![]() |
Sv: Mandelkjeks
Då har eg endelig laga desse kjeksa, og mmmmmmmm :sikle: :ja: spanderte ei halv drue på kvart kjeks også :D
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphoto...89651072_n.jpg Eg brukte ca 1ts Green Canderel sitt steviapulver som søting, og maldonsalt strødd oppå. Når deiga hadde stått ei pitte lita stund, var dei lette å rulle som kuler og trykke flate med fingrane. |
Sitat:
|
Setter igang nå. Lurte akkurat på hvor jeg skulle gjøre av seks eggehviter etter å ha lagd både eggeplommesaus (les hollandaise) i uka og råkrem sist søndag... Blir glimrende til skitur med minstemann i morgen. Til meg da.. Han vil nok ikke ha de. :(
|
Det så lekkert ut på bildet, Mariann! Flink du!
|
Godkjent! :) Femåringen har spist en og såvidt startet på nr to. Dessverre brant han seg når han kom borti stekeplata på kjøkkenbenken. :( Au..
Lagde en liten porsjon med linfrø og chiafrø. De ble ikke fullt så gode. Passer sikkert med makrell i tomat.. Glad jeg lagde tre porsjoner totalt... :o |
De her vil jeg også prøve ut! Takk for tipset :)
|
De blei kjempe gode! Ikke noe søte, egentlig. Så jeg lurer på om det er like greit å droppe søtningsmiddel. Skal bake fler nå.
|
Skal lage nye i dag. Men tester nannah-oppskriften det var linket til uten eggehviter i dag. Håper de blir like gode. Jeg bredte alt utover på stekeplate og delte med pizzahjul som noen foreslo her sist jeg lagde. Funka greit.
|
Sitat:
|
Lagde disse igjen i går, og hadde med på kollokvie-vin-kveld. Stor suksess! Alle ville ha oppskrifta! :D
|
Sitat:
|
Disse ligger på lchf-bloggen også - jeg lager dem med jevne mellomrom. Det eneste jeg har funnet som funker som osteunderlag med rødvin som følge :D Har prøvd litt forskjellige krydder på, men ender alltid opp med grovt havsalt - sødmen fra mandlene og saltet fra havsaltet komplementerer ost helt perfekt!
|
Har bakt disse. Smakte utrolig godt, ble sprøe og gode :)
|
Sitat:
|
Passer disse til å bruke i delfiakake?
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27. |