserer at dette faktisk bare er egen synsing og meninger. Hvordan blir blodsukkeret mer stabilt av å spise mye tidlig på dagen og lite om kvelden? Med tanke på mine to eksempler over, hvordan kan du kategorisk si at frokosten er grunnen til at folk ikke overspiser? "beklager jeg lever ikke i noen boble om jeg spiser frokost som normale mennesker." Så de som ikke spiser frokost er da ikke normale? Jeg spiser frokost selv, men det er ikke fordi det er noe magisk med frokost i seg selv. Frokosten setter ikke "igang forbrenningen", og jeg spiser ikke noe mer eller mindre i løpet av dagen pga frokosten. Jeg spiser frokost fordi jeg trives med det, og er sulten om morningen. Det er forresten mange overvektige som spiser frokost :) |
Sitat:
|
Sitat:
Vi har alle våre erfaringer, våre måter å si og oppfatte ting på og noen få setninger kan oppfattes så veldig, veldig forskjellig. |
Sitat:
|
Ser at det kan ha blitt litt vel krasst, og beklager om noen oppfattet meg som frekk.
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg kunne ikke vært mer enig! Disse måltidsbegrepene har ikke lenger noen betydning for meg. Jeg gjør som deg, kaller det for mat :smile: |
Sitat:
Reporter: Hva er favorittretten din? Egil: Middag! :lol: Jeg spiser jo gjerne hva folk anser som middagsmat tre ganger om dagen, om det passer seg sånn! :) |
Photo, tror du glemte å nevne brunch, så kanskje er det du spiser? :D
Er enig i at begrepene er utdatert og jeg snakker også om at det er på tide med mat. Foringstid i zoologisk hage:lol:. Men det henger nå igjen i samfunnet at frokost er det man spiser om morgenene (første måltid), lunch er det man spiser midt på dagen, middag når man kommer hjem fra jobb og kvelds litt seinere for de som trenger det. Skaldeman siser noe sånt som at man skal spise når man er sulten og ikke når klokka "viser" at det er lunchtid og jeg holder meg til den filosofien. Får ofte spm her på jobb om jeg har hatt lunch og da pleier jeg å svare at jeg har spist, men jeg har ikke hatt pause. Det er for at jeg normalt spiser rundt kl. 11 også spiser jeg ikke igjen før ca kl. 15-16. Mens "lunch er typisk rundt kl. 11.30 - 12.30. Selv spiser jeg ikke "Frokost" før i 11-tiden, for hos meg avler mat sult og spiser jeg i 7-tiden er jeg ulidelig sulten i 10-tiden og det blir alt for mye i løpet av en dag. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg gleder meg til påskeferie, da skal jeg leve på Liddag og vin.
|
Sitat:
Først nå så jeg hva som står, litt treig og trøtt i dag. Bare en episode til nå av The Corner så bærer det rett i bingelingen. http://content.sweetim.com/sim/cpie/...s/000203FB.gif |
Brunchpupper, ja. Det er vel sånn jeg får om jeg tar en soya latte mellom frokost og lunsj. Haha.
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:02. |